Toon posts:

ben ik bedonderd?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nu wil ik het eens weten! Een paar jaar terug bij DES in Rotterdam een p2-266 (met 66hrz mobo, dus geen bx) gekocht. Ik proberen om dat ding sneller te laten lopen en dit zijn de resultaten:

Poging 1: 100*3,5 compu stopt bij opstarten
Poging 2: 66*5 snelheid van 133mhz (?!)
Poging 3: 66*4 266mhz=huidige snelheid
Poging 4: 100*3 compu stopt bij opstarten
Poging 5: 100*4 idem (was eigenwijs)
Poging 6: 66*3.5 snelheid van 133mhz (?!)
Dus ik krijg mijn compu niet sneller dan 266 mhz. Hebben ze mij een overgeklokte proc verkocht??

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ja, wat verwacht je nou. Dat is de eerste generatie Pentium II's uit 1997, en die dingen zijn gewoon heel slecht te overclocken. En je kunt mazzel hebben, maar je kunt ook pech hebben. Niet meteen die zaak de schuld geven |:(

Het kan trouwens geen overgeclockte chip zijn, want de 266 is de traagste PII die er bestaat :D

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• UvaJari
  • Laatst online: 28-08 14:15

UvaJari

A3 = prettig

Omdat je pc niet zo hard wil lopen als jij wenst ben je opgelicht |:( :'(
Kijk gewoon naar je processor en concludeer of het een 266 is of niet! Dan weet je het!

The 2nd is the first loser! || "Of those who say nothing, few are silent." - Thomas Neill

Verwijderd

Topicstarter
Rustig, rustig jongetjes!!
Eerst goed lezen. Ik vraag het me af of ik bedonderd ben. Ik constateer het niet.

• Statix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 12:05
Het kan trouwens geen overgeclockte chip zijn, want de 266 is de traagste PII die er bestaat :D
Ik dacht het niet. Ik heb hier nog een p2 233 liggen

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op donderdag 22 maart 2001 18:27 schreef Statix het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Ik was even in de war met de Celeron.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

En kan je met die CPU de multi wel veranderen (da week gewoon niet)??
Want als dat wel kan, mag de BIOS wel aangeven dat 66*5 133 is. maar volgens Bartjes loopt'ie dan op 330. Check dat eens met een programma, BV. WCPUID of zo.

Heb je niet ergens een 75 MHZ bus snelheid instelling.. ? Of 83.. haal eens een BIOS update en kijk op het web voor een nieuwer manual..

• Willem2
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-08 14:05

Willem2

Ω is futile

neuh, je bent vast niet bedonderd. zoals al eerder gezegd zijn die oude p2's gewoon niet zo best over te klokken, en al helemaal niet als je meteen naar 100Mhz gaat... niet zo handig

ik weet het niet meer precies van die oude chippies (tijd geleden dat ze uitkwamen...) maar het lijkt erop dat je multiplier vast staat.

<< hooi net ff sneller >> :)
Dus je zul met je bussnelheid aan de slag moeten. meestal hebben die bx-borden 75/83Mhz. dan zit je dus al in ieder geval op 300 resp. 332 Mhz. + dat die hogere bus de rest van je systeem redelijk op krikt!

en nee, ik houd niet van voetbal... :)

Verwijderd

Geplaatst door Exirion - donderdag 22 maart 2001 18:32

--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op donderdag 22 maart 2001 18:27 schreef Statix het volgende:
[..]

Je hebt gelijk. Ik was even in de war met de Celeron.

----------------------------------------

mmm de Celeron 266 kan je laten blazen op 448 Mhz 4 X 112 en dat draait i met Low But... Cooling dus het is gewiin een P2 266 die nog uit de oude tijd komt een P60 kan je ook niet tweaken maar een p90 weer wel de p75 ook nog niet dus das gewoon de eerste generatie steets :)

• wipe-out
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-08-2025

wipe-out

oud icon, geen zin in nieuwe:)

mmm de Celeron 266 kan je laten blazen op 448 Mhz 4 X 112 en dat draait i met Low But... Cooling dus het is gewiin een P2 266 die nog uit de oude tijd komt een P60 kan je ook niet tweaken maar een p90 weer wel de p75 ook nog niet dus das gewoon de eerste generatie steets :)
welles: p75 @ 120 >:) *D

• nexhil
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:58

nexhil

BAM!

ìk heb het ook geprobeerd met een abit lx6 (vorige week nog) het lukte mij ook niet. je kunt er wel gewoon een celeron op zetten
en tot 433 mhz met de bios update ik heb ook gehoord dat het sommige gelukt is tot 533 mhz

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 16:22
Je kunt een celeron 266 qua overclocken nu niet echt vergelijken met een PII 266
Een Celeron 266 had geen L2 cache, wat moeilijk kon liggen doen.
Verder zijn er PII 266's geweest die wel en die geen mult. lock hadden.
De enige manier waarom ze je volgens mij hebben kunnen neppen was met een celeron te leveren ipv een PII
(heb ik laatst nog gezien, had een klant een PII 400 gekocht bij een 2e hands compu shop, maar dat was dus gewoon een 266 celeron @>400, die heb ik ook terug gestuurd >:))

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• Palomar
  • Niet online
probeer es 75MHz FSB, trekt ie vast wel..

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
Op vrijdag 23 maart 2001 12:17 schreef wipe-out het volgende:

[..]

welles: p75 @ 120 >:) *D
haha, die had ik stabiel op 133 gekregen :)

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:20

E-Vix

Nu met sneeuw!

Op donderdag 22 maart 2001 18:07 schreef dokter het volgende:
(met 66hrz mobo, dus geen bx)
ok. bij alle P2 processoren kan je de multiplier niet veranderen...
Verder zeg je dat je geen BC, maar een 66Mhz bordje hebt. Voor zover ik weet kan je een 66 Mhz bordje hoogstens op 83 Mhz krijgen. Hoger gaan die niet.
Het eerste wat je kan proberen is dus je FSB een stapje hoger te zetten. Dus niet meteen van 66 naar 100 Mhz zetten. dat werkt gegarandeerd niet. Van je multiplier kun je afblijven, want die kunnen niet veranderd worden.

Enneuh... Op je processor staat hoeveel Mhz hij is... Als een processor niet over te clocken is, betekent het niet dat je bedonderd bent.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Pagina: 1