• rxr1991
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20-01 16:20
Omdat ik binnenkort een tijdje naar het buitenland ga had ik het idee om mijn tv stream
voor mij beschikbaar te stellen.

Nu heb ik hier thuis een servertje staan dus ik dacht, waarom ook niet. Nu heb ik alleen nog
wel een aantal vragen waar ik mee zit.

1) wat is de bitrare van een tv stream. Ik heb nu 10 mbit up, zou ik daar een tv stream over kunnen streamen
2) ik heb geen pci sloten over in mijn server, ik heb dus een usb tunerkaart nodig. Voordat ik z'n ding aanschaf, trekt deze niet mijn hele usb bus dicht (aangezien ik er nog andere essenciele apparatuur aan heb hangen) en wat heeft de voorkeur, een hardware matige encoder of software matig. (gaat alleen om analoge tv) dus iemand suggesties welke ik aan zou kunnen schaffen?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

heb je niet toevallig ziggo ?
https://www.ziggo.nl/#entertainment/televisie/live-tv/

of upc
http://www.upc.nl/upclive/tv_en_film/tv_kijken/

vpn of proxy erbij ofzo

[ Voor 80% gewijzigd door Fish op 27-12-2011 21:33 ]

Iperf

• rxr1991
dat heb ik maar waar jij op doelt (althans dat denk ik) is "Ziggo Live televisie player" maar daar zitten de rtl en de sbs6 zenders niet meer in. Al krijg ik op dit moment helemaal geen beeld van dat programma'tje.

Of bedoelde je iets anders?

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

programmatje, gewoon via hun website werkt het ook (ik heb het niet dus ik weet niet de exacte inhoud van het pakketje)

Webcasten kan natuurlijk wel, ik heb mezelf er nooit goed genog in verdiept. Is de moeite ook niet als je alles in retegoeie kwaliteit kan downloaden. je kijkt in de gids en download het,dus je kan het ook zien wanneer jij wil en niet wanneer zij het uitzenden en scheelt je gelijk de reclame. nieuws vind je wel op de website.

Zo sta ik zelf er een beetje in (je hebt er geen ene reet aan ik weet het)

[ Voor 64% gewijzigd door Fish op 27-12-2011 21:40 ]

Iperf

Verwijderd

Dvb stick en dvblast .... of iets wat daar op lijkt ...
maar een vpn naar je huis en dan de nieuwe ziggo tv streams werkt vast prettiger

• rxr1991
@fish, leuk idee maar ik heb het net even bekeken en het is alles behalve goed. Nederland 1,2,3 krijg ik niet te zien. Ik krijg alleen maar de zenders die worden gevoerd onder de 24 vlag en die worden gestreamd vanaf omroep.nl

Kortom geen werkende oplossing.

@rigolo, dat was wel de insteek. Dvblast klinkt goed, werkt ook onder linux dus dat klinkt sowieso al goed. Nu nog een geschikte usb tv tuner. Alleen dan kom ik weer op mijn orginele vragen uit.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

er was een tijdje geleden ook een topic over daar kwamen ook drie hardware oplossingen naar voren

Vraag over een media streamer

http://nl.slingbox.com/go/home
dreambox naar alle waarchijnlijkheid
http://www.myvulkano.com/

Iperf

Verwijderd

Voor het dicht trekken van je usb hoef je nier bang te zijn. Een ziggo transport stream is max 34 Mbit/sec en usb2 is max 480 Mbit/sec.
Dvblast kan prima met elke onder linux ondersteunde dvb adapter overweg. Maar om te decoderen heb je wel een CI nodig.

Een VPN naar je huis is volgens mij altijd handig om te hebben....

• rxr1991
Vpn draait op dit moment al (weliswaar met pptp maar toch). Ik vind slingbox een heel mooi product als ik het zo even snel bekijk. Alleen moet ik de kosten even afwegen tov de voordelen. Het voordeel is dat het een standallone apparaat is, en dat het onafhankelijk werkt van mijn servertje. Aan de andere kant, bied het ook nog andere extra's.

Dat zou ik eerst even moeten bekijken maar voor als nog gaat mijn voorkeur uit naar een usb tvkaart. Ik zou zelf even gaan kijken welke fabrikant native linux drivers ondersteund maar als jullie nog suggesties hebben hoor ik dat uiteraard ook graag.

Verwijderd

Als je onder Linux wilt werken kom je toch weer uit op de drivers van linuxtv.org. Dat zijn de standaard Linux DVB drivers die ook in de standaard kernel zitten.

Je kan kijken naar sundtek adapters. Die hebben een eigen driver gemaakt in userspace die zicht toch voor doet als normale dvb adapter. Maar dan zit je wel aan hun drivers vast.

Bij de meeste USB tuners zit geen ondersteuning voor een CI bij, dus dan zit je weer aan softcammen vast en dat moet je programma dat wel ondersteunen. dvblast doet dat niet bijvoorbeeld. Tvheadend doet dit wel, maar dan stream je via HTTP en streaming is nog niet zo robust. Maar dan stream je nog steeds de normale bitrate van 12Mbit/s voor een HD kanaal.

Had je al gekeken naar deze thread?
Ziggo TV op Android devices

Als je een VPN naar huis heb .. dan werken die streams vast prima ... en de bit rate is al lager dan als je een DVB stream wilt doorzetten. Scheelt je weer een transcode slag ..

Hein

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Waar ga je heen? In de meeste landen om ons heen kan je gewoon Nederlandse televisie ontvangen met een Canal Digitaal abo'tje en een schotel. Al die mensen met vakantiehuisjes in Frankrijk, expats in Londen en bejaarden in Spanje doen het zo, tis geen rocket science.

Wat heb je nu als televisie? Kabel, glas, ether, DSL, sat?

• rxr1991
@rigolo, bedankt voor de thread. Ik heb er net even mee gespeeld en het werkt wel redelijk. Ik ga de aankomende dagen even kijken hoe stabiel en betrouwbaar het is en dan ga ik kijken als ik toch zelf de voorzieningen wil treffen of er op gok dat ziggo het goed gaat onderhouden.

Als ik zelf een tuner koop dan vind ik analoge tv afdoende en is een CI dus niet nodig

Maar in ieder geval bedankt voor alle info (@allemaal)

Verwijderd

Graag gedaan
Als ik zelf een tuner koop dan vind ik analoge tv afdoende en is een CI dus niet nodig
Analoog is niet handig als je met PC werkt. Het eerste wat een analoge kaart doet is het analoge signaal omzetten naar iets digitaals. En dat kan die kaart vast niet beter dan wat, in jou geval, Ziggo al doet.
Dus ik zou zeker met een digitaal signaal gaan werken als je zelf een tuner gaat kopen.

En die CI heb je alleen nodig als de software die je gaat gebruiken geen softcam ondersteund (bv DVBlast). Als je wel met een softcam kan werken, dan is alleen een USB kaartlezer (30Eur) nodig en natuurlijk een softcam (bv OScam)

Hein
Pagina: 1