Moeilijke beslissing

Pagina: 1
Acties:
  • 575 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 22:19
Ik wil in 2012 een laptop aanschaffen. Dat het een MacBook Pro wordt stond al langer vast. Maar ik zit met een vervelend probleem, blijkbaar komen er rond mei nieuwe MBP's op de markt en ik vraag me af of het een goede zet is om nu nog een MBP te kopen, want de nieuwe MBP's zullen natuurlijk een pak beter zijn dan de huidige.

Wat zouden jullie doen? Zou je een tweedehands MBP kopen en wachten tot mei om de echte investering te doen, of zou je nu toch de volledige aankoop doen?

Ik heb sowieso niet de optie om te wachten tot mei alvorens ieen MBP te kopen.

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 15:13
Dat is lastig aangezien wij niet kunnen zien wat jij van plan ben dus noem is een eisenlijstje.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:05

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

De keuze is hetzelfde als een keuze over een 'nieuwe auto' kopen en voor een nieuwe PC, etc. etc.. Elk jaar komt er wel een nieuw model uit en elk jaar komt deze vraag terug. De antwoord op deze vraag: "Wat wil je zelf?"

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ik heb afgelopen jaar een MacBook Air gekocht, destijds het nieuwste model, nu alweer een 'verouderd' exemplaar. Bij Apple gaan de vorderingen zo snel dat je het haast niet bij kan houden, als je in mei toevallig die nieuwe MBP koopt, dan is het een half jaar daarna ook al weer 'verouderd'.

Wat aan te raden is, ligt totaal aan je zelf. Mochten de huidige MBP specs meer dan prima voor je zijn, dan zou ik niet twijfelen.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
"een pak beter" lijkt me erg overdreven, het is natuurlijk erg afhankelijk in welke prijsklasse je een nieuwe gaat kopen maar verwacht niet dat de nieuwe mbp's 200% sneller worden oid.

Mei staat trouwens nog verre van vast, eerst moet Intel met ivy komen en dat staat nu voor April op de planning (zie frontpage). Apple update meestal niet direct dus of mei haalbaar zal worden moet nog blijken.

Ook gaan er geruchten over 4k schermen in de highend 15" en 17". Iets waar ik persoonlijk erg blij van kan worden (Heb nu een 2011 high res non glossy 15"), je hebt daarom best kans dat veel designers gaan overstappen, Mocht een 4k scherm voor jou geen must zijn dan is een nette 2de hands kopen zeker de moeite waard.

maar goed bij computer producten kan je blijven wachten natuurlijk, mei (als ze dat al halen) is natuurlijk pas over 5 maanden. Bijna een half jaar zou ik persoonlijk niet wachten.

Lees anders de Macrumors Buyers guide eens. Er is 67 dagen geleden een MBP update geweest en gemiddeld doet apple dat elke 270 dagen. oftewel je zult gemiddeld gezien nog 200 dagen geduld moeten hebben.
RomeoJ schreef op woensdag 28 december 2011 @ 17:24:
Ik heb afgelopen jaar een MacBook Air gekocht, destijds het nieuwste model, nu alweer een 'verouderd' exemplaar. Bij Apple gaan de vorderingen zo snel dat je het haast niet bij kan houden, als je in mei toevallig die nieuwe MBP koopt, dan is het een half jaar daarna ook al weer 'verouderd'.

Wat aan te raden is, ligt totaal aan je zelf. Mochten de huidige MBP specs meer dan prima voor je zijn, dan zou ik niet twijfelen.
Dat is echt onzin. De update cycles van een MBP is juist heel lang. 250 a 300 dagen is geen uitzondering.
Ook de 2010 MBA is ruim 270 dagen in de verkoop geweest voor er een 2011 model kwam. Tussen het model daarvoor en de 2010 MBA zat zelfs 499 dagen.

Moet je bij een Acer eens proberen, die komen elke 20 dagen wel met een nieuw model.

[ Voor 38% gewijzigd door Donstil op 28-12-2011 18:23 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Daarentegen update Apple some weer eerder, zoals verscheidene keren met de Mac Pro is gebeurd .Totaal geen pei op te trekken, echter komen er meestal wel om het halfjaar nieuwe laptops uit. Er is pas een spec bump geweest dus mei/juni is redelijk te noemen.

De grotere vraag is of er een complete redesign aankomt waarbij de dvd drive wegvalt of andere leuke dingen komen die niet te voorzien zijn. (Siri?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
De slimste aanpak is nu een tweedehands exemplaar kopen en over 2-3 jaar tweedehands de update die komend jaar uitkomt :)

Het nieuwste van het nieuwste willen is leuk, maar een dure hobby.

[ Voor 22% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 28-12-2011 18:24 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imp4ct
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-09 22:19
De huidige MBP's zijn qua mogelijkheden goed genoeg, dat is op zich geen probleem, want ik veronderstel wel dat de nieuwe MBP's ook een SSD optie hebben en dat ze ook een ontspiegelde display kunnen hebben.

Maar 't is ergens 'zonde' dat de nieuwe MBP's een echte serieuse upgrade krijgen in mei en dat de MBP's van daarvoor dus wss niet echt meer veel waard zullen zijn (als ik de mijne terug zou willen verkopen)

't Is gewoon balen dat je zo'n investering moet doen... Dus ergens overweeg ik van iets tweedehands te kopen, maar zijn er mensen die hier ervaring mee hebbeb, advies, tips?

Bedrijf : Webtrix

Foto materiaal:
Nikon D7100 | Nikor AF-S DX 18-105mm | Nikor AF-S 50mm | Nikon SB600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Zoals altijd met dit soort vragen: als je 'm nodig hebt, koop 'm nu. Zo niet; wacht dan tot de volgende update. Dan kun je beslissen of het het geld waard is, of voor een gereduceerde prijs de vorige generatie kopen. Een computer kopen als investering is sowieso een slecht idee, omdat ze alleen maar in waarde zullen dalen (speciale of gelimiteerde oplagen daargelaten). Dit topic gaat in ieder geval op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.