Asus P8P67 Pro Rev. 3.1

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodnaZ
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 26-08 12:53
EXCUSES VOOR DE TITEL IK HEB DEZE NIET JUIST BENOEMD

Hallo Tweakers,

Ik heb vanmiddag mijn nieuwe pc gebouwd.
Specs:

- i5 2500k
- Corsair Veng. 2x4GB 1600
- MSI Frozr. 3 - 6950 (2gb)
- Corsair GS700
- Corsair Force 3 60 GB

Ik heb alles met succes aangesloten en alles werkt ook. Nadat ik hem heb aangesloten ben ik Windows 7 Home 64 bit (tijdelijk) gaan installeren, vervolgens heb ik de drivers geinstalleerd op mijn SSD.

Toen ik daarmee klaar was vond ik het tijd om de programma's te gaan installeren, ik ben gaan zoeken naar mijn SATA schijf maar deze bleek niet aanwezig te zijn, na een beetje zoeken bleek deze kapot te zijn (deze is niet nieuw gekocht maar had ik nog thuis liggen omdat ik geen nieuwe wilde kopen i.v.m. de belachelijke prijzen.). Nou had ik nog ergens een 160 GB 3,5 Inch SATA HDD merk is Maxtor (STM3160211AS) liggen en heb ik maar zo lang deze er in gedaan.

Nadat ik hem had aangesloten begonnen de problemen. Allereerst kreeg ik in het bootscherm te zien dat er geen HDD's werden herkend (dit was voorheen nog de Corsair) dus ben ik naar mijn bios en heb ik de bootorder weer juist gezet.

Zodra het systeem is opgestart laadt Windows niet volledig of valt hij uit. Nou is het me één keer zo ver gelukt om mijn browser te openen, maar toen hing hij zich op en kreeg ik een blue screen.

Ik vermoed dat het aan de aansluitingen ligt.

Hulp gezocht! Ik ben geen expert! _/-\o_

Alvast Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 13-09 18:23
En als je hem er weer uithaald, zijn de problemen dan weer weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het eerst even op een andere sata poort en anders met een andere sata kabel , mocht het probleem daardoor niet weg gaan dan vermoed ik dat je HDD stuk is. Om daar zeker van te zijn raad ik je aan om een HDD test te draaien bv 1 van de HDD tests op Hirens Boot CD

http://www.hiren.info/pages/bootcd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liveshort
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18-07 17:30

Liveshort

Certified Crazy Person

Uiteraard kun je even een Linux live-cd pakken en even checken of je hiermee de schijven kunt nakijken.

There once was a lady of Wight --- Who travelled much faster than light --- She departed one day --- In a relative way --- And arrived on the previous night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodnaZ
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2011 @ 01:16:
Probeer het eerst even op een andere sata poort en anders met een andere sata kabel , mocht het probleem daardoor niet weg gaan dan vermoed ik dat je HDD stuk is. Om daar zeker van te zijn raad ik je aan om een HDD test te draaien bv 1 van de HDD tests op Hirens Boot CD

http://www.hiren.info/pages/bootcd
Ik heb zojuist de hardeschijf op een andere sata poort met een andere sata kabel ( Deze kabel was voorheen 6GB/s op een 3GB/s slot en HDD configuratie (jumper verwijderd) )

Ook heb ik de HDD helemaal verwijderd uit het systeem. Zodra hij vanaf de SSD, waar ik Windows heb geinstalleerd, en het boot scherm krijgt reset hij zich en raakt hij in een bootloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rodnaZ
Het is opgelost, nouja opgelost, ik heb zojuist mijn SSD verwijderd de twee HDD's apart met W7 geinstalleerd. De 500GB HDD is inderdaad kapot terwijl de 160GB HDD het wel doet. Ook heb ik wat verder gevraagd op fora en ben erachter gekomen dat het een groot voorkomend probleem is met dit mobo en voedingen die verschillende spanningen leveren. Ik ga vanmiddag nog een 2TB schijfje kopen, die prijs maakt me inmiddels niet meer zoveel uit. Haha.

Bedankt voor jullie moeite! :)
Pagina: 1