Toon posts:

voltage verhogen en met multipler overklokken op PII?!

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoe? Ik weet wel pinnetje afplakken, maar welke pinnetjes? En hoe worden die getelt??
Bedankt!! :)

Verwijderd

Topicstarter
Kan niemand mij helpen???

Verwijderd

Pinnetje afplakken???
Bij mijn weten is de multiplier gewoon gelocked. Voltage ophogen gaat of dmv jumpers op het mobo en bij de nieuwere bios'en in het bios.

Verwijderd

Topicstarter
Bij AMD's en zo kan het ook, ook celerons kan je pinnetjes afplakken, en de multipler overclocken, dus ook bij de PII.
Ik had ergens gelezen over pinnetjes afplakken voor het verhogen van voltage, weet daar iemand iets van??

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:30
Klopt! Pin B21, maar dit werkt alleen voor Pii tjes van voor Juni 1998.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
correctie van voor aug. 98 een multiplier lock. bij sommige moederborden kun je het voltage niet op een normale manier tweake(bios,jumpers) maar moet het met pinnetjes afplakken.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kna ik weten van waneer mijn PII is???
Alvast bedankt voor alle goede hulp :)!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gekeken in de datasheet van de PII-350/400/450. Daar staat in dat pin B21 zorgt voor BCLK frequentie select.
Is dit de goede???
Ik heb een PII-350.
Ik wil hem graag op 500 of zo laten lopen (als me dat lukt!!). Koeling is oke, want hij word op 433 niet echt warm, en als 'ie te warm word pak ik een peltier, dus koeling zit wel goed. Maar is dit de goede pin???
Bedankt voor al jullie hulp tweakers :)!!!

Verwijderd

Ik heb het destijds ook gelezen van die pinnetjes afplakken, maar heb het een tijdje lopen zoeken, maar kon het nergens meer vinden.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de nodige info gevonden op http://developer.intel.com en daar een paar datasheets gedownload.
Maar pin b21 en a?? (ff opzoeken!!) zijn hetzelfde. Hoef ik alleen maar pin b21 af te plakken?? Ik heb wel al gevonden hoe je de voltage kan tweaken, staat ook in de datasheets. Moet je maar eens proberen!!
Maar welke moet ik afplakken. Pin A en pin B of alleen B (dus B21).
Bedankt voor de goede hulp tweakers :)!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gezien dat die A pin, pin 75 is.
Dat is niet zoals pin B12, maar deze is:
BCLK processor clock input.
Ik geloof dat ik dus alleen pin B21 hoef af te plakken. Post ff een berichtje of ik het goed of fout heb!!
Bedankt :)!

Verwijderd

Topicstarter
Is dit dus de goeie pin?
Als jullie effe een (duidelijk :)) berichtje droppen, dan kan ik het vanavond nog proberen!!! Dus als jullie een berichtje willen posten dan zou dat :) zijn!
Bedankt!!!!!!!

Verwijderd

Topicstarter
Nou, pin B21 afgeplakt, en alles doet het nog, maar de multipler zit nog even vast als eerst!! Weet iemand of ik iets verkeerd heb gedaan, of heb ik hem niet helemaal afgeplakt??
Please help me!! Thanx!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet nu wel hoe ik het voltage op 2.05/2.2/2.4/2.6/2.8/3.0 volt kan krijgen, maar een losse multipler lukt niet. Maar ja, dan maar een FSB van 133, en de processor op 466. Toch al 116MHz sneller als normaal. Ik ga wel eens kijken voor een peltier. Ik heb nu een nieuwe koeling, maar word wel veel warmer als mijn oude, deze is op de chip gemonteerd, en niet op zoeen duffe heatplate. Vandaar. Maar alle hulp is welkom!!! :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu het voltage op 2.2 volt staan. 133FSB gaat nog steeds niet, ik denk dat mijn hardware dat niet leuk vindt, en het voltage dus niet zoeen ramp is. Wel is er iets bij de 3Dgames veranderd. De image qualtity lijkt een beetje anders, en als in 3Dmark een bocht word gemaakt (je weet wel, game 2, en als dan het mannetje draaid), dan lijkt of het beeld in stukken schuift. Dus de boven schijft ongelijk met beneden van het beeld. Dat had ik op 2.0 volt nooit. Ook is het iets sneller dan eerst. Maar kunnen jullie me helpen met de multipler, dan kan ik hem nog hoger laten lopen, maar mijn hardware kan 133FSB niet aan dus ik moet wel multipler overclocken. Alvast bedankt voor alle hulp!!!!!! :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)
Pagina: 1