Toon posts:

computer sluit automatisch af

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb sinds kort problemen met mijn computer,

mijn computer sluit telkens automatisch af of ik nou op me bureaublad,internet of in een game zit de computer wil dan in 1 keer afsluiten je krijgt dan ook nog een schermpje van forceren dat lukt soms nog net om er op te klikken maar als ik daar op geklikt heb valt de pc na ongeveer 10-15min gewoon uit nadat de computer uitgevallen is probeert hij automatisch opnieuw op te starten maar dat lukt niet want hij valt meteen weer uit
en dan moet ik iets van 5min wachten totdat ik de pc weer opnieuw kan opstarten.
ik dacht eerst aan oververhitting maar toen ik naar warmte keek van mijn processor 26graden normaal en max 50-65 bij inspanning de warmte in de kast ligt rond de 25graden dus het was geen oververhitting
ik heb het probleem proberen op te zoeken op Google in vond dat het te maken had met dat de voeding te zwak zou zijn dus ik heb een nieuwe voeding gekocht (750watt had eerst 500watt heb er meteen 8gb ram bijgekocht)
dus toen mijn nieuwe voeding en ram aankwamen heb ik het meteen ingebouwd mijn pc deed het weer normaal maar 3dagen later kreeg ik weer last van het zelfde probleem.

weet iemand misschien hier een oplossing voor?

ik heb:
moederbord: MSI p55-gd55
processor: Intel i5-750 quadcore processor
videokaart: club 3d radeon hd5770 1024mb
hardeschijf: samsung hdd 7200rpm 1tb
hardeschijf: samsung hdd (5600rpm of 5400rpm weet het niet zeker) 1tb
ram: Geil 2x 2gb 1333mhz ddr3
ram: corsair vengeance 2x 4gb 1600mhz ddr3
voeding: coolermaster 750wat

• ShitHappens
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14-02 22:18
Heb je al iets geprobeerd aan de hand van Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ?
(behalve nieuwe voeding)

Blijft ie wel draaien in Veilige Modus? Ergens in logboeken iets te vinden?

[ Voor 22% gewijzigd door ShitHappens op 29-12-2011 00:26 ]

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-02 08:55
Test programma's draaien, dus of de pc stabiel is. Deze vind je op deze forum bijv in de overclock forum.

Temperatuur en voltages checken. Videokaart temperatuur?
In de bios heb je daar gekontroleerd of alles ingesteld staat tav ventilaters en temperatuur.
Kontroleer of je ventilators goed draaien, in de bios heb je misschien een functie om de pc uit te zetten, het kan zijn dat je ventilaror te langzaam draaid, en dan zet je bios je pc uit.

Heb je al gekontroleerd op virussen en spyware. Zie deze forum beveiliging voor welke software je kunt draaien.

Backup terugzetten?
Opnieuw installeren van windows?
Restore punt gebruiken?

Een ubuntu livecd gebruiken om te kijken of je pc daar ook uit valt, indien niet dan ligt het vermoedelijk aan je windows.

Koop nooit zomaar hardware, eerst proberen door hardware te lenen(of uit een andere pc), want dadelijk heb je 2 pc's. Hoewel een extra voeding is altijd handig.

[ Voor 11% gewijzigd door jan99999 op 29-12-2011 04:48 ]

• Slidemaster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-12-2025
Check your pc temperatuur. kan oververhitting zijn.

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is nu nog slechter geworden mijn computer kan nu niet meer opstarten alles draait
alleen ik krijg geen scherm en mijn muis en toetsenbord geven ook geen licht de lichtjes op mijn moederboord branden wel

• jan99999
Zoveel mogelijk hardware verwijderen, en dat de pc nog werkt.
Dan beginnen met onderdelen uit te wisselen.

• Reinder83
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-02 13:17
Heb je automatische updates misschien aanstaan?

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 23:34:
Zoveel mogelijk hardware verwijderen, en dat de pc nog werkt.
Dan beginnen met onderdelen uit te wisselen.
wat ik er vergat bij te zetten is dat ik op de powerknop klikte de pc probeerde opstarten maar dan meteen uitviel
dus had ik er 8gbram uitgehaald en nu start ie dus wel met probleemdat ik
geen scherm heb en mijn muis en toetsenbord geven ook geen licht de lichtjes op mijn moederboord branden wel

maar jan wat bedoel jij precies met onderdelen uit te wisselen

• jan99999
Doe eens een bios reset, in je handleiding van je moederbord staat hoe je de bios kunt resetten.
Zou ook nog je cpu koeler kunnen zijn, heb je hier iets aan gewijzigd?

1 zoveel mogelijk hardware verwijderen en dat de pc nog werkt.
usb apparaten verwijderen, extra hd's, geluidskaart, geheugen eruit op 1 na, printer, etc.

Dan ga je alle apparaten die nog aan je pc hangen 1 voor 1 uitwisselen.
muis uitwisselen.
toetsenbord.
geheugen alle reepjes 1 voor 1 proberen.
voeding.
harde schijf(hier kun je ook booten van een ubuntu livecd, dus opstarten van een cd, zonder hd).
monitor.
videokaart etc.............

[ Voor 20% gewijzigd door jan99999 op 30-12-2011 06:47 ]

Verwijderd

En kijk gelijk ook even of er een bios update is, als deze nodig is.

• Pi83
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 24-08-2025
Je moet even kijken naar de temp van je north bridge. Ik heb hier ook problemen mee gehad. PC gaat uit als hij 90 graden wordt.

Anders kan je kijken of je CPU cooler niet te langzaam draait. Bios kan een minimaal aantal rondjes hebben aanstaan.

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik heb een vergelijkbaar probleem met mijn nieuwe mobo, CPU, geheugen en koeler combi. Ik ben bijna zeker dat het mijn voeding is: alleen GPU of alleen CPU load geeft geen krimp, maar de combinatie van GPU en CPU load geeft een soort van hysterese effect (hoogfrequente piep) en als het te erg wordt crashed Windows, schakelt de computer zich uit of krijg ik een bluescreen.

Voor zover ik kan bepalen zit die piep bij mijn voeding (maar niet 100% zeker), ik heb dus maar een nieuwe, forsere PSU besteld en hoop dat het daarmee opgelost is.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10-02 15:39

Fordox

00101010

wat ook een mogelijkheid kan zijn *misschien een beetje ver gezogd* is dat de aanknop van je pc een beetje begint te slijten.
ontkoppel deze eens als je pc is opgestart en kijk dan nog eens.

en doe ook even een viruscontrole :)

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Verwijderd

Topicstarter
jan99999 schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 06:44:
Doe eens een bios reset, in je handleiding van je moederbord staat hoe je de bios kunt resetten.
Zou ook nog je cpu koeler kunnen zijn, heb je hier iets aan gewijzigd?

1 zoveel mogelijk hardware verwijderen en dat de pc nog werkt.
usb apparaten verwijderen, extra hd's, geluidskaart, geheugen eruit op 1 na, printer, etc.

Dan ga je alle apparaten die nog aan je pc hangen 1 voor 1 uitwisselen.
muis uitwisselen.
toetsenbord.
geheugen alle reepjes 1 voor 1 proberen.
voeding.
harde schijf(hier kun je ook booten van een ubuntu livecd, dus opstarten van een cd, zonder hd).
monitor.
videokaart etc.............
alvast bedankt voor alle reacties

ik heb het geprobeerd maar ik heb nog steeds het zelfde probleem dat de computer draait maar ik geen beeld krijg en randapparatuur die ik aangesloten heb staan niet werken

ik kon trouwens niks vinden over bios resetten in mijn handleiding van mijn moederbord.

mijn cpu koeler draait op normale snelheid als ik me niet vergis rond de 2100rpm dat was de default setting
ik heb wel 1 keer mijn koeler er afgehaald maar dat was nadat ik me computer niet meer kon opstarten
Fordox schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 16:26:
wat ook een mogelijkheid kan zijn *misschien een beetje ver gezogd* is dat de aanknop van je pc een beetje begint te slijten.
ontkoppel deze eens als je pc is opgestart en kijk dan nog eens.

en doe ook even een viruscontrole :)
ik heb de laaste tijd mijn onboard power knop gebruikt dus ik denk dat het niet aan de aanknop ligt
virus scan had ik 3dagen geleden gedaan voordat ik mijn pc niet meer konopstarten en alles was normaal

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2011 20:33 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 20:30:
[...]

ik kon trouwens niks vinden over bios resetten in mijn handleiding van mijn moederbord.
Kijk eens bij cmos clear.

Verwijderd

Topicstarter
dankje ik heb het gevonden ik zal het zo snel mogelijk proberen wanneer ik tijd heb
alvast een gelukkig oud en nieuw

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus mijn bios gereset maar het heeft helaas niet geholpen weet iemand hoe ik dit moet oplossen?

• jan99999
Kontroleer of je alle kabels hebt aangesloten, vaak heeft de videokaart een extra stroomkabel nodig.
Kontroleer alle kabels.

2 hd's loskoppelen en dan opstarten met ubuntu livecd ?

Videokaart eruit halen en opnieuw plaatsen.

Andere videokaart geprobeerd?

Alle 4 je geheugen 1 voor 1 proberen, kijk in je handleiding welke slot je deze moet plaatsen.

Moederbord op een stuk karton leggen en alles aansluiten, om kortsluiting met je kast uit te sluiten.

Opstarten zonder dvd speler.

[ Voor 8% gewijzigd door jan99999 op 10-01-2012 17:46 ]

Pagina: 1