Automatisch schakelen van wifi naar kabel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_f
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
Normaal gebruik ik mijn laptop via wifi omdat dat snel genoeg is. Echter wanneer ik wil backuppen naar een netwerk schijf gebruik ik graag de kabel omdat dat sneller is.

Als ik de kabel insteek moet ik nu altijd mijn pc herstarten voordat hij de netwerk-shares via kabel pakt en niet meer via wifi. Het uitschakelen van wifi zorgt er gewoon voor dat de netwerkshares onbereikbaar zijn (voor de eerste tien min).

Is er een optie om dit automatisch direct te laten gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dijksan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-01 15:52
schakel de optie Draadloosnetwerk uitschakelen bij aansluiten netwerkkabel in.

Dijksan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
heb je geen sneltoets? , meestal doe je dit met FN en F2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:56

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Zet je binding orders eens op de juiste volgorde. LAN bovenaan, WiFi eronder.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_f
Ja dit doe ik normaal, maar het duurt altijd een tiental minuten voordat hij de netwerkshares weer ziet. Hij zegt dan \\ip-adres\blabla is onbereikbaar. Terwijl pingen naar ip-adres wel lukt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_f
Bij binding orders staat LAN al boven wifi.

Afbeeldingslocatie: http://img845.imageshack.us/img845/8483/binding.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Controleer de metrics van je interfaces eens? Windows gebruikt default de interface met de laagste metric. Waarschijnlijk staan ze beide op "auto". En als je wireless dan (in theorie) met 300N sneller is dan een 100 Mbit lan zal windows deze een lagere metric toekennen en dus blijven gebruiken.

Zet "auto" eens uit en stel de metric eens handmatig in?

An explanation of the Automatic Metric feature for Internet Protocol routes

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark_f
Heb het bovenstaande ingesteld. Laagste metric voor de snelste verbinding (lan dus). Maakt geen verschil uit, hij wilt nog altijd niet direct die share vinden. Achter een tijdje wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Post eens de output van "route print" (vanuit een dos venster), na het inprikken van je lan kabel? En dan later nogmaals als de verbinding wel via de lan kabel loopt. Wellicht dat daar nog iets uit op te maken valt.

code:
1
2
3
4
5
IPv4 Route Table
===========================================================================
Active Routes:
Network Destination        Netmask          Gateway       Interface  Metric
          0.0.0.0          0.0.0.0      192.168.0.1    192.168.0.199     10

Bovenstaand is een stuk uit mijn eigen routetabel. Hieruit kan opgemaakt worden dat de default route (0.0.0.0) via de nic met ip-adres 192.168.0.199 loopt. Deze heeft momenteel een metric van 10 (en dat klopt, aangezien het een gbit verbinding betreft).

Ik ben even benieuwd wanneer Windows doorheeft dat hij bij jou de andere nic moet gebruiken. Plug dus eens verscheidene malen je lan kabel in je pc en kijk welke gevolgen dit heeft voor je routetabel.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Een openstaande SMB(2) sessie blijft de wireless TCP sessies hanteren.
Ff met net sessions de boel clearen & ipconfig /flushdns scheelt een boel.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1