Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Site op thuisserver toegankelijk maken via .nl domein

Pagina: 1
Acties:

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:11

TimvH

Kletsmajoor

Topicstarter
Ik heb vandaag een .nl domein besteld bij TransIP.
Ik moet alleen de DNS instellen, ik weet alleen hoe ik dat moet doen.
De bedoeling is dat als ik naar het domein ga terecht kom op de index.html die in /var/www staat.
Ik neem aan dat ik iets met een nameserver moet doen en het een en ander aanpassen, ben pas net begonnen en gebruik de server nu ook als testomgeving.
Alvast bedankt :)

--Server draait op Ubuntu Server 11.10

[ Voor 13% gewijzigd door TimvH op 27-12-2011 21:40 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Uitzoeken wat je externe IP is, deze als A record instellen in je control panel bij Trans IP en daarna poort 80 doormappen op je router naar het IP-adres van je webserver.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• stimm
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-08 19:34
Wat je moet doen is het volgende:
  1. Naar www.watismijnip.nl gaan en je externe ip adres kopiëren.
  2. Naar je DNS controle panel gaan en een A record aanmaken met de naam www en als data je externe IP
  3. Vervolgens configureer je je router thuis zo, dat hij poort 80 doorstuurt (NAT) naar je interne server IP
  4. 24 uur wachten tot alle DNS wijzigen verwerkt zijn en je kunt www.domein.nl intikken op een externe pc en je website browsen :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Wanneer je een vast ip hebt maak je gewoon een A record aan naar jou ip adres.

Wanneer je een (effectief) dynamisch ip adres hebt.
- zorg je eerst dat deze een vast hostnaam heeft door deze te koppelen aan bijvoorbeeld dyndns.
dan krijg je iets als timswebsite.dyndns.org .
(deze is meestel te updaten via ingebouwde software op je router of software die je kan downloaden)
- dan maak je een c-name die www.timspubliekedomein.nl die naar timswebsite.dyndns.org wijst

Je webserver zal je dan gewoon configuren op het ontvangen van www.timspubliekedomein.nl en shizzle. maar dat staat los van dns. en een poortje mappen op je router natuurlijk

[ Voor 15% gewijzigd door Fish op 27-12-2011 21:49 ]

Iperf

• TimvH
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:11

TimvH

Kletsmajoor

Topicstarter
Dan hoef ik dus niks meer te doen :D
Had poort 80 al geforward en en de ip als A record ingesteld
Nogmaals bedankt

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Tim_ofzo schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:52:
Dan hoef ik dus niks meer te doen :D
Had poort 80 al geforward en en de ip als A record ingesteld
Nogmaals bedankt
ook voor het subdomein www ? (ies handig)

Iperf

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

@TS: Weet Apache wel dat als domein opgevraagd wordt, welke directory hij moet gebruiken om weer te geven op die site?

@Fish: Een www. subdomein is niet per sé nodig, waarom het handig is snap ik ook niet. Dat 80% van de websites het heeft wil niet zeggen dat het 'goed' is. Door het weglaten hoef je geen redirect in te stellen om duplicate content te voorkomen.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

omdat de helft van de wereld er automatisch www voor typt ?

Ik ben van mening dat een domein zowel met als zonder www bereikbaar moet zijn
(mits je bereikbaar wil zijn natuurlijk. voor spelo hoef je het natuurlijk niet te doen)

En als het voor spelo is hoef je je zowiezo niet zo gauw druk te maken over duplicate content icm search engines en 301's

[ Voor 80% gewijzigd door Fish op 27-12-2011 22:08 ]

Iperf

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Is maar net hoe de site geadverteerd wordt imo, iig is dat geen reden om een www. record aan te maken. Als je zo gaat redeneren is de kans het grootst dat bezoekers via Google komen en dus niets in hoeven te typen. Ze tikken dan gewoon een deel van het domeinnaam in en Google geeft de site dan terug.

[ Voor 85% gewijzigd door CH4OS op 27-12-2011 22:44 ]

Pagina: 1