CM Silent Pro Gold 1000w ATX 24pin schema !

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulaiman
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 26-11-2024
Beste medetweakers,
Ik weet niet of dit de juiste sectie is op het forum, maar gelieve me te vergeven als dit zo is.

Ik was/ben mijn voeding aan het sleeven. Nu is het zo dat ik wat afbeeldingen heb genomen van de ATX connector, maar blijkbaar zijn die foto's niet scherp genoeg om de kleuren te kunnen onderscheiden. Als ik de voeding aanzet, branden de lichtjes op mijn mobo, en ook mijn bluetoothstick maakt licht, maar als ik op power druk, dan gebeurd er iets heel raar.

De oranje lichtjes (Gigabyte x58a-ud7) gaan aan (Phases dacht ik), maar het systeem start niet op en geen enkele ventilator gaat aan.

Kan iemand, die deze voeding heeft of de kleinere versie, een duidelijke foto nemen van de ATX 24Pin en deze uploaden ? De schema's die ik heb gevonden op andere websites komen niet overeen met de kleuren van de bedrading van de PSU, welke bijvoorbeeld soms 2 draden gebruikt op 1 kabel.

I7 960 @ 4.2Ghz-Coolit eco alc c240-2*HD6850 CFX-CM690II-6GB Corsair Vengance ram cl8-2*OCZ SSD in Raid0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr-Beamer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-03 20:21

Mr-Beamer

And what shall I improve today

Afbeeldingslocatie: http://www.smps.us/atx-connector-20-24pin.jpeg
gewoon op Google image zoeken.
Volgens mij zijn de kleuren vrij standaard.
(PS zoek niet op schema maar op pinout)

[ Voor 12% gewijzigd door Mr-Beamer op 28-12-2011 22:25 ]

To modify or not to modify that's the quest... It's no question! Always modify!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulaiman
Bedankt voor je antwoord, maar blijkbaar is deze voeding appart.
Ik heb een grijze draad de samen met een oranje zit, en een dikke rode draar die nog eens samen met een dunne in 1 pin zit.

I7 960 @ 4.2Ghz-Coolit eco alc c240-2*HD6850 CFX-CM690II-6GB Corsair Vengance ram cl8-2*OCZ SSD in Raid0

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
misschien een stomme vraag (maar wel een belangrijke)

voordat je de voeding gaat verdenken, heb je de rest al gecontroleerd?
is de cpu connector aangesloten en heeft alles zijn voeding en andere verbindingen.
cpu al geinstalleerd en koeler aangesloten?
ram erin?
bios jumper niet op reset? (dan gaan ze soms ook de raarste dingen doen)

het lijkt me dat de voeding wel gewoon in lijn is met de standaard (wie zou hem anders willen hebben?)

• Soulaiman
timberleek schreef op donderdag 29 december 2011 @ 00:17:
misschien een stomme vraag (maar wel een belangrijke)

voordat je de voeding gaat verdenken, heb je de rest al gecontroleerd?
is de cpu connector aangesloten en heeft alles zijn voeding en andere verbindingen.
cpu al geinstalleerd en koeler aangesloten?
ram erin?
bios jumper niet op reset? (dan gaan ze soms ook de raarste dingen doen)

het lijkt me dat de voeding wel gewoon in lijn is met de standaard (wie zou hem anders willen hebben?)
Ja natuurlijk heb ik alles aangesloten, dat zou toch stom zijn :p
De 8 pin, de 2x 6pin GPU, de 24pin en alle sata"s.
Verder heeft mijn moederbord geen resetjumpers, maar gewoon een knop daarvoor aan de achterkant. (Ik ken ook geen mobo dat in 2011 geproduceerd is dat nog rsetjumpers heeft :p)

Ik weet het, het klinkt raar maar de kabels zijn echt anders (2 of 3). Ik heb deze voeding ooit al eens met succes gesleeved, maar deze keer lukt het maar niet. Ik wil gewoon zeker weten dat ie stuk is anders koop ik een nieuwe voor niks...

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 06:44

Sprite_tm

Semi-Chinees

Heb je een multimeter? Zoja zou je je voeding kunnen lostrekken en hotwire-en (ps-on aan ground hangen dmv een paperclip ofzo, hang wel even een oude hd aan de voeding oid als belasting) en na kunnen meten of de spanningen op de pinnen overeenkomen met wat je verwacht.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• Soulaiman
Sprite_tm schreef op donderdag 29 december 2011 @ 01:28:
Heb je een multimeter? Zoja zou je je voeding kunnen lostrekken en hotwire-en (ps-on aan ground hangen dmv een paperclip ofzo, hang wel even een oude hd aan de voeding oid als belasting) en na kunnen meten of de spanningen op de pinnen overeenkomen met wat je verwacht.
Dacht ik ook al aan, om de groene met de zwarte kabel te verbinden en een fan aansluiten om te kijken of dat werkt, maar ik heb jammer genoeg geen multimeter...

Misschien is de beste oplossing om CM zelf te contacteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soulaiman
UPDATE

Ik denk het probleem gevonden te hebben. Ik heb je schema gevolgd, en alle kabels ontdaan van de sleeve. Nu is het gelukt om ze terug allemaal op de juiste plaats te krijgen door wat foto's te zoeken op google.

Het probleem is dat 1 van de zwarte kabels deels afgebroken is, kan ik mijn moederbord opstarten met enkel een 20pin ? Het is een 1000w voeding dus normaal is dat geen probleem ?

UPDATE2:
Zo stom geweest om perongeluk 1 van de ijzeren uiteinden van een zwarte draar te knippen tijdens het sleeven. Kan de PSU aan zonder deze kabel ? zoniet, welke tools heb ik nodig om zo een nieuwe pin te installeren ?

[ Voor 22% gewijzigd door Soulaiman op 30-12-2011 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoyvoy
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-12-2024

hoyvoy

Prutser

offtopic: De moederborden uit 2011 die ik ken (en heb) hebben nog allemaal resetjumpers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Zwarte draden zijn allemaal ground, je zou kunt proberen om het weer vast te solderen, maar ik dacht dat in het moederbord vaak deze aansluitingen gewoon zijn doorgelust waar het kan. Dus je zou eens kunnen proberen met die afgeknipte draad.
Pagina: 1