Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toverdoos
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-08 23:05
Beste Tweakers,

Ik zit met een vraag waar ik niet echt een goed antwoord op weet te vinden. Ik schiet ook te kort in ervaring op het gebied van hardware, daarom hoop ik dat iemand hier antwoord kan geven op het onderstaande:

Ik heb de volgende geheugenreepjes liggen: Kingston HyperX Blu KHX1600C9D3B1K2/4GX. Zullen deze samengaan met het moederbord Asus E45M1-I DELUXE? Aangezien de specs aangeven dat het moederbord qua geheugen support:
2 x DIMM, Max. 8GB, DDR3 1333/1066 MHz Non-ECC, Un-buffered Memory
Als ik de reepjes erin prak, werken ze dan niet gewoon langzamer?

Ik hoop dat iemand een duidelijk antwoord heeft, alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Dr.Z
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-09 20:46
Ja, dat werkt gewoon. De reepjes draaien dan langzamer. Waarschijnlijk op 1333MHz

Basically all electronics are powered by magical smoke. I know this because I've seen the smoke escape, and then things don't work anymore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toverdoos
Ah, bedankt voor de megasnelle reactie!

[ Voor 57% gewijzigd door Toverdoos op 28-12-2011 01:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

`Nee, als je maar binnen de specs van de DIMMs draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:13
Lijkt me niet... gaat lijkt me gewoon werken, alleen wel in single channel uiteraard. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toverdoos
TERW_DAN, marcel87, jullie ook bedankt voor het snelle antwoorden!

Marcel, waarom zal dit niet in dual channel werken? Ik heb juist 2x 2GB reepjes :)

En als ik het goed begrijp zal ik dus het één en ander handmatig in mijn bios moeten instellen. Mag ik vragen wat? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14:13
Bij deze Fusion borden werkt dat alleen in single channel, kan er ook niks aan doen :9. Staat ook op de Asus site btw: Single Channel Memory Architecture (hier). Verder denk ik dat ie gewoon standaard 1333MHz pakt, hij zal niet standaard bij de eerste keer op 1600MHz lopen schat ik zo ;).

Je kan ook gewoon 1 reepje 4GB 1333MHz pakken voor 15 euro, dan ben je net zo ver, maar goedkoper en heb je nog een slot over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toverdoos
Spreekt eigenlijk allemaal voor zich. :)

Bedankt voor het ophelderen!
Pagina: 1