Toon posts:

zie door het bos de bomen niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goededag allemaal,

Ik ben op zoek naar een receiver voor mijn bescheiden thuisbioscoopje. Ik vond de VSX-921 van pioneer er heel belovend uit zien. Zeker omdat ik al een 5.1 surround set met blueray van pioneer heb (BSC-717). Ik dacht altijd dat dingen van hetzelfde merk goed bij elkaar passen om een of andere reden, maar volgensmij maakt het niet zoveel uit of wel? Heb ik hiermee een goede receiver of is er iets veel beters voor hetzelfde geld? Ik zelf ben niet zo thuis in de hele audio wereld, meer een computerman ^^

alvast bedankt voor de reacties :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-01 14:54

FeaR

In GoT we trust

Wil je een receiver om de speakers van de Pioneer BCS-717 over te zetten? Dan kan je vast ook op zoek naar een nieuwe subwoofer, want de subwoofer die bij de Pioneer BCS-717 is niet zo op een receiver aan te sluiten. Dit omdat de Pioneer BCS-717 wordt geleverd met een passieve subwoofer en een receiver verwacht een actieve subwoofer.

Qua bij elkaar horen zijn er twee dingen die daar toe doen. Als eerste heb je het uiterlijk van de apparaten, al is dat tegenwoordig ook niet altijd zo. Verder heb je met HDMI CEC eerder kans dat alles naar behoren werkt als je apparaten van hetzelfde merk gebruikt. Niet dat Merk X niet met Merk Y overweg kan, maar het hoeft zeker niet. Maar aansluiten van een TV van Merk X op een receiver van Merk Y en speakers van Merk Z gaat gewoon werken als je het over standaard functionaliteiten hebt.

Qua receivers is er voor dit bedrag wel meer te vinden. Kijk eens bij Onkyo, Denon, Yamaha, et cetera. Allemaal leuke merken die voldoende bieden voor iemand die niet veel eist.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
Een passieve subwoofer is dus zowiezo niet compatibel met een receiver? Alles zit nog in doos en kan dus makkelijk teruggestuurd worden. Welke surround set zou je mij kunnen aanraden met een actieve subwoofer dan dus? Ik weet niet of jullie het leuk vinden om setjes samen te stellen of iets dergelijks, maar wat zouden jullie met een budget van ongeveer 900-1000 euro kopen aan receiver en 5.1 of 7.1 surround? (een bluray speler is heel leuk en aardig, maar ik stream eigenlijk alles via de PC) er moet dus wel een pc op aangesloten kunnen worden. Ik ben trouwens van plan een panasonic 42' plasma aan te schaffen. Dus iets wat daar perfect mee zou werken zou helemaal geweldig zijn. Ik heb ook een iphone, ik zie dat er veel receivers zijn waarbij vermeld wordt dat ze makkelijk met de iphone werken.

De receivers van yamaha vind ik er erg mooi uitzien. Die van onkyo ook wel, maar het liefst heb ik een wat donkere kleur apparatuur (past beter bij de inrichting). Denon is niet echt aan mij besteed.

Als jullie een setje voor mij zouden kunnen samenstellen zou dat helemaal top zijn :)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-01 14:54

FeaR

In GoT we trust

Een passieve subwoofer is wel aan te sluiten op een receiver, maar ik zou er niet aan beginnen. Te veel gedoe en investering die zich toch niet terugverdient. Sowieso zou ik met 1000 euro lekker naar losse componenten gaan. Euro of 350 voor een receiver, 50 euro voor kabels en voor de rest van het geld een leuke 5.1 set samenstellen. Moet op zich wel te doen zijn. Alleen is er in deze markt zo veel keuze dat er niet zomaar iets samen is te stellen. Zie ook AUD beleid daarvoor.

Sowieso zijn er meerdere soorten speakers die je kan combineren tot 5.1 set (vloerstaand, monitoren, satellieten). Dus te veel opties om op te noemen. Loop eens een echte keten binnen (dus geen BCC waar ze vooral kant en klare setjes hebben) om een beeld te krijgen van de mogelijkheden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Verwijderd

Topicstarter
omdat ik toch een beetje fanboy ben van pioneer wil ik graag weten wat jullie van deze set vinden: http://www.pioneerelectro...heater+Speakers/SP-PK51FS
Ik vind vooral de looks erg mooi, nu alleen nog een winkel vinden waar ik kan horen hoe ze klinken ^^