Home cinema set aansluiten op pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• leroydev
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-06 21:57
Hallo tweakers,

Ik heb sinds vandaag de home cinema set HTS 5520, ik heb dus de vraag hoe ik deze met 5.1 geluid aansluit op mijn computer.
Ik heb als moederboard de Z68 Pro3 van Asrock, die 7.1 geluid en digitaal optisch uit heeft.
Nu heeft die home cinema set een Digitaal coaxiale ingang en rood witte ingang (RCA / Tulp).
Nu is mijn vraag dus hoe ik die home cinema set het goedkoopste kan aansluiten op mijn computer.
Wie kan mij aan het antwoord op deze vraag helpen? _/-\o_

Met vriendelijke groeten,
leroydev.

[ Voor 0% gewijzigd door leroydev op 06-04-2018 13:55 . Reden: betere zinnen ]

• Slashx
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-08 07:37

Slashx

WOT: Mr_Slashx

Deze home cinema set heeft een " Audio in Digitaal Optisch (S/PDIF)"

Koop een optisch kabeltje "http://tweakers.net/pricewatch/unsorted/284731/profigold-sky-optische-kabel-3-meter.html"

Sluit aan.

If the shit hits the fan everybody get a piece of it

• leroydev
GOED LEZEN:
De home cinema set heeft een digitaal COAXIALE ingang,
Mijn moederboard heeft een digitaal OPTISCHE uitgang.
Op dit plaatje is de linker een digitaal COAXIALE uitgang, en de rechter een digitaal OPTISCHE uitgang.

Edit:
Kijk hier maar eens, bij Aansluitingen aan de achterkant, volgens mij staat daar toch echt Digitale coaxiale ingang, dus ik weet niet waar jij digitaal optisch vandaan haalt maar Philips site zal wel goed zijn en mijn ogen ook. :)

[ Voor 39% gewijzigd door leroydev op 29-12-2011 00:40 . Reden: argument ]

• Slashx

Slashx

Hmm

Vreemd ik zie toch echt dit staan in de pricewatch..

Audioverbinding
Audio in Digitaal Coax (S/PDIF), Digitaal Optisch (S/PDIF)
Audio uit Digitaal Coax (S/PDIF), Digitaal Optisch (S/PDIF)

Check ik de site zie ik het niet staan dus mijn fout. sorry dat ik niet GOED GELEZEN heb.

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:50

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Ik zie op Allekabels.nl wel splitters, maar geen rechtstreekse combinatie Toslink - Coax. Ik verwacht dus dat je met een splitter + toslink kabel moet gaan werken...
http://www.allekabels.nl/display.php?cat=5&group=489

• leroydev
@Slashx
De HTS 5520 set die ik heb heeft sowieso alleen maar een uitgang voor HDMI,
Coax én Optisch in én uit is dus sowieso helemaal fout.
Maar het zou best kunnen dat er meerdere versies van de HTS 5520 zijn aangezien mijne geen 3.5mm microfoon aansluiting heeft die wel op plaatjes op 't internet staan.

@gwystyl
Ik zat dus al te denken aan een converter, ik neem dan aan dat ik er een moet hebben van Optisch naar Coaxiaal aangezien mijn moederboard hem uitstuurt en de set hem binnenkrijgt?
Edit:
Zou ik niet bijvoorbeeld deze geluidskaart kunnen kopen en dan direct m'n set daarop aansluiten op Digitaal coaxiaal uit op die geluidskaart?
Of kan die geluidskaart geen 5.1 uitsturen via Coaxiaal?

[ Voor 23% gewijzigd door leroydev op 29-12-2011 00:50 . Reden: toevoeging ]

• Slashx

Slashx

Ablrecords schreef op donderdag 29 december 2011 @ 00:48:

@gwystyl
Ik zat dus al te denken aan een converter, ik neem dan aan dat ik er een moet hebben van Optisch naar Coaxiaal aangezien mijn moederboard hem uitstuurt en de set hem binnenkrijgt?
Lijkt me de enige oplossing .. Wist eerlijk gezegd niet dat er converters zijn hiervoor..
Weer wat geleerd.

Dit is een oplosing met die pci kaart. Dus van coaxiaal naar coaxiaal.

[ Voor 8% gewijzigd door Slashx op 29-12-2011 00:55 ]

• leroydev
@Slashx Wil je ook nog even kijken naar m'n edit die ik erachter aan had gedaan?

• leroydev
@Slashx Maar behoud je dan nog wel 5.1 geluid als je via digitaal coaxiaal uitstuurt met die geluidskaart?

• Slashx

Slashx

Ablrecords schreef op donderdag 29 december 2011 @ 00:57:
@Slashx Maar behoud je dan nog wel 5.1 geluid als je via digitaal coaxiaal uitstuurt met die geluidskaart?
Ja

• leroydev
Okee heel erg bedankt jullie 2,
Op dit topic kan een slotje!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:42

FeaR

In GoT we trust

Ablrecords schreef op donderdag 29 december 2011 @ 00:57:
Maar behoud je dan nog wel 5.1 geluid als je via digitaal coaxiaal uitstuurt met die geluidskaart?
Let wel dat het uitsturen van 5.1 geluid (als DTS en/of Dolby Digital) voor een geluidskaart bij het kijken van films geen probleem zal zijn. De audio wordt gewoon niet bewerkt en naar de home cinema gestuurd. Maar als je 5.1 wilt hebben tijdens het spelen van games dan moet je toch iets verder kijken dan naar een geluidskaart met alleen een digitale uitgang.

En bovenstaande dan ook nog eens naast het feit dat Sweex eigenlijk gewoon ruk is...

[ Voor 7% gewijzigd door FeaR op 29-12-2011 07:24 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
In het geval van deze 5.1 set denk ik dat Sweex qua geluidskwaliteit en features best zal volstaan. Mocht je een receiver van 1500€ kopen dan zou ik wat meer uitgeven aan een geluidskaart. Mochten er vergelijkbare kaarten qua prijs beschikbaar zijn van andere merken dan lijkt me dat echter wel een betere optie.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:42

FeaR

In GoT we trust

Aghanim schreef op donderdag 29 december 2011 @ 08:24:
In het geval van deze 5.1 set denk ik dat Sweex qua geluidskwaliteit en features best zal volstaan.
Het is meer het feit dat een dergelijke geluidskaart niets toevoegt ten opzichte van de onboard. Kan je beter voor een tientje een converter van optisch naar digitale coax kopen dan een dergelijke kaart voor meer dan 20 euro. Sterker nog, als je toch digitaal aan gaat sluiten gaat de home cinema het decodeerwerk doen en maakt de geluidskaart al haast niets meer uit. Het zijn dan meer de opties (als Dolby Digital Live, DTS Connect, et cetera) die de meerwaarde bieden. Bij analoog aansluiten maakt een geluidskaart natuurlijk wel uit aangezien deze dan al het werk doet.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Klopt, heb je gelijk in. Ik bekeek het eigenlijk wat meer algemeen, wanneer het mobo geen digitale aansluitingen heeft voor de receiver. In dat geval zul je een geluidskaart aan moeten schaffen. Aangezien TS ook een convertor kan kopen lijkt me dat een betere optie. Mocht hij toch voor een geluidskaart kiezen dan was mijn advies om deze in verhouding tot de 5.1 set te kopen.

• woukabouter
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-08 15:52
Ik denk dat een losse convertor beter kan zijn, omdat digitaal analoog een 'precies' werkje is. In de meeste gevallen kun je er vanuit gaan dat de onboard convertor minder is dan als je met het losse kastje gaat werken. Er bestaan niet voor niets convertors die 1000+ kosten.
Daarbij komt nog de ruis. Uit ervaring is het zo dat de pc en antenne signaal dat je gaat versterken veel ruis met zich mee brengt. Frequenties dus. Neem je nou vanuit je pc optisch, heb je dus geen ruis meer.

Voor deze cofiguratie zal de eerder genoemde convertor gewoon goed zijn.

Succes

Edit: nog geen boven genoemde convertor?? Ooh, had ik dat niet goed gelezen.
En dat mijn ervaring is een dac stereo digitaal analoog. Neem aan dat ook voor 5.1 is.

[ Voor 12% gewijzigd door woukabouter op 29-12-2011 09:11 ]

• leroydev
@FeaR
als ik die converter dan koop, zou ik dan wel gewoon 5.1 kunnen gamen?

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:27
Ablrecords schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:12:
@FeaR
als ik die converter dan koop, zou ik dan wel gewoon 5.1 kunnen gamen?
Alleen als jouw mobo DTS Connect of Dolby Digital Live heeft. Dit is een softwarelicentie die het mogelijk maakt om surroundsound in games "on the fly" om te zetten naar een signaal dat jouw homecinemaset snapt. De meest betaalbare geluidskaart hiervoor is een Club3d Theatron Agrippa (heb ik).
De meest recente videokaarten met een (mini) hdmi aansluiting kunnen dit trouwens ook. (mijn gtx460 stuurt zelfs DD/DTS HD naar mijn Onkyo) Dus heb je een videokaart met ingebouwde geluidskaart dan zou je daar ook eens naar kunnen kijken.

• leroydev
@GodDamage
Ik zal niet weten of mijn moederboard dat heeft, ik heb de Asrock Z68 Pro3, ik kan daar niks over vinden op de Asrock site.
Als videokaart heb ik de GTX 570, die heeft een Mini-HDMI aansluiting.
Het probleem is alleen dat mijn home cinema set dus Coaxiaal ingang heeft, RCA ingang en HDMI UITGANG, dus ik denk niet dat ik dan wat heb aan die functie van m'n videokaart?

• leroydev
@GodDamage
Ik denk dat ik gewoon ga voor die Club3d Theatron Agrippa 7.1 en een coaxiaal kabeltje, aangezien ik wel graag 5.1 surround wil gamen.
Iedereen heel erg bedankt voor de hulp, op dit topic kan een slotje!
Pagina: 1