[WIN7]oneindige rebootlus

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-10 21:17
na het instaleren van de virusscannner avast en het scannen van mijn schijf wilt mijn windows niet meer opstarten, wanneer normaal het loginscherm moet verschijnen reboot hij gewoon opnieuw.

Ik denk dus dat ergens met het verwijderen van een "zogenaamd virus" hij ergens een bestand heeft verwijderd, aangepast, of in quarantaine gezet. (in de quarantaine map staan geen bestanden momenteel)

info:
  • De standaard windows opstart repair heeft al meerdere malen gelopen zonder hulp
  • Veilige modus start ook niet (ook niet met alleen commandprompt)
  • Sytem recovery point terugzetten lost het probleem niet op
  • MBR is intact, geen problemen daarmee
Ik heb ook al de windows registry hives/files gerecovered
http://www.sevenforums.co...finite-loop-recovery.html

Wel heb ik nog een oude RC van windows7 op een andere schijf staan in de pc die ik kan booten, maar deze geeft de niet legitieme versie van windows melding. Dus ik kan gemakkelijk aan mijn oud bestands systeem.
(en natuurlijk wil ik liever mijn legitieme versie van windows gebruiken.)

Alvast op voorhand bedankt aan iedereen die een beetje wilt meedenken naar een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Booten vanaf je windows 7 cd en 'sfc /scannow' (google) gedraaid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf
Dan krijg ik de melding :
Windows resource protection did not find any integrity violations.

spijtig genoeg dus nog geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Dus dat W7 startscherm komt nog wel te voorschijn bij het booten? Dan zou je zeggen dat de MBR inderdaad nog werkt.

Je kan het %SystemRoot%\MEMORY.DMP bestand onderzoeken op fouten die voorgekomen zijn. Meestal schrijft Windows wel een dump weg als er 'zomaar' gerestart wordt.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duarf
De fout die tijdens het zeer tijdelijke bsod te zien is,

STOP: C0000135 The program can't start because %hs is missing. Try reinstalling the program...

naar wat linkt deze variabele? ik vind via google dat het met de HDD te maken heeft. Maar dan zou ik toch niet aan het startscherm kunnen geraken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

In dat geval staat hier de oplossing voor je probleem.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Pagina: 1