Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Windows Vista is laatst gecrasht op mijn laptop (toshiba L300-1AY). Een blauw scherm met witte letters verscheen, met de melding: Windows is afgesloten om schade te voorkomen. '' *** STOP: 0x0000007B (0XF78DA63C, 0XC0000034, 0X00000000, 8X00000000).

Na het Ram-geheugen (2 strips) uit de laptop te hebben gehaald en 1 van deze strips terug te hebben geplaatst, om te checken of het RAM-geheugen is beschadigd. Na deze test blijkt mijn RAM-geheugen correct te werken.

Mijn HD heb ik geformatteerd. Na opstarten van de laptop verschijnt standaard venster van Toshiba. Daarna vraagt de laptop om installatie dvd van Windows Vista en andere optie is Windows geheugencontrole. Ik heb de Windows geheugencontrole laten uitvoeren in 'extra modus' en daarbij alle Cache laten testen. Hierbij heb ik geen foutmelding gekregen.

Vervolgens getracht met de Recovery Disk het weer aan de praat te krijgen, maar bij de 2e DVD van Recovery krijg ik de foutmelding:
[error: 5] c:\program files\adobe\reader 8.0\setup files\{AC76BA86-7AD7-1043-7B44-A81200000003}\DATA1.cab [ResourceExtractToFileByStruct:<seq.50> -> Uncompress or WincopyFileEx failed]

Zowel de Recovery Disk als mijn poging om dan te checken of Windows XP kan installeren zijn beide op een mislukking uitgelopen. Bij installatie van XP worden automatisch eerst alle drivers van cd naar laptop overgezet. Na het overzetten van de drivers valt de laptop in blauw scherm met de foutmelding die bovenaan in dit bericht staat vermeldt.

Later heb ik Linux geinstalleerd. Linux werkt wel. Vervolgens heb ik nadat Linux heb geinstalleerd, weer een poging gedaan om Windows te installeren. Echter bij nieuwe poging krijg ik dezelfde foutmelding.

Weet iemand hoe ik Windows weer op mijn laptop geinstalleerd kan krijgen?

Toshiba laptop L300-1AY
Duo core, T5800

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:23
Formatteer heel je disk gewoon dus ook die recovery partitie, (als je die nog hebt). En installeer dan een clean install vanaf de dvd. Als dit dezelfde versie is als aangegeven op de sticker dan kan je die key gebruiken om Windows te activeren.

Cloud ☁️

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Google op een deel van je BSOD (foutcode en eerste parameter) levert dit op als eerste hit: http://www.cybertechhelp.com/forums/showthread.php?t=156593
Hierin zeggen ze dat het aan de HDD controller ligt. Je moet de modus aanpassen. Error 0x7B betekend over het algemeen dat er een hardware probleem is. Aangezien Linux wel werkt, moet het een instelling zijn hoe de hardware zich identificeert naar Windows toe, die is erg kieskeurig namelijk.

Commandline FTW | Tweakt met mate