Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijkert
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-04-2022
Gisteren heb ik een Logitech Illuminated Keyboard gekocht en gebruikt om Battlefield 3 te spelen. Al snel kwam ik er achter dat het niet mogelijk is om een zowel W, Shift en Spatie in te drukken. Je loopt dus tegen een hekje op en wordt kapot geknald... :-( Dit is bij Logitech een bekend probleem. Zoals via de link te lezen is hebben ze expres gekozen voor deze 'design fout', omdat het een andere fout oplost. De eerste versie van dit toetsenbord die in 2009 uitkwam had dit probleem niet, maar is al lang niet meer verkrijgbaar.

Weet iemand een goed alternatief voor dit toetsenbord? De volgende specificaties vind ik belangrijk:

- scissor switches (of te wel een laptop achtig toetsenbord); het belangrijkste alle overige toetsenborden zijn geen optie
- niet perse gemaakt voor gaming, maar in ieder geval geen ghosting problemen zoals het Logitech Illuminated Keyboard; ik ga hem namelijk wel gebruiken voor gamen, anders zou ik deze thread niet aanmaken
- prijs is niet echt een probleem
- graag niet draadloos ivm met lag (hoe minimaal ook)

Ps dit is echt één van de betere toetsenborden die ik ooit heb gebruikt, bijzonder jammer niemand een oplossing gevonden heeft (zal ook wel betekenen dat die er niet is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:12

thommich

Belg

Ikzelf heb de wireless illuminated, en heb er geen enkel probleem mee. Ook de lag die jij noemt ervaar ik niet, maar dat is misschien persoonlijk.

Hij typt wel heel érg lekker en gaat erg lang mee op batterijen. Overigens kun je hem via USB aansluiten, om op te laden, maar ik weet niet of het signaal dan ook over die kabel loopt, of nog steeds draadloos wordt verzonden.

• Wijkert
Je bedoelt de K800. Hij is zo'n 16-18 euro duurder en daar krijg je voor terug dat hij wireless is. Zowel een voordeel (beweegruimte) als nadeel (lag; vast te meten, maar wellicht niet merkbaar) lijkt me. Daarnaast is hij dikker (dus steviger, maar minder sexy). Wat wel interessant zou zijn is om te testen of het signaal via de usb kabel gaat, door de bluetooth dongel tijdelijk te verwijderen. Het belangrijkste verschil is idd dat hij het shift+w+spatie probleem niet heeft. Heeft die van jou trouwens een kleine of een normale linker shift knop?

• Amok
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-06 22:49
Och dit probleem heb ik ook al meegemaakt.
Aangezien ik nieuw geen vergelijkbaar toetsenbord kon vinden.
Heb ik uiteindelijk een 2ehands 1e versie model via V&A
van een andere tweaker overgenomen.

• Wijkert
Amok schreef op donderdag 29 december 2011 @ 09:42:
Och dit probleem heb ik ook al meegemaakt.
Aangezien ik nieuw geen vergelijkbaar toetsenbord kon vinden.
Heb ik uiteindelijk een 2ehands 1e versie model via V&A
van een andere tweaker overgenomen.
Helaas is dat nu nog lastig om te realiseren, er zijn namelijk weinig oude versies via V&A beschikbaar. Ik twijfel heel erg of ik de mijne inwissel voor een K800 of dat ik deze hou en voor shooters mijn oude toetsenbord aan mij pc laat hangen. Als er geen goede vervanger op de markt is dan zie ik alleen de twee bovenstaande opties als mijn mogelijkheden.

Gisteren speelde ik bijvoorbeeld de hele avond Skyrim en had ik totaal geen last van het shift+w+spatie probleem en merkte ik hoe ongelooflijk lekker dit toetsenbord is.

Anoniem: 296939

Alstublieft: pricewatch: Logitech G510 Gaming Keyboard
Ik heb de voorganger, een Logitech G15, een prachtapparaat, net zoals de overige Logitech-meuk

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:33

DizzyWeb

Ondertiteld

Voldoet alleen niet echt aan de belangrijkste eis, niet?

• Wijkert
Anoniem: 296939 schreef op donderdag 29 december 2011 @ 11:16:
Alstublieft: pricewatch: Logitech G510 Gaming Keyboard
Ik heb de voorganger, een Logitech G15, een prachtapparaat, net zoals de overige Logitech-meuk
Bedankt voor je voorstel, maar zoals de poster hierboven al aangaf ben ik niet op zoek naar een keyboard zonder scissor switches.

Voor de duidelijkheid: ik heb me al het apelazarus gezocht via google en allerlei reviews gelezen. Ik hoopte dat iemand nog een tip had voor een (obscuur) toetsenbord die ik niet al in mijn zoektocht tegen was gekomen.

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 14:10
Wijkert schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:03:
[...]

Bedankt voor je voorstel, maar zoals de poster hierboven al aangaf ben ik niet op zoek naar een keyboard zonder scissor switches.

Voor de duidelijkheid: ik heb me al het apelazarus gezocht via google en allerlei reviews gelezen. Ik hoopte dat iemand nog een tip had voor een (obscuur) toetsenbord die ik niet al in mijn zoektocht tegen was gekomen.
Ik had de G510, alleen maar problemen gehad met de spatiebalk (registreerde dubbele aanslagen). Van Logitech 2x een vervangende G510 gehad met exact hetzelfde probleem.
Toen een K800 retour gekregen, typt heerlijk. Geen last van lag in BF3. Kan ook zowel W, Shift en Spatie in drukken zonder problemen.

Mijn broertje heeft de Logitech Illuminated, ook het probleem met de W, Shift en Spatie tegelijk indrukken. Hij heeft zijn pricewatch: Logitech G13 Advanced Gameboard weer in gebruik ge nomen voor games.

• thommich
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 14:12

thommich

Belg

Wijkert schreef op donderdag 29 december 2011 @ 09:36:
Je bedoelt de K800. Hij is zo'n 16-18 euro duurder en daar krijg je voor terug dat hij wireless is. Zowel een voordeel (beweegruimte) als nadeel (lag; vast te meten, maar wellicht niet merkbaar) lijkt me. Daarnaast is hij dikker (dus steviger, maar minder sexy). Wat wel interessant zou zijn is om te testen of het signaal via de usb kabel gaat, door de bluetooth dongel tijdelijk te verwijderen. Het belangrijkste verschil is idd dat hij het shift+w+spatie probleem niet heeft. Heeft die van jou trouwens een kleine of een normale linker shift knop?
Net, getest, het signaal gaat NIET over de USB-kabel. Dient dus enkel om op te laden.
Hij heeft niet dat shift+w+spatie probleem.
Ik heb een kleine shift knop, maar ik heb dan ook een azerty-layout (belg ;) )

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 14:10
thommich schreef op donderdag 29 december 2011 @ 12:08:
[...]

Net, getest, het signaal gaat NIET over de USB-kabel. Dient dus enkel om op te laden.
Hij heeft niet dat shift+w+spatie probleem.
Ik heb een kleine shift knop, maar ik heb dan ook een azerty-layout (belg ;) )
Ik heb de QWERTY, ook met kleine linker-shift.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-06 22:15

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Razer Arctosa misschien? http://store.razerzone.co...56900/categoryId.54626500
Of een van de andere Razer toetsenborden. Sommige zijn wel duur, zoals de Tron edition (150 dollar).

Ik weet niet zeker of elk toetsenbord de scissor mechaniek heeft die je wilt. Zelf heb ik de Lycosa Mirror en die heeft het niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Wijkert
Helaas gebruiken zowel de Arctosa als de Lycosa geen scissor switches (http://help.razersupport....indows&top=&rid=400001265). Eerder had ik deze opties wel al gevonden, maar niet overwogen ivm het bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385882

MS Sidewinder x4 misschien.

Volgens mij heb je geen last van ghosting maar key-rollover
Ik ben niet zeker van key-travel-distance van Sidewinder x4 maar die van x6 is heel kort maar je zal wel last hebben van key-rollover met een x6, want die heb ik en je kan maar 3 keys tegelijk druken.
Je moet zoeken naar een n-key-rollover keyboard, ghosting is bijv. als je 3 keys drukt en er komt een 4de bij.

LETOP x4 heeft wel last van ghosting dus maar niet van key-rollover er staat wel een anti-ghosting reclame op de doos :?

Edit: soms bedoelen de makers met anti-ghosting dat die eigenlijk ook n-key-rollover is

http://deskthority.net/wiki/Rollover,_Blocking_and_Ghosting

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 385882 op 30-12-2011 05:12 ]

Pagina: 1