Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop Accu's laden niet op (chip?)

Pagina: 1
Acties:

• Glasya
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16-11 19:04
Hallo,

Enige tijd geleden heb ik een 18" Acer laptop gekocht (tweede hands, puur op de gok), de laptop zelf werkt super maar er is één ding dat niet werkt. De laptop wil geen accu's opladen, ik heb via replacedirect 2maal een nieuwe accu gekregen, de accu's werken prima, maar ik kan ze dus niet opladen, vervolgens heb ik een ander netsnoer geprobeerd (van een zelfde laptop), ook dit werkte niet.

Nu vertelde een medewerker van een locale PC winkel dat het vermoedelijk aan een chip ligt, volgens hem kon dit niet gerepareerd worden.. nu zou dit zo kunnen zijn, maar een chip is een chip en die is gesoldeerd op het moederbord toch? Dus naar mijn idee zou deze vervangen moeten kunnen worden (mits dat betaalbaar is).

Het gaat om een Acer Aspire 8930

• bedlam
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-11 12:14
Heb ik ook gehad met een aspire 6 series, is een mosfet op het moederbord die je stroom uit de adaptor reguleert. Bij mij was deze doorgebrand, is inderdaad vrij moeilijk te maken.

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Ik heb wel eens met een Acer Aspire One gehad dat deze de accu niet meer wilde opladen toen deze helemaal leeg gelopen was. Dit kon uiteindelijk opgelost worden met een BIOS update. Nu denk ik niet dat replacedirect een lege accu geleverd heeft en dat het jou probleem oplost, maar je zou het wellicht nog even kunnen bekijken.

Desktop | Server | Laptop

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
In dit geval zullen accu's van ReplaceDirect niet 100% leeg zijn lijkt me :)

• Glasya
Klopt, de accu's gingen na levering een goede 2,5 uur mee, maar leeg is leeg en hij wou met geen mogelijkheid opladen.

• A4-
  • Registratie: September 2005
  • Niet online

A4-

Grote kans dat het oplaad circuit stuk is. Dit kan een los contact zijn maar ook een defecte chip oid. Het kan mogelijk zelf gerepareerd worden mits vervangende hardware voorhanden is (indien nodig) en iemand die verstand heeft van electronica reparatie met het vereiste gereedschap.

Laten repareren zal vast meer dan 100,- euro kosten. Mail/bel Acer helpdesk...

Ik zou de verkoper benaderen voor geld terug, en anders zelf repareren of doorverkopen en een andere zoeken.

• Glasya
Heb de laptop inmiddels al een maandje of 6, en de CPU is geupgrade dus weet niet of Acer daar zo blij mee is.

Setup is nu:

CPU: Core 2 Extreme X9100 3,6 Ghz (Dual Core)
RAM: 4GB DDR2
HDD: 320 + 250GB
Scherm: 18,4" Full HD 1920x1080
GPU: 9700GT

• bedlam
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-11 12:14
Lees dit eens!

Het is een frequent probleem bij acer, ikzelf ben hier ook al mee geconfronteerd geweest. Bij mij was er niets aan te herstellen omdat een deel van de contacten rond de doorgebrande chip verbrand waren. Ik heb uiteindelijk een gereviseerd moederbord ergens in Azië besteld en gemonteerd, ik zou als ik jou was je laptop toch maar eens open gooien, sinds je de CPU al hebt geupgrade zal dit niet zo'n probleem zijn voor jou! Lees gewoon even het verhaal achter de gegeven link, er staan normaal foto's bij waarop je duidelijk kan zien over welke mosfet ik het heb en hoe je kan herkennen dat die stuk is.
Pagina: 1