Webserver upload niet sneller dan 100 Kbps

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peugeotpower77
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-10-2024
Sinds een paar maanden draai ik thuis een dual core e6550 server. De bedoeling is om hier 4 website's op te hosten.
Op de server draai ik windows 2000 i.c.m. het programma XAMPP. Het probleem is dat als ik een bestand op de server zet, en het vervolgens probeer te downloaden vanaf een andere locatie, de snelheid niet hoger komt dan 100 kbps. Ook heb ik met mijn normale pc (i7-2600K) hetzelfde bestand gehost, maar wederom niet sneller dan 100kbps.
Ook heb ik het model al verwisseld, maar ook dit heeft geen effect gehad.
Kan iemand mij misschien uitleggen waarom zelfs mijn krachtige i7 computer niet in staat is sneller een bestand te uploaden dan 100kbps, terwijl ik via speedtest een uploadsnelheid behaal van 3Mbps.

Met vriendelijke groet en alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:38
via een ISDN lijntje helemaal niet slecht hoor.
Maar ff serieus, wat voor verbinding heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peugeotpower77
zou toch gewoon tot 3mbps moeten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 10:42

Kwastie

Awesomeness

Volgens de website heb je 2 megabit ! en downloadsnelheid gaat altijd in megabyte (of kilobyte) Om de maximale snelheid in kilobytes per seconden moet je het delen door 8.

Dus 2000 / 8 = 250, en dat is het maximale haalbare!

de berekenen van de website is dus nogal vreemd (3Mbps, is dit geen download?)

[ Voor 14% gewijzigd door Kwastie op 28-12-2011 15:55 ]

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:25

lier

MikroTik nerd

Wat is de snelheid die je haalt als je op je lokale netwerk iets download?

[ Voor 56% gewijzigd door IEF op 02-01-2012 08:34 ]

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeon_flux
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 14:14
Zou iets sneller moeten kunnen 250kb (zie calculator hier)
Is de upload ook zo langzaam als je dit via het lokale netwerk doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
aeon_flux schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:55:
Zou iets sneller moeten kunnen 250kb (zie calculator hier)
Is de upload ook zo langzaam als je dit via het lokale netwerk doet?
Hoe bedoel je dat het iets sneller zou moeten kunnen dan 250KB/s? De calculator laat ook 250KB/s zien en dat is zonder alle overhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aeon_flux
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-09 14:14
revertive schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:58:
[...]

Hoe bedoel je dat het iets sneller zou moeten kunnen dan 250KB/s? De calculator laat ook 250KB/s zien en dat is zonder alle overhead.
Je hebt helemaal gelijk, bedoel ook sneller dan 100KB/s :*) Tik waarschijnlijk iets langzamer dan Kwastie 8)7

Waardoor het lijkt dat ik op hem reageer maar reageerde op
peugeotpower77 schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:48:
zou toch gewoon tot 3mbps moeten gaan?

[ Voor 22% gewijzigd door aeon_flux op 28-12-2011 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revertive
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15-01 14:03
aeon_flux schreef op woensdag 28 december 2011 @ 16:01:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, bedoel ook sneller dan 100KB/s :*) Tik waarschijnlijk iets langzamer dan Kwastie 8)7

Waardoor het lijkt dat ik op hem reageer maar reageerde op
[...]
Ik had te snel gelezen inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peugeotpower77
Bedankt allemaal voor de reakties!
Toch blijft het dan toch vreemd dat ie blijft hangen op 100?
Op mijn andere pc heb ik trouwens windows 7 64 bits staan, dus aan het os kan het denk ik niet liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peugeotpower77
Ik heb nog wat op internet zitten kijken, zou het misschien zo kunnen zijn dat de provider het hosten van websites expres blokkeert??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:42

Quad

Doof

Weet ik niet, welke provider heb je?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Je geeft zelf al aan dat je het ook hebt als je het bestand host op je Win7 machine. Ik zie dan ook even niet de link met Serversoftware en Windows Servers. Vandaar dat ik je topic even verplaats naar Internetproviders en Hosting.

Ik vraag me alleen af of je daar meer succes gaat hebben. Als je een maximale uploadsnelheid van 2Mbps hebt zal je die maximale 250.00 KB/s zeker nooit gaan halen. Je hebt immers de nodige overhead en je bent afhankelijk van de situatie in je eigen huis. Je hebt niet toevallig een modem/router die de snelheid aangeeft?

Waarom speedtest een uploadsnelheid van 3Mbps aangeeft is mij overigens niet helemaal duidelijk.

Desktop | Server | Laptop

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Was XAMPP standaard niet gelimiteerd op een uploadsnelheid van 100 KB/s?
Heb je hetzelfde resultaat als je de IIS webserver gebruikt ipv xampp?

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:19

alm

Het zou kunnen zijn dat Zeelandnet bepaald verkeer inkomend knijpt omdat ze wellicht in hun voorwaarden hebben staan dat je geen servers mag draaien (is maar een idee en weet niet of dat zo is). Je zou je server ook eens op een andere poort kunnen draaien ipv standaard poorten 80 of 443 bijvoorbeeld 10080 en 10443 (oid) en dan kijken welke snelheid je haalt (http://website:10080/ of https://website:10443/). Als het dan wel snel gaat, dan weet je vrijwel zeker dat ze knijpen en zou je na kunnen gaan of het toegestaan is volgens de voorwaarden dat je een server draait. Als het wel is toegestaan, dan zou je vervolgens kunnen klagen hierover bij Zeelandnet.

Als het FTP betreft, dan gaat het om de poorten 20 en 21 die je dan moet aanpassen. Maar ik zou zeker ook kijken naar de gebruikte client en de instellingen daarvan. Bijvoorbeeld passief/actief instelling...

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

alm schreef op donderdag 29 december 2011 @ 09:12:
Het zou kunnen zijn dat Zeelandnet bepaald verkeer inkomend knijpt omdat ze wellicht in hun voorwaarden hebben staan dat je geen servers mag draaien (is maar een idee en weet niet of dat zo is). Je zou je server ook eens op een andere poort kunnen draaien ipv standaard poorten 80 of 443 bijvoorbeeld 10080 en 10443 (oid) en dan kijken welke snelheid je haalt (http://website:10080/ of https://website:10443/). Als het dan wel snel gaat, dan weet je vrijwel zeker dat ze knijpen en zou je na kunnen gaan of het toegestaan is volgens de voorwaarden dat je een server draait. Als het wel is toegestaan, dan zou je vervolgens kunnen klagen hierover bij Zeelandnet.

Als het FTP betreft, dan gaat het om de poorten 20 en 21 die je dan moet aanpassen. Maar ik zou zeker ook kijken naar de gebruikte client en de instellingen daarvan. Bijvoorbeeld passief/actief instelling...
Zoals hier vermeld zou ik ook even contact op nemen met de klantenservice/helpdesk van je ISP. Misschien dat je daar nog wat wijzer van word.
lier schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:52:
Windows 2000 is nou niet echt het ideale platform om een webserver op te draaien.
Heb je de mogelijkheid om een hogere versie (bij voorkeur W2K8 R2) of ander OS zoals Linux in te zetten?

Wat is de snelheid die je haalt als je op je lokale netwerk iets download?
Beetje onzin dit. Als de TS hem puur en alleen gebruikt voor een web en/of e-mail server kan Win2K gewoon. (Zelfs Win95 of Win98 zouden volstaan)
WinS2K8 is sowieso onnodig (duur) als je hem puur gebruikt voor het hosten van een website, zelfs gratis linux distros doen het zelfde voor een paar duizend euro minder :> .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-08 11:59

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Offtopic

Kijk ook eens goed je DNS instellingen ed. na...als de snelheid zo laag is, wil dat weleens een oorzaak zijn...
Denk bijv aan reverse lookup, ARP, routes ed...

Doe eens wat screenshotjes van je ipconfig enzo...

[ Voor 67% gewijzigd door IEF op 02-01-2012 08:33 ]

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• peugeotpower77
Bedankt allemaal voor de reacties.
In de speedtest bedoelde ik dat ik gewoon de 2 Mbps kan halen die wordt beloofd op de website, dus niet 3 (mijn fout). Ik ga nu even bekijken met welke snelheid ik lokaal kan downloaden, ik zal het zometeen even posten (moet even mijn sites offline gooien etc.)
Aan het modem kan het denk ik sowieso niet liggen, omdat zeelandnet het simpelste soort modem meelevert (een kastje met één aansluiting voor naar een pc) en ik het met 2 verschillende heb geprobeerd (server direct op het modem aangesloten).

• peugeotpower77
700 kilobyte/sec via netwerk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm

alm

Als je dus maar 100 kilobyte/s haalt via Zeelandnet dan zou dat kunnen betekenen dat ze knijpen op inkomend http/https/ftp verkeer (weet niet wat je gebruikt). Je zou eens kunnen kijken of er effect is als je andere poorten (ernaast) actief maakt in Apache en dan via die poorten een download doet. Is de snelheid dan ook maximaal 100 kilobyte/s of haal je dan opeens meer? Of wat gebeurt er als je meerdere downloads tegelijkertijd doet vanaf je site, haal je dan totaal 100 kilobyte/s of is het 100 kilobyte/s per download (tot je de max van je verbinding bereikt uiteraard)?

PS. Gebruik de edit knop als je twee berichten vlak na elkaar post zonder dat daar al iemand tussendoor reageerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peugeotpower77
blijft rond de 100 hangen, ik ga denk ik toch maar eens kijken voor een reseller account ergens... of een andere provider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
EDIT schreef op donderdag 29 december 2011 @ 08:49:
Was XAMPP standaard niet gelimiteerd op een uploadsnelheid van 100 KB/s?
Heb je hetzelfde resultaat als je de IIS webserver gebruikt ipv xampp?
Volgens mij heeft het idd met Apache te maken, die dit limiteert.
Probeer idd IIS eens, of installeer Filezilla FTP server op je PC en ga daarmee je snelheid testen, dan zie je dat je veel hoger uit zult komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm

alm

peugeotpower77 schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:04:
blijft rond de 100 hangen, ik ga denk ik toch maar eens kijken voor een reseller account ergens... of een andere provider
Je bent niet echt duidelijk in wat je geprobeerd hebt...
Jaded schreef op zondag 01 januari 2012 @ 16:15:
[...]

Volgens mij heeft het idd met Apache te maken, die dit limiteert.
Probeer idd IIS eens, of installeer Filezilla FTP server op je PC en ga daarmee je snelheid testen, dan zie je dat je veel hoger uit zult komen.
Het antwoord op je vraag staat enkele berichten hoger:
Dus Apache kan denk ik worden uitgesloten.

[ Voor 20% gewijzigd door alm op 01-01-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 21:38
Welk OS je gaat gebruiken doet er niet toe, zal zeker links en rechts wat invloed hebben maar daar gaat het niet om als we maar praten over 100Kb upload en slechts 700Kb via Lan.

Kan iedereen vallen over de upload via de provider en miepen over delen door 8 of 10, want deel bij dsl maar rustig door 10 om een riele waarde te krijgen die praktijk aangeeft ipv theorie.. Aan de ISP ligt het niet die hoef je echt niet gaan bellen hierover, de fout zit echt in je LAN en server.

700Kb via lan is wat al niet deugt dat moet zondermeer sneller kunnen OOK met xamp. Bij een 100mbit netwerk gooide ik er ook rustig met een xamp 95Mbit overheen dat moet gewoon kunnen, een file download erover ging gewoon met de 10-11,5MB kan allemaal wel. VIA-LAN...... (getest op een W-2000 en een W2003)

via WAN liggen de dingen heel anders daar hebben niet alleen ik al eens proeven gedaan maar daar lijkt het soms dat je niet de volle lijnsnelheid kan krijgen, terwijl het via lan wel kan.. bij die 200/300Kb moet het echter geen probleem zijn..

Wat ik zelf bij een nieuwe server eens gehad heb is exact hetzelfde verschijnsel, alleen wel wat hogere snelheden, dat wel weer, maar het klopte niet en wat ik ook deed niets hielp. uiteindelijk alles opnieuw geinstaleerd en het was over.

1 tip wil ik je wel meegeven als je drivers of wat ook gaat installen reboot niet alleen de pc maar zet het UIT en dan weer AAN, jaja ik weet het, dat hoeft niet meer tegenwoordig, maar ik heb er al zoveel problemen mee opgelost dat wil je niet weten. dergelijke ingrepen.? reboot om het af te maken kwa install en erna eerst een keer afsluiten (uit) en dan weer aan.. er gaat soms een wereled voor je open...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webcamjan
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 05-06 21:38
Offtopic.

Staat je netwerk kaart niet op 10Mbit toevallig.?
Stel je server pc in op een vast ip adres, via dhcp geeft alleen maar gedoe.
Je moet namelijk eerst via lan die snelheid hoog kunnen krijgen. en 700Kb en 10Mbit kaart/instelling hmmm past wel leuk bij elkaar in half duplex mode.

[ Voor 55% gewijzigd door IEF op 02-01-2012 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 08:03

IEF

Why so serious?

Modbreak:Zo, en nu graag ontopic. Windows vs. Linux en/of andere ongerelateerde rants/trolls willen we hier niet meer zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerdemon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 02-09 16:32
Ik heb hetzelfde met Apache 2.2, gaat maar ong 300 kB/s terwijl mijn upload 1 MB/s is (ftp server bijv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Laatst online: 17-09 10:15
700KiB/s of Kb/s (whichever) is veel te traag. Via LAN moet je gewoon 10MiB/s kunnen halen. Eerst daar naar kijken, dan pas naar de internetverbinding. Wat als je vanaf de server zelf het bestand download? Gaat dat wel snel?

Merk/type modem en router is ook handig.

[ Voor 24% gewijzigd door HarmoniousVibe op 02-01-2012 20:55 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Pagina: 1