Mijn vriendin (27) is een maand of twee geleden eindelijk begonnen met rijlessen. Dat leek allemaal best goed te gaan en er is voor 2 januari een examen aangevraagd. Ter voorbereiding heeft ze vandaag een les met een andere instructeur, als een soort proefexamen. Dit bleek echter helemaal niet goed te gaan, de auto sloeg steeds af. Blijkbaar is haar vaste instructeur bang voor schade aan zijn auto als deze steeds afslaat (ik vraag me dan af of ie wel het juiste beroep heeft..) en heeft deze bij wegrijden steeds geholpen met gas/koppeling. Dit werd door de instructeur van vandaag bevestigd. Die gaf ook aan eigenlijk geen leerlingen van deze instructeur over te willen nemen, dat dat bekend is binnen de organisatie en dat ze met een andere instructeur waarschijnlijk wel klaar zou zijn voor een examen. Helaas ontkende deze instructeur dat toen mijn vriendin er aan refereerde op het ANWB-kantoor.
De ANWB wil nu het geplande examen omzetten naar een tussentijdse toets, omdat afzeggen niet meer mogelijk is. Ik ben echter van mening dat zij de kosten voor dat examen maar moeten dragen, omdat de instructeur had kunnen weten dat mijn vriendin nog onvoldoende niveau heeft om af te rijden. Daarnaast zou ik naar aanleiding van de uitspraak van de vervangende instructeur zeggen dat eventuele extra rijlessen door de ANWB bekostigd moeten worden. Is dat reëel of loop ik te hard van stapel? Voordat er met rechtsbijstand/brancheorganisatie gedreigd wordt, gaan we uiteraard eerst ons probleem neerleggen bij de ANWB zelf, maar ik wil dan graag weten wat redelijk is om van ze te eisen.
De ANWB wil nu het geplande examen omzetten naar een tussentijdse toets, omdat afzeggen niet meer mogelijk is. Ik ben echter van mening dat zij de kosten voor dat examen maar moeten dragen, omdat de instructeur had kunnen weten dat mijn vriendin nog onvoldoende niveau heeft om af te rijden. Daarnaast zou ik naar aanleiding van de uitspraak van de vervangende instructeur zeggen dat eventuele extra rijlessen door de ANWB bekostigd moeten worden. Is dat reëel of loop ik te hard van stapel? Voordat er met rechtsbijstand/brancheorganisatie gedreigd wordt, gaan we uiteraard eerst ons probleem neerleggen bij de ANWB zelf, maar ik wil dan graag weten wat redelijk is om van ze te eisen.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done