Hoe kabels beschermen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387647

Topicstarter
Mijn kat is, zoals zovelen, dol op kabels. Hij heeft al menig kabel beschadigd dan wel stukgebeten.
Voordat ik met tape of buizen aan de haal ga, hebben jullie betere alternatieven voor het beschermen/bedekken van de kabels?

Het gaat met name om kabels bij de desktop computer (voeding, hdmi, audio, etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocdaan
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-07 11:32

ocdaan

Niet zo zeuren jongens!

Een dagje met de plantenspuit in de aanslag gaan zitten en afleren dat kreng ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ocdaan schreef op woensdag 28 december 2011 @ 12:20:
Een dagje met de plantenspuit in de aanslag gaan zitten en afleren dat kreng ;)
Anders is de bank zodadelijk aan de beurt als de kabels niet meer te pakken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Alle kabels in het bereik 220 maken? Leert het snel genoeg lijkt me.
Katvriendelijker lijkt me dat je ze insmeert met knoflook oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Inderdaad, zulk gedrag moet je afleren, anders blijf je bezig met rare oplossingen verzinnen om er vanaf te komen. Plantenspuit moet wel goed werken om een kat zulke zaken af te leren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Thanks voor de reacties.

Ja de plantenspuit is geen onbekende van de kat, hij heeft al menig douche gehad.
Echter ben ik veel afwezig, en dan kan meneer zijn gang gaan.

Ik kan ook niet bij thuiskomst alsnog dat beestje onder gaan sprayen, hij heeft dan totaal geen idee wat hij fout heeft gedaan.

Als ik erbij ben en hij gaat knagen, krijgt hij gelijk de spuit.
Aangezien hij dit weet, wacht hij tot ik weg ben.

Knoflook lijkt me niet zo'n puik plan, omdat ik er zelf waarschijnlijk ook hinder van ga ondervinden. Ik zit er immers vlakbij als ik erop bezig ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Onze kitten doet precies hetzelfde, gelukkig niet met kabels maar helaas is de bank toch wel zijn favoriete krabplek. Ook bij mij geldt dat ze het alleen doet als wij weg zijn omdat er anders een plantenspuitaanval volgt. Er zijn volgens mij wel 'neutrale' geuren te krijgen die wij haast niet ruiken maar de kat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Je kan een soort kabeltemmer systeem proberen, hiermee worden de kabels in een 'hoes' geschoven, weet niet of het sterk genoeg is om kattentanden en nagels te weerstaan, maar op de foto ziet het er vrij stevig uit.

Ik hoor deze reclame trouwens vaak bij bouwmarkten.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RomeoJ schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:06:
Je kan een soort kabeltemmer systeem proberen, hiermee worden de kabels in een 'hoes' geschoven, weet niet of het sterk genoeg is om kattentanden en nagels te weerstaan, maar op de foto ziet het er vrij stevig uit.

Ik hoor deze reclame trouwens vaak bij bouwmarkten.
Awesome! Zoiets ziet er perfect uit :)
Ik ga het proberen en zal mettertijd laten weten of het uitkomst heeft geboden.

Thanks d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Beetje hetzelfde probleem hier. Om deze reden zit onze kat dan ook altijd in de keuken 'opgesloten' (Dont worry kan ook de schuur in en er is voldoende ruimte ;) ) als wij er niet zijn. Anders gaat de bank er aan als we afwezig zijn..

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
D4NG3R schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:43:
Beetje hetzelfde probleem hier. Om deze reden zit onze kat dan ook altijd in de keuken 'opgesloten' (Dont worry kan ook de schuur in en er is voldoende ruimte ;) ) als wij er niet zijn. Anders gaat de bank er aan als we afwezig zijn..
Damn... Hier mag m'n beessie gewoon het hele huis door, en dat gaat goed! Uitzondering is m'n bureaustoel, die wordt als krabpaal gebruikt...

Opvoeden is het keyword. Koop een flesje "Keep Off", en spuit dat op de kabels. En zorg voor voldoende andere dingen: touwtjes bijvoorbeeld. Mijn kat is gek op touwtjes, maar kijkt kabels niet aan. Een flesje catnip-spray kan ook helpen om de aandacht op de juiste plek te richten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KleineJoop
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-07 23:25
Idd plantenspuit gebruiken om het af te leren, je kan ook nog de kabels inwrijven met sinaasappel schillen.
ze hebben een hekel aan de sterke geur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

RemcoDelft schreef op woensdag 28 december 2011 @ 13:46:
[...]

Damn... Hier mag m'n beessie gewoon het hele huis door, en dat gaat goed! Uitzondering is m'n bureaustoel, die wordt als krabpaal gebruikt...
Bij ons ook wel (met uitzonderin van de slaapkamers omdat de kat anders via de plantenbak aan het raam bij mijn ouders op het keukendak springt en er dan een dagje tussenuit knijpt :+ ). Maar alleen als wij aanwezig zijn.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
Heeft je / jullie kat wel speelgoed en/of krabpalen enzo die ze wel mogen gebruiken? Zorg sowieso dat ze zich niet hoeven te vervelen. Donkere hoekjes met stof vinden ze ook wel leuk, :+.

M'n ouders gebruiken dubbelzijdige tape op de hoek van de banken, vind de kat ook niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 195780

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144074

Als je een plantenspuit gebruikt moet je het zo doen dat de kat niet weet waar het vandaan komt.
Zo legt de kat de link met wat hij doet ipv dat hij de spuit aan jou koppelt.

Het gedrag kan ook veroorzaakt worden doordat de ruimte te klein is of het beest te weinig aandacht krijgt.

- Er is van die flexible geribbelde slang voor bijv elektra, maar die heb je in verschillende diameters en vaak ook in het zwart.

- Misschien heb je een oude stofzuigerslang ?, die is lekker wijd en kun je al je kabels wel in kwijt.
Anders ff kijken hoeveel je precies nodig hebt en die nieuw kopen per meter bij de Handyman of zo.

- Voor meer keus in flexibele slangen en langere lengtes kun je bijv hier terecht. >
http://www.flexibeleslang...ecifications&Id=62&Sid=12

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 144074 op 28-12-2011 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReneDD
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-05 19:53
Mede naar aanleiding van dit topic en een hele nieuwsgierige kitten van 14 weken oud, heb ik vandaag besloten om ook maar eens iets te doen aan de wirwar van kabels onder mijn bureau. Vandaag was ik eindelijk echt zat. Dit topic zag ik na wat googlen voorbij komen, waar iemand van een dakgoot een kabelgoot had gemaakt. Dat zag er wel nice uit en de standaard oplossingen van de ikea/etc vond ik niet zo mooi.

Heb dus bij de gamma een dakgoot, 2 hoekstukken, pvc lijm en wat haakjes gekocht (minder dan 10 euro) en met een paar minuten was alles klaar en is alles nu super netjes weggewerkt, al zeg ik t zelf. Als er interesse is kan ik morgen misschien wel een fototje maken.

[ Voor 26% gewijzigd door ReneDD op 28-12-2011 23:53 ]

Anoniem: 144074

Tuurlijk willen we een fotootje van je dakgoot . . .

Topicstarter
De kat heeft zeker genoeg ruimte en speeltjes in overvloed.

Anyhoo, ik ben eens aan het knutselen geweest, en het is zeer effectief!
Hij heeft er even naar gekeken, maar raakte snel verveeld.
En na een dag werken kwam ik thuis om alles weer netjes aan te treffen. So far so good :)

Het ziet er een beetje vaag uit, maar zo heb ik het gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://img59.imageshack.us/img59/7971/macei.jpg

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:08

SeatRider

Hips don't lie

Volgens mij had je dit ook kunnen oplossen door je computer gewoon 15 cm naar achteren te schuiven? :S

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-07 12:31

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Beetje airflow is nooit weg, zeg ik dan ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Topicstarter
Michael Knight schreef op donderdag 29 december 2011 @ 23:02:
Beetje airflow is nooit weg, zeg ik dan ;)
Precies :)

Tevens gaat de handel omhoog, dus de computer naar achter zetten had weinig uitgemaakt.
Pagina: 1