Sinds een kleine week het vreemde probleem dat mijn emailserver continu time-out errors geeft en dus niet werkt. Bovendien kan ik de website op hetzelfde domein ook niet bereiken op mijn computer. Het meest vreemde is dat dit alleen thuis het geval is. In een bibliotheek of op het werk - kortom op een ander netwerk - werkt dit allemaal wel vlekkeloos. Dus het probleem zit in m'n eigen netwerk en niet in een instelling of wat dan ook. Hoe pak ik dit aan? Graag jullie advies. Dank
Verwijderd
Ik zou beginnen bij de DNS servers. Stel eens andere DNS servers in, bijvoorbeeld die van Google op OpenDNS.
Dat is een Nat Loopback probleempje.
Als je intern in je netwerk, via extern ergens heen wil (FTP, Mail, Web) snapt je router daar niks meer van, omdat je niet via de WAN-port binnen komt.
Als je intern in je netwerk, via extern ergens heen wil (FTP, Mail, Web) snapt je router daar niks meer van, omdat je niet via de WAN-port binnen komt.
Ey!! Macarena \o/
Het eerste advies: begin eens met details te geven. Nu geef je geen enkele informatie over software, hardware, netwerklayout, DNS-servers, etc etc.bart1074 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:57:
Sinds een kleine week het vreemde probleem dat mijn emailserver continu time-out errors geeft en dus niet werkt. Bovendien kan ik de website op hetzelfde domein ook niet bereiken op mijn computer. Het meest vreemde is dat dit alleen thuis het geval is. In een bibliotheek of op het werk - kortom op een ander netwerk - werkt dit allemaal wel vlekkeloos. Dus het probleem zit in m'n eigen netwerk en niet in een instelling of wat dan ook. Hoe pak ik dit aan? Graag jullie advies. Dank
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
is dat wel slim. want extern werkt het wel. met de servers van google krijg je geen dns responses meer voor apparaten binnen je (local)netwerk omdat google die niet achter een NAT router ziet.Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:59:
Ik zou beginnen bij de DNS servers. Stel eens andere DNS servers in, bijvoorbeeld die van Google op OpenDNS.
lukt het op ip niveau wel ? heeft de server 1 of meerdere netwerk kaarten. die mogelijk verbonden zijn met een gateway? enzovoort ... zoals gambieter al zij moet je echt wat dingen gaan vertellen over de situatie
wat voor mailserver? in de bieb gebruik je dan webmail, imap/pop, activesync of weet ik wat.
en hoe doe je dit thuis.
krijg je wel ping response op ip en/of hostname
kun je (smtp) via telnet een mail verzenden.
[ Voor 18% gewijzigd door Proxx op 28-12-2011 16:27 ]
Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)
Verwijderd
Ik geloof dat ik het in eerste instantie verkeerd heb begrepen. De mailserver en webserver staan dus binnen het eigen netwerk? En het dan niet begrijpen/kunnen oplossen? Meer reden voor providers om alle inkomende verbindingen te blokkeren totdat je hebt aangetoond dat je servers kunt beheren.
@TS:
Hoe wordt je web/mail server geresolved als je op je interne netwerk zit?
Heb je intern een DNS server draaien (en zo niet, kan je daarvoor zorgen)?
Hoe wordt je web/mail server geresolved als je op je interne netwerk zit?
Heb je intern een DNS server draaien (en zo niet, kan je daarvoor zorgen)?
Eerst het probleem, dan de oplossing
Ping de mail server eens geeft die wel repsonse connnect eens op ip basis in plaats van naam.
[ Voor 4% gewijzigd door firefly112 op 29-12-2011 16:10 ]
Pagina: 1