Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

T-mobile internet contractbreuk?

Pagina: 1
Acties:

• UnknownHard
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-11 20:49
Beste mensen,

Ik heb een probleem en ik ben benieuwd hoe ik dit het beste kan aanpakken.

Ik heb begin dit jaar een abbo afgesloten bij T-mobile met onbeperkt super snel internet icm 190 bel/sms.
In de voorwaarden stond dat het echt onbeperkt was en zonder Fair Use Policy.
Enkel kwam ik tot mijn grote verbazing tot de ondekking dat ik aan me limiet zat omdat me snelheid totaal inkakte en een sms ontving die me vrolijk vertelde dat ik aan me limiet zat :F

Al met al heb ik gebeld naar de klantenservice, die vertelde mij dat de Fair Use Policy er inderdaad later is bijgekomen doordat de EU dat heeft opgedragen. dus ik zit nu eenkeer vrolijk met me onbeperkt internet aan een 2GB limiet aan dataverbruik :| (diegene heeft gelukkig wel kosteloos mijn dataverbuik gereset)

Ik ben benieuwd wat voor rechten ik heb en of de EU dat datalimiet daadwerkelijk heeft ingevoerd (ik heb geen e-mail ontvangen over het nieuwe datalimiet).

Alvast bedankt!

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-11 20:13
De term fair use wordt, in een andere betekenis, ook wel gebruikt door internet kabel- en ADSL bedrijven. Bij veel internetabonnementen geldt er een downloadlimiet: gebruikers mogen dan niet meer dan een vastgestelde hoeveelheid gigabytes per maand downloaden. Maar er zijn ook breedbandleveranciers die geen exacte grens stellen. Zij hanteren een fair use policy. Zolang een gebruiker de verbinding normaal gebruikt, wordt er niet ingegrepen. Met auteursrecht heeft deze vorm van 'fair use' niks te maken, men kan in dit geval de term letterlijk vertalen als 'redelijk gebruik' of 'normaal gebruik'.

• UnknownHard
Dreamwire schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:07:
De term fair use wordt, in een andere betekenis, ook wel gebruikt door internet kabel- en ADSL bedrijven. Bij veel internetabonnementen geldt er een downloadlimiet: gebruikers mogen dan niet meer dan een vastgestelde hoeveelheid gigabytes per maand downloaden. Maar er zijn ook breedbandleveranciers die geen exacte grens stellen. Zij hanteren een fair use policy. Zolang een gebruiker de verbinding normaal gebruikt, wordt er niet ingegrepen. Met auteursrecht heeft deze vorm van 'fair use' niks te maken, men kan in dit geval de term letterlijk vertalen als 'redelijk gebruik' of 'normaal gebruik'.
Maar dan heb ik toch zo mijn bedenkingen ik bedoel ik had in totaal 2gb verbruikt (normaal zit ik daar ver onder maar deze maand was een uitschieter), en zo veel is 2gb data nou ook weer niet, terwijl er wel onbeperkt in me contract staat.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

2GB is wel degelijk heel veel. Ik ben best een behoorlijke gebruiker: ik browse dagelijks in de trein, kijk YouTube-filmpjes en stream zelfs af en toe muziek via Spotify. De meest extreme maand die ik had tot dusver kostte me 600MB aan data.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:43

Barrycade

Through the...

In principe heb je dus wel onbeperkt internet als in "je mag door internetten" maar dan met een verlaagde snelheid. Dus in hoeverre klopt dit niet met je voorwaarden?

Want ook een jaar geleden speelde al het probleem van veelgebruikers op en waren de meeste abbo's met limieten (als dan niet met FUP's). Dat de EU dit wil is volgens mij kolder. Onbeperkt wil de provider niet omdat dit nogal investeringen van hun vraagt waardoor ze hun wistverwachtingen niet waar kunnen maken.

• UnknownHard
littlejoannes schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:23:
In principe heb je dus wel onbeperkt internet als in "je mag door internetten" maar dan met een verlaagde snelheid. Dus in hoeverre klopt dit niet met je voorwaarden?

Want ook een jaar geleden speelde al het probleem van veelgebruikers op en waren de meeste abbo's met limieten (als dan niet met FUP's). Dat de EU dit wil is volgens mij kolder. Onbeperkt wil de provider niet omdat dit nogal investeringen van hun vraagt waardoor ze hun wistverwachtingen niet waar kunnen maken.
Ik moet zeggen dat het totaal niet klopt met mijn voorwaarde, zoals ik al eerder aangaf had ik dat onbeperkte internet en zonder een Fair Use Policy, dit staat ook zo in me contract.

Enkel hebben ze zonder mijn medeweten het contract verandert en er een Fair Use Policy aan toegevoegd (ongeveer 4 a 5 maanden na het afsluiten van het abonnement)

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ik ben wel benieuwd eigenlijk naar jouw voorwaarden, als je ons die laat lezen dan kunnen we bevestigen dat jij gelijk hebt. Ik heb ook begin dit jaar een abonnement afgesloten bij T-Mobile, maar in die voorwaarden staat toch echt dat mijn snelheid de rest van de maand wordt beperkt als ik meer dan 1GB heb gebruik in die maand. Tot nu toe hier nog geen last van gehad. Ik heb de 1GB wel eens aangetikt, maar de beperkte snelheid niet als hinderlijk heb ervaren. Dan nog blijft dat je toegang blijft houden tot het internet zonder extra kosten, vanuit T-Mobile snap ik best dat zij dit zien als onbeperkt internet.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20-11 11:59

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Arie- schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:52:
Ik ben wel benieuwd eigenlijk naar jouw voorwaarden, als je ons die laat lezen dan kunnen we bevestigen dat jij gelijk hebt. Ik heb ook begin dit jaar een abonnement afgesloten bij T-Mobile, maar in die voorwaarden staat toch echt dat mijn snelheid de rest van de maand wordt beperkt als ik meer dan 1GB heb gebruik in die maand.
Dat is dan niet begin dit jaar geweest maar na de nieuwe tarieven lijkt me? T-Mobile adverteerde wel degelijk met onbeperkt internet maar in het contract stond ook wel degelijk dat er een FUP van toepassing was.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:53

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik ben toch benieuwd wat voor 'contract' je hebt. Ik heb net de mijne opgezocht via de T-mobile shop (ik heb een relax 450 met voordeelbundel van 9,95) en uiteindelijk zie ik toch echt dit staan:
1U kunt ook kiezen voor de Internet voordeelbundel, het gebruik van internet gaat dan niet uit uw Relax (Sim Only) bundel. De Internet voordeelbundel heeft een download/upload snelheid van 1
Mbps/384 Kbps, na verbruik van 1 GB per maand wijzigt de snelheid automatisch naar maximaal 64/64 Kbps. Na overschrijding van het maandvolume kunt u voor € 5.00 het volume en snelheid
herstellen. Uw verbruik wordt per dag vastgesteld en naar boven afgerond op 1 MB of een veelvoud daarvan. De internet Internet voordeelbundel is inclusief onbeperkt gebruik van T-Mobile Hotspot
binnen Nederland. De minimale duur van de Internet voordeelbundel is gekoppeld aan de duur van de overeenkomst. U kunt ook kiezen voor een flexibele variant van de Internet voordeelbundel, u
betaalt hiervoor altijd € 9.95 per maand. U kunt deze bundel dan altijd aan- en uitzetten, met een minimale termijn van 1 maand.
edit:
Zie https://www.t-mobile.nl/service-en-contact/oude-tarieven

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 28-12-2011 17:15 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-11 20:08

Perkouw

Moderator General Chat
Ik heb mijn abonnement ook nog uit de tijd met onbeperkt internet, weliswaar bij Vodafone vandaan maar hier heb ik toch ook gewoon keihard FUP hoor. Nu moet ik zeggen dat ik wel eens perioden heb gehad met ruim over de 2GB en ik heb nog nooit wat gehoord.

Wat ik probeer te zeggen -> Als jij de voorwaarden m.b.t. je contract hier neer kunt zetten kunnen we er met zijn allen naar kijken of je nu wel/geen FUP hebt.

Persoonlijk denk ik dat het gewoon klopt gezien het overal zo is. Tegenwoordig heb je of een datalimiet of je hebt FUP met als resultaat trager internet wanneer je eroverheen zit.

[ Voor 18% gewijzigd door Perkouw op 28-12-2011 17:19 ]

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Mijn voorwaarden, waarin staat:
U kunt ook kiezen voor de Internet voordeelbundel, het gebruik van internet gaat dan niet uit uw Relax (Sim Only) bundel. De Internet voordeelbundel heeft een download/upload snelheid van 1 Mbps/384 Kbps, na verbruik van 1 GB per maand wijzigt de snelheid automatisch naar maximaal 64/64 Kbps.
NMe schreef op woensdag 28 december 2011 @ 16:58:
Dat is dan niet begin dit jaar geweest maar na de nieuwe tarieven lijkt me? T-Mobile adverteerde wel degelijk met onbeperkt internet maar in het contract stond ook wel degelijk dat er een FUP van toepassing was.
Nee, bij de oude relax contracten had je geen harde datalimiet waarmee je van het internet afgesloten werd of extra moest bijbetalen om te mogen internetten, maar wel een die je snelheid bij overschrijding omlaag deed. Ik kan van T-Mobile begrijpen (en ben er zelf mee akkoord gegaan) dat dit als onbeperkt gezien wordt.

edit1: Oeps, outerspace heeft dit ook al gemeldt.
edit2: Reactie op NME

[ Voor 44% gewijzigd door Arie- op 28-12-2011 17:48 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:07

Onbekend

...

Uw verbruik wordt per dag vastgesteld en naar boven afgerond op 1 MB of een veelvoud daarvan.
Lees ik het nu goed dat je altijd minimaal 30MB per maand verbruikt? (Behalve februari natuurlijk. :) )

Speel ook Balls Connect en Repeat

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:40

Robtimus

me Robtimus no like you

0 bytes naar boven afronden levert nog altijd 0MB op. Wel kan 30KB byte op deze manier worden afgerond naar 30MB als je elke dag 1KB verbruikt, en dat is best wrang. Ik vind afronden op veelvouden van 100KB, wat ook voorkomt, veel realistischer.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Pagina: 1