Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
[ Voor 35% gewijzigd door D4NG3R op 28-12-2011 15:48 ]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Hiermee kun je een b.v. een error of heath scan doen.
Apple iPhone 16 Pro Max Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200
Rondje HDTune er overheen. En anders een andere HDD testen.
[ Voor 30% gewijzigd door D4NG3R op 28-12-2011 15:57 ]
Is het aanzienlijk korter > je eigen profiel opruimen.
Is het even langzaam > de HDD check uitvoeren zoals ze boven me al opperen.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
RomeoJ schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:59:
Of je hebt natuurlijk een erg groot profiel met veel programma's @ startup.
Kan ofc bloatware zijn wat al op de PC stond. En anders: "Your doing it wrong"freddyathlon schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:46:
Ik heb sinds gisteren een nieuwe PC.
Sowieso hoort de schijf van een nieuwe pc niet te ratelen. Ik heb hier een oude Maxtor (ja, die van 30GB
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Heb ik gelezen, maar ik neem aan dat je met een nieuwe PC ook gewoon applicaties gaat installeren.D4NG3R schreef op woensdag 28 december 2011 @ 16:01:
Kan ofc bloatware zijn wat al op de PC stond. En anders: "Your doing it wrong".
Wie weet zijn er zware applicaties die zodoende onder zijn profiel tijdens opstarten komen te draaien. Dit heet gewoon troubleshooten en meerdere richtingen aandragen...
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Is een Medion, gekocht bij Paradigit...Michael Knight schreef op woensdag 28 december 2011 @ 16:18:
Bij die nieuwe pc hoort ook een nieuwe installatie denk ik? Is het een branded pc, oftwel met allemaal HP/Compaq/Dell/Acer meuk die erop staat of een nette schone installatie vanaf een windows schijf?\
Sowieso hoort de schijf van een nieuwe pc niet te ratelen. Ik heb hier een oude Maxtor (ja, die van 30GB) liggen op zolder die ook als een gek rammelt. Die is niet helemaal zuiver...
Er stond alleen een Kaspersky op, die ik heb vervangen voor Avast.
Verdere standaard software is alleen Roxio om cd's mee te maken en Chrome staat er standaard op. That's all.
Eenmaal ingelogd werkt de pc snel, zoals het naar mijn idee hoort.
Ziet iemand iets vreemds in mijn draaiende services na opstarten pc?

Uploaded with ImageShack.us
Ik heb een HP all in one met fax. De fax is niet aangesloten. Printer is draadloos gekoppeld. Zou het hieraan kunnen liggen?
Edit: Rondje HD Tune gedaan, geen fouten en snelheden krijg ik ook geen foutmeldingen op o.i.d.
[ Voor 27% gewijzigd door freddyathlon op 28-12-2011 18:34 ]
Ik heb zelf nog een legale Windows 7 64bit liggen. Kan ik gewoon een format c: doen en mijn eigen, kale, windows 7 erop zetten? Zou dat wat schelen?
Maar hoort een HD tegenwoordig geen geluid meer te produceren dan?
Je hoort toch altijd wel het 'geratel' van het bewegen van de kop?
Volgens mij is jouw schijf overigens 5400 RPM, dus sowieso wat langzamer dan een 7200 RPM. Wel raar dat er in zo'n systeem dan een 'green' disc zit.
[ Voor 9% gewijzigd door Aghanim op 29-12-2011 08:53 ]
Dan zal het wel goed zijn, vind alleen vervelend dat het rammelen/laden etc meer geluid produceert dan mijn vorige PC, waarin ik de HD amper hoorde rammelen/ratelen/laden.Aghanim schreef op donderdag 29 december 2011 @ 08:50:
Je kunt inderdaad die Windows 7 installeren. Over het ratelen van een HDD; volgens mij ratelt mijn Samsung ook, althans als ik het geluid een woord zou moeten geven dan klinkt het wel enigszins als ratelen. Anderen zouden het wellicht laden of opspinnen noemen dus dat maakt het onderscheid tussen ratelen en 'normaal' geluid erg klein. Mijn Samsung downloadt, part en rart gemiddeld wel 15 GB per dag zonder problemen dus het zal wel goed zijnAls HD Tune geen errors geeft en je PC verder naar behoren werkt zou ik eerst een kale Win7 proberen. Mocht dat alsnog problemen geven kun je ook even met Paradigit contact opnemen.
Volgens mij is jouw schijf overigens 5400 RPM, dus sowieso wat langzamer dan een 7200 RPM. Wel raar dat er in zo'n systeem dan een 'green' disc zit.
Het is deze pc:
pricewatch: Medion Akoya P5238D
[ Voor 7% gewijzigd door freddyathlon op 29-12-2011 09:41 ]

Denk dat een eigen, kale install van Win7 stukken beter is. Maar dat moet ik uitvinden.
Eerst wachten op de postbode die mijn nieuwe externe HD bezorgt, zodat ik backups kan maken weer. (Oude gecrasht)
Deze kan ik gebruiken toch met mijn eigen Windows 7 64 bit die ik hier heb liggen?
Denken jullie dat ik problemen ga krijgen als ik mijn eigen versie installeer? Bedoel ik op gebied van drivers etc. Of zal alles wel herkend worden?
Meestal wordt Home Premium voorgeïnstalleerd, dan moet je er dus ook voor zorgen dat je dezelfde versie gebruikt bij je eigen installatie, je kan zover ik weet ook geen codes uitwisselen tussen x86 en x64 versies, daar moet je dus ook rekening mee houden.
Ik heb zelf een Windows 7 Home Premium. In het doosje zit een 32- en 64 bits versie. Een licentiecode, dus deze kun je uitwisselen.RomeoJ schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:28:
Ligt er aan welke Windows 7 versie er door Medion geleverd is, en welke Windows 7 versie je zelf hebt.
Meestal wordt Home Premium voorgeïnstalleerd, dan moet je er dus ook voor zorgen dat je dezelfde versie gebruikt bij je eigen installatie, je kan zover ik weet ook geen codes uitwisselen tussen x86 en x64 versies, daar moet je dus ook rekening mee houden.
Op de Medion staat ook Windows 7 64 Bit. De licentiecode heb ik, dus daarmee kan ik zelf mijn eigen Windows 7 installeren.
Edit: Ik heb van Western Digital een programmatje gedownload om de HD mee te testen. Deze geeft totaal geen fouten aan, dus ik denk dat de HD gewoon top is en niks geen mankementen vertoont.
Edit2:
Ik heb een filmpje gemaakt waarin de geluiden van mijn HD te horen zijn.
Tip: Zet je geluid wat harder; opname is met mobiele telefoon gemaakt...
Vanaf 10 seconden in het filmpje open ik Windows Media Centre, waarna het denkwerk van start gaat.
Normaal geluid neem ik aan?
YouTube: Harde schijf
Ik kom nog even terug op de W7 installatie van eigen cd.
Ik heb de setup gestart en wil de C: wissen.
Er zijn ook nog 2 andere partities; een D: welke RECOVER heet en een E: als verborgen partitie met de naam OEM.
Mocht ik om welke reden dan ook de echte recovery van Medion weer willen gebruiken, kan dit dan nog later?
[ Voor 38% gewijzigd door freddyathlon op 29-12-2011 16:16 ]
Kom op mannen, er zit voor kapitalen aan logging interfaces in Windows 7 gebakken waarbij je prima kan traceren wat er loopt te bokken

Ik mis de meest basic stap in het troubleshooten al: het controleren van je eventlogs op de tijdstippen van je eigen logons.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Of bedoel je dat de inlogtijd lang is en ik denk dat de HD dat veroorzaakt?
Nee, hij is helaas luidruchtig maar ik geloof wel dat die helemaal goed is.
Ik zal morgen windows 7 opnieuw installen, als dat kaal kan en de recoverypartitie blijft bestaan.
Misschien ligt het aan standaard Medion troep software.
De recovery duurt max 20 minuten en dan heb ik direct SP1. Mijn eigen Windows 7 is nog zonder SP1.
Alle software die nodig zijn, zoals Office, printer, antivirus etc. geinstalleerd en het systeem lijkt goed te lopen. Ik typ mijn wachtwoord, zie even WELKOM staan met een draaiende cirkel en heb direct mijn bureaublad voor me.
Nu ben ik alle bestanden van mezelf, foto's, muziek etc. aan kopieeren en zal daarna weer opnieuw opstarten om te kijken of alles direct weer goed doorstart.
Voorlopig ben ik dus weer tevreden, afgezien van de laadgeluiden die de HDD maakt, maar dat zal wel zo horen en zal ik dus aan moeten wennen.
(Ja, de iMac die ik had, had er geen last van, die was helemaal ultra-stil... Misschien was ik even verwend haha)