Toon posts:

Airflow

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kheb vandaag een inwin q500n kastje (eeeh paste niet onder me bureau dus heb hem er op moeten zetten dus hoor ik nu lekker hard geblaas vlak bij m'n hoofd :().
Dan had ik een vraagje over hoe de airflow het hardst te krijgen is... Er zijn namelijk 3 plaatsen voor take in/out fans: voor/onderin, achter vlakbij de proc en achter boven de powersupply. Ik snap dat je voor/onder kouwe lucht naar binnen moet zuigen en achter bij de proc weer af meot voeren, maar heeft het nog zin om een fan daar boven de powersupply te plaatsen, en zo ja, afvoer of toevoer :) thnx

Verwijderd

Een extra fan in het vooronder is altijd goed.

Als je een fan achter de proc wilt zetten, let er dan op dat de lucht zo makkelijk mogelijk naar buiten kan. Doe je dat niet, dan kan de lucht weer 'bouncen', en wervelingen veroorzaken. Daardoor kan je proc koeler weer meer kabaal gaan maken, enzovoort...
Oftewel: zaag dat 'roostertje' wat daar zit weg met een ijzerzaagje. Laat de schroefgaten wel zitten. :-)

Voor de voeding zou je hetzelfde kunnen doen. Om de luchtstroom te bevorderen kun je dus een paar 'spaken' in het roostertje wegzagen. Alle goeie ATX voedingen blazen de hete lucht naar buiten. Dus áls je een extra fan onder de voeding wilt zetten, zorg dan dat hij de lucht vanuit de systeemkast de voeding IN blaast.

Persoonlijk denk ik dat die derde fan een beetje overkill is. Maar ja, we zijn tenslotte hardcore tweakers, nietwaar?

Succes,

mARCO