Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 438197

Topicstarter
Ik heb sinds half jaar een Marantz nr1501 receiver voor geluid TV.
Prima geluid verder, geen problemen.
Het was me al wel een paar keer opgevallen dat soms de receiver vanzelf schakelt tussen bijv. TV kanaal en Blu ray, of naar een andere voorkeursinstelling/ output. Laatst bleef hij maar schakelen tussen de diverse instellingen. Uit gezet en weer aan. Toen bleef hij weer een tijd op TV (DSS) staan. Maar het vertrouwen is natuurlijk wel aangetast. iemand hier ook ervaring mee?

Anoniem: 94346

Misschien iets met HDMI control?

Anoniem: 315629

Gebruik je infrarood zender/ontvanger (bedienen toestel vanuit andere kamer) zoals dit of gelijkaardig?
Afbeeldingslocatie: http://www.marmitek.com/inc/image.php?src=/product_images/Multi%20Media/Infrared%20extenders/PowerMidXL/website_product_powermidxl.jpg&action=resize(200x200)
Uitschakelen en kijken of probleem weg is?

• DeLyon
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-12-2024
Heb zelf ook de Marantz 1501 en hier (nog) nooit problemen mee gehad.. Output blijft altijd op hetzelfde kanaal staan en heeft geen last van de issues die jij hier meldt. Als ik wat voor je moet testen moet je het maar laten weten dan help ik je graag.

Topicstarter
Bedankt voor de suggesties alvast, mogelijk inderdaad iets met de instelling. Alleen HDMI control kom ik niet uit/kan die optie niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:38
Anoniem: 438197 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 22:20:
Bedankt voor de suggesties alvast, mogelijk inderdaad iets met de instelling. Alleen HDMI control kom ik niet uit/kan die optie niet vinden.
Ik heb ditzelfde , zeer aparte , probleem ervaren met een Denon 1910 receiver. bij deze receiver lag het aan een rotte datakabel tussen een bepaald PCB en het "moederbord" van de receiver, hier zat een breuk in of los contact wat door het opwarmen en afkoelen net wel/geen contact maakte waardoor de receiver als een malle ging switchen tussen inputs. dit betrof een hagelnieuwe receiver, dus leeftijd heeft daar niet zoveel invloed op. om te kijken of dit inderdaad het probleem is zou je kunnen proberen de kap eraf te halen en eens zachtjes de flatcables aan te raken , kijken of ie dan gaat switchen of niet .

Mocht je nog garantie hebben zou ik 'm laten repareren , een datakabel hebben de meeste reparateurs wel op voorraad en de reparatie stelt dan ook geen fluit voor. ik had mijn receiver dezelfde dag terug en heeft , tot ik 'm verkocht 2 jaar later, nooit meer problemen gegeven.

Op dit forum lijkt iemand te zitten die hetzelfde probleem heeft ervaren :
http://www.avforums.com/f...hanging-unexpectedly.html

[ Voor 20% gewijzigd door Visgek82 op 30-12-2011 00:31 . Reden: Link toegevoegd, typo's ]

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4v3g0d
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-04 15:21
stomme opmerking:

het kan ook het kleinste dingetje zijn geweest, soortgelijk aan: zit de stekker wel in de socket?

BEN JE TOEVALLIG OP JE AFSTANDSBEDIENING GAAN ZITTEN? :P

het zou zomaar kunnen dus ik doe slechts suggestie's :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:38
hardwarejunk schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 00:25:
stomme opmerking:

het kan ook het kleinste dingetje zijn geweest, soortgelijk aan: zit de stekker wel in de socket?

BEN JE TOEVALLIG OP JE AFSTANDSBEDIENING GAAN ZITTEN? :P

het zou zomaar kunnen dus ik doe slechts suggestie's :P
Inderdaad, beetje stomme opmerking. als de stekker er niet in had gezeten had de receiver helemaal niks gedaan, en als je een AB onder je reet hebt wil dat nog wel eens ongelukkig zitten (heb er ervaring mee).

Ryzen 7 7700X , 32 GB RAM, ProArt 4080 Super, MSI B650 Tomahawk, 2x2tb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De reactie van visgek vind ik aannemelijk klinken, dat van de stekker iets minder HaHA.
Ik heb inderdaad nog garantie en breng volgende week het apparaat weg. Ik zal het verhaal van visgek meenemen want dat is goed uitgelegd en wijst misschien direct op het probleem. Anders kunnen ze daar er alsnog hun voordeel mee doen. Ook goed om te zien dat een ander persoon precies dezelfde klacht had (goed in de zin, dat het blijkbaar niet aan de instellingen van het apparaat ligt), Afijn, zeer bedankt voor de suggesties en het meedenken. Groet, Jan
Pagina: 1