Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrvk82
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-11-2023
Ik heb zelf een Iiyama prolite B2403WS, al meerdere jaren in mijn bezit en never problemen mee gehad.

Omdat mijn vorige videokaarten geen HDMI aansluiting hadden, heb ik altijd via DVI de aansluiting gemaakt tussen mijn Videokaart (Sapphire HD5850 Toxic 1 gig) en Beeldscherm.

Onlangs dacht ik ineens -eureka-, waarom dan niet gewoon nu wél via HDMI?!

Dus ik de HDMI aangesloten, maar vervolgens blijft mijn beeld zwart... Alsof hij het niet doet...

Met de DVI kabel geen problemen, beeld komt gewoon door. Ik heb de kabels niet tegelijkertijd aangesloten, maar één voor één geprobeerd.

Mijn drivers zijn up-to-date (afgelopen weekend voor het laatst gekeken).

Weet iemand wat dit is en hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 00:01

D4NG3R

kiwi

:)

Zit er niet toevallig een "Source" of "Input" knop oid op de monitor? Even van iets simpels uitgaand..

[ Voor 5% gewijzigd door D4NG3R op 28-12-2011 14:19 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrvk82
D4NG3R schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:19:
Zit er niet toevallig een "Source" of "Input" knop oid op de monitor? Even van iets simpels uitgaand..
Dat is best een goed punt. Ik ga dat vanavond eens bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

De meeste monitoren blijven vast zitten op de input die als laatste actief was (Bijvoorbeeld mijn LG). Ik zie alleen autosearching functies nadat je de monitor aanzet bij dure HP's of Dell's.

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 28-12-2011 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrvk82
Wat is verder nog het verschil tussen de twee (HDMI en DVI)? Ga ik qua kwaliteit nog iets winnen, of maakt dat niets uit?

Omdat ik nu met een adapter naar DVI werk, vind ik dat het tijd wordt voor een nette HDMI oplossing.. Gelijk beeld en geluid door één kabeltje ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Het videosignaal van HDMI en DVI is hetzelfde. Het enige verschil is dat HDMI ook digitaal geluid meestreamed over de kabel (Al kan dit met een DVI->HDMI kabel tegenwoordig ook vaak).

Verschil in beeldkwaliteit is er IIG niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xthemes.us
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 25-06 18:56
D4NG3R schreef op woensdag 28 december 2011 @ 14:30:
Ik zie alleen autosearching functies nadat je de monitor aanzet bij dure HP's of Dell's.
Goedkope Samsungs kunnen het ook (de 206bw, 2043bw & 2443bw in ieder geval).

Maar kijk inderdaad de knoppen op de monitor en de OSD opties even na, grote kans dat daar wel een source optie ergens tussen staat. Als je de mogelijkheid hebt kijk probeer de HDMI kabel dan ook met een andere monitor (of TV) zodat je zeker weet dat je wel een werkende kabel hebt.
Als je dan nog niks werkend hebt weten te krijgen dan is de kans groot dat de HDMI poort van je monitor defect is.

HDMI en (single-link) DVI zijn inderdaad helemaal gelijk aan elkaar, precies hetzelfde signaal (vandaar ook dat een simpel verloopstukje perfect werkt). Dual-link DVI kan wel weer wat meer dan HDMI maar dat is bij deze monitor niet relevant (enkel van belang bij resoluties hoger dan 1920x1200 of 120Hz monitoren).

MSI GX640 - 8GB RAM, Radeon 5970, 80GB SSD

Pagina: 1