UPC CI+ werkt niet icm Samsung D-serie

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109288

Topicstarter
Zojuist de CI+-module van UPC op mijn nieuw aangeschafte Samsung UE40D5700 aangesloten, maar krijg nu al een paar uur lang de melding 'Gecodeerd signaal.' Nederland 1 en het testkanaal doen het wel, lijkt mij doordat deze zenders niet gecodeerd worden doorgegeven.

Na een zoektocht over het internet blijkt dat meer mensen met het probleem kampen ( zie bv.: http://www.samsungworld.n...ory/03000000/tickets/4278 http://www.samsungworld.n...ory/03000000/tickets/3728 http://forum.upclive.nl/thread.jspa?threadID=6344 ), maar nergens valt een oplossing te lezen.

Heeft iemand hier enig idee wat te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:12

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

(jarig!)
Volgens de UPC site is jouw tv niet geschikt voor CI+ van UPC.

http://www.upc.nl/televisie/wat-is-digitale-tv/ci-plus/

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:20

mr.paaJ

generatie cmd+z

Huh? Bij mij zie ik hem als wel geschikt. De RSXXN versie, controleer da even achterop je toestel.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:12

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

(jarig!)
Als ik bovenstaand type (UE40D5700) invul op bovenstaande site, geeft de site aan dat dit toestel niet geschikt is voor CI+. Onderstaande melding verschijnt.
Uw tv is helaas niet geschikt voor CI+
Beschikt uw tv over een scartaansluiting? Dan is uw televisie wel geschikt voor UPC Digitale TV met een mediabox.
Het kan natuurlijk zijn dat de site niet helemaal up-to-date is, maar dan zou ik de TS adviseren om even de klantenservice van UPC te bellen om eea te achterhalen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-06 18:59

tweakerbee

dus..?

Terwijl de TV aanstaat even de CI+ module eruit halen en er weer insteken? Soms moet er nog authenticatie plaatsvinden voordat het werkt.

You can't have everything. Where would you put it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Die TV zou het gewoon moeten doen volgens chelloo.com .
Lees dat topic, en andere topics, maar eens door voor mogelijke oplossingen.
Het kan natuurlijk ook gewoon een administratief probleem bij UPC zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door Flitzer op 31-12-2011 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soggy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:33

Soggy

vroemmmm

1. Weet je heel zeker dat je smartcard geactiveerd is? Bel even met de klantenservice anders
2. Heb je de zenders eerst zonder CAM opgezocht om daarna pas de CAM te plaatsen?
3. Zit de module er goed in (ondersteboven past namelijk ook)
4. Zit de smartcard correct in de module? (ook deze kan er ondersteboven in namelijk)

en ja, alle bovenstaande punten zijn uit eigen ervaring (vraag me niet...) 8)7

If it works, tweak it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 315629

Question Mark schreef op zaterdag 31 december 2011 @ 10:34:
Als ik bovenstaand type (UE40D5700) invul op bovenstaande site, geeft de site aan dat dit toestel niet geschikt is voor CI+. Onderstaande melding verschijnt.
als je UE40D5700 intikt toont een pop-down dit: UE40D5700RSXXN, je kan dit niet selecteren (sommige browsers?), tik je dit in UE40D5700RSXXN krijg je dit:
(v) Ja, uw tv is geschikt voor CI+
De CI+ module werkt met tv-softwareversie T-MST5DEUC-1006.0 of hoger. Raadpleeg de handleiding van uw televisie voor meer informatie over de software versie.
zoals mr.paaJ al aangaf. controleer software versie even? weet je gelijk of model ondersteund is of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

De CI+ card die je van UPC ontvangt is standaard NIET geactiveerd. Dat kun je proberen via de speciale website (zie het bijgevoegde boekje), alleen die doet het vaak niet.
Of je belt de klantenservice (ahum service) en dan activeren ze jou CI+ card (kan wel 24 uur overheen gaan).

En ja, ik spreek uit ervaring... :'(

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1