Toon posts:

Nvidea optimus instellen met videos kijken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een Dell Xps 15 gekocht. Nu kom ik er nog niet helemaal uit als ik videos online kijkt omdat deze nog niet geheel scherp zijn. Ik kijk nu bijv Sport 1 live via laptop en het beeld is nog vrij wazig.
Nu dacht ik dat het wellicht eraan ligt dat de niet de goede videokaart is geselecteerd.
Ik ben terecht gekomen in het menu Nvidea configuratiescherm terecht en bij de video instellingen, daar kan ik onder de het tab video aanpassingen maken.
Maar ik merk dat het geen verschil maakt.

Kunnen jullie mij hiermee helpen want ik kom er nog niet helemaal uit.

Alvast bedankt voor jullie moeite!

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-01 17:54

hostler

Yeahhh dude!

Ik kan je nu al vertellen dat het forceren van de nvidia geen verschil zal maken. Enkel in games voor meer fps of voor blu-ray films.

edit: ik heb zelf ook optimus in mijn laptop, intel graphics & nvidia geforce gt555 (asus n55sf)

[ Voor 27% gewijzigd door hostler op 28-12-2011 21:27 ]

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-02 18:51

NSG

Je weet niks!

Ik heb ook een Dell XPS 15 en zie echt geen verschil in beeldkwaliteit tussen de Intel 3000 van de processor en de NVIDIA kaart bij het afspelen van een film.

Maar geef eens wat meer info.

Heb je een 720p of 1080p scherm?
Is het een stream of kijk je via DVB-T?
Wat is de resolutie van de stream?

Als de stream 720p is en je kijkt het op een 1080p scherm, dan is het logisch dat je beeld niet scherp is.

Verwijderd

Topicstarter
Enes_81 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:30:
Ik heb ook een Dell XPS 15 en zie echt geen verschil in beeldkwaliteit tussen de Intel 3000 van de processor en de NVIDIA kaart bij het afspelen van een film.

Maar geef eens wat meer info.

Heb je een 720p of 1080p scherm?
Is het een stream of kijk je via DVB-T?
Wat is de resolutie van de stream?

Als de stream 720p is en je kijkt het op een 1080p scherm, dan is het logisch dat je beeld niet scherp is.
Het een 1080p scherm. Ik kijk via een stream op sport1.

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Is die stream ook 1080p? Ik denk het niet. MIsschien niet eens 720. Dan is onscherp beeld niet gek. Je hebt dit niet met 1080p films, toch?

edit: misschien domme vraag, maar heb je de reso van je scherm wel op 1080p }:O

[ Voor 23% gewijzigd door hostler op 28-12-2011 21:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
hostler schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:38:
Is die stream ook 1080p? Ik denk het niet. MIsschien niet eens 720. Dan is onscherp beeld niet gek. Je hebt dit niet met 1080p films, toch?

edit: misschien domme vraag, maar heb je de reso van je scherm wel op 1080p }:O
De resolutie staat wel op 1080p. Van de stream zelf kan ik het niet ontdekken?
Ik ben hier zelf niet de slimste mee maar denk nu eigenlijk ook dat het aan de stream zelf ligt.
Films heb ik nog niet geprobeerd.

• hostler

hostler

Yeahhh dude!

Probeer eerst eens een film. Google eens big buck bunny en download de 1080p versie. Als deze 'vaag' is of onscherp is er iets mis, waarschijnlijk met je scherm.

• NSG
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08-02 18:51

NSG

Je weet niks!

Ik zie ook nergens op de website informatie over in welke resolutie het word uitgezonden.
Als ik zo'n gratis stream van Sport1 test dan zie ik al meteen dat het geen 1080p is zelfs geen 720p erg lage resolutie.

Als je de stream aan hebt op volledig scherm doe dan eens rechtermuisknop> stretching is exactfit , dan zul je zien hoe groot het originele formaat is.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgdumper.nl/uploads5/4efb7fd483d18/4efb7fd479941-res.thumb.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door NSG op 28-12-2011 21:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Enes_81 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:49:
Ik zie ook nergens op de website informatie over in welke resolutie het word uitgezonden.
Als ik zo'n gratis stream van Sport1 test dan zie ik al meteen dat het geen 1080p is zelfs geen 720p erg lage resolutie.

Als je de stream aan hebt op volledig scherm doe dan eens rechtermuisknop> stretching is exactfit , dan zul je zien hoe groot het originele formaat is.

[afbeelding]
Als ik op rechtermuisknop klikt dan doet deze dat niet. Wel zijn de gratis streams(samenvattingen) in dezelfde kwaliteit. Ik ga eerst wel binnenkort even een filmpje proberen.
Mocht het niet lukken dan horen jullie het. Voor nu in ieder geval bedankt!
Pagina: 1