[E-mail] E-mail teruggekopt met 550 relay not permitted?

Pagina: 1
Acties:
  • 6.506 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Ik heb voor mijn website vijf emailaccounts geconfigureerd, beheer ze in Thunderbird (8.0). Mailtjes komen netjes binnen, maar verzenden is echt niet de hemel op aarde. Ik word continu geconfronteerd met een 550 relay not permitted-error en ben niet in staat het op te lossen. Niet in Thunderbird althans, men (het internet) raadt me aan om te rommelen met de SMTP-settings maar daar valt zeer weinig aan te passen.

De fout lijkt me an sich te zitten in Thunderbird, de webmail functioneert wel normaal in ieder geval. Het vreemde is echter dat met een online test (smtp-server, e-mailadres verzender + ontvanger) ik er niet vanaf kon verzenden. Wat doe ik hier verkeerd en hoe trek ik het recht?

* Jejking is het spoor un peu bijster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-03 17:06
Authentication settings ingevuld? Heeft de SMTP server misschien SSL nodig?
Heb je uberhaupt wel permissie om vanaf thuis met de externe server mail te verzenden?

Over het algemeen is dit informatie die je van de server admin/eigenaar krijgt.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Relay not permitted houdt in dat de mailserver jou niet toestaat om te e-mailen naar domeinen waarvoor de mailserver zelf niet verantwoordelijk is. Dat is een vrij standaard antispammaatregel.

De default-intstellingen van vrijwel alle mailservers zijn zodanig dat je alleen mag mailen naar andere domeinen als je ofwel een trusted IP hebt (zoals de webmail dat zal hebben) ofwel je authenticeert als een valide gebruiker van het systeem.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
M.a.w. Cyber: jouw verhaal gaat verder waar sarcast inhaakt?

Sowieso is het geen 'thuis'-iets. Ik werk vanaf m'n laptop, vanaf verschillende netwerken. Dat zou niet mogen uitmaken, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat maakt niet uit, mits je SMTP server dat ondersteunt middels, over het algemeen, authenticatie.

Die van ISPs doen dat vaak niet maar als je een e-maildienst afneemt is dat meestal wel onderdeel ervan.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Jejking schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:37:

Sowieso is het geen 'thuis'-iets. Ik werk vanaf m'n laptop, vanaf verschillende netwerken. Dat zou niet mogen uitmaken, right?
Hangt er maar net vanaf of ieder netwerk poort 25 outbound open heeft staan. Meestal helpt het dan om SSL te gebruiken (465).

Maar je hebt de authenticatie wel ingevuld? Logt Thunderbird niet wat ie doet richting de mailserver om de mail te versturen? Mogelijk dat je daar iets in ziet. En anders kan de beheerder van de server je natuurlijk helpen.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Dat wordt dus een belletje morgen om even te checken hoe het zit? Ik kan me niet herinneren dat ik enige aanwijzigingen heb ontvangen w.b. de settings van de mailservers. De documentatie online heb ik allemaal tot op de letter opgevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik neem aan dat elk emailadres een eigen login (bij shared hosting meestal het hele emailadres) heeft en dat je ook een wachtwoord in hebt gegeven? Dan zou het toch moeten werken lijkt mij, als ophalen wel lukt. Heb je de SMTP server wel goed? Die is lang niet altijd hetzelfde als die voor de inkomende email.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Jep, zeker weten wel. Ik ga het nog even napluizen al denk ik dat ik 't advies wel goed opgevolgd heb. But you never know!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:33
Je geeft zelf aan dat je verwacht dat het in Thunderbird zit lijkt mij Officesuites en -software een betere plek. Kleine move van je topic dus.

Daarnaast zeg je ''verzenden is echt niet de hemel op aarde'. Hoe moet ik dit lezen? Krijg je altijd deze foutmelding bij het verzenden? Of zijn er ook momenten (geweest) waarop het wel werkt(e)?
Als ik het zo lees zou ik ook verwachtten dat het met je settings in Thunderbird te maken heeft. Je geeft alleen geen info over de settings die je gebruikt.

Als het mailadressen zijn met een emailserver bij een webhost zou ik inderdaad eens contact zoeken met die mensen om wat zaken na te vragen. Eventueel zou je ook nog kunnen kijken wat er gebeurd als je gebruik maakt van de SMTP servers van google bijvoorbeeld.

Desktop | Server | Laptop

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Rupie schreef op donderdag 29 december 2011 @ 08:20:
Je geeft zelf aan dat je verwacht dat het in Thunderbird zit lijkt mij Officesuites en -software een betere plek. Kleine move van je topic dus.

Daarnaast zeg je ''verzenden is echt niet de hemel op aarde'. Hoe moet ik dit lezen? Krijg je altijd deze foutmelding bij het verzenden? Of zijn er ook momenten (geweest) waarop het wel werkt(e)?
Als ik het zo lees zou ik ook verwachtten dat het met je settings in Thunderbird te maken heeft. Je geeft alleen geen info over de settings die je gebruikt.

Als het mailadressen zijn met een emailserver bij een webhost zou ik inderdaad eens contact zoeken met die mensen om wat zaken na te vragen. Eventueel zou je ook nog kunnen kijken wat er gebeurd als je gebruik maakt van de SMTP servers van google bijvoorbeeld.
Ik meende dat mijn eerste testmailtjes wel werkten. Nu werkt niets meer. Zal zo eens wat screens posten nadat ik m'n host heb gebeld, eens kijken wat die te vertellen hebben. En natuurlijk de fix, als dat er is :)

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Topicstarter
Gelukt! Thunderbird is een zooitje qua instellingen en die FAQ van m'n hoster klopte niet.

De uitgaande mailserver stond niet correct ingesteld. smtp.mail.enz ipv mail.enz. Plus accountnaam was daar niet geldig. Ook nog eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1039471

Verzenden van mail lukte niet: Serverfout: 550 relay not permitted, authentication required.

In de accountinstellingen van Outlook via het tabblad POP - IMAP instellingen doorgeklikt op >> Meer instellingen.
Vervolgens Tabblad >> Server voor uitgaande mail en vinkje geplaatst in 'Dezelfde instellingen gebruiken als mijn inkomende e-mail'. Probleem was opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08:33
Een oplossing voor iets van Outlook in een ruim 6 jaar oud topic over thunderbird waar het probleem al opgelost was? Goed dat je meedenkt, maar niet helemaal de juiste manier ;)

Desktop | Server | Laptop

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.