Hallo, kan iemand mij vertellen hoe ik een user, dezelfde rechten als de root geef??, alvast bedankt...ps. ik weet dat dit met chmod moet, maar moet ik dan de homedir chmodden of iets anders??
Verwijderd
Je kunt hem een speciale suidshell geven, of gewoon zijn UID in /etc/passwd in 0 veranderen. alleen: waarom zou je zoiets in hemelsnaam willen doen?(k, ik heb het ook, maar ik heb er eigenlijk geen zinnige reden voor
Zoiets kan handig zijn om een ?verborgen? gebruiker te maken met root-rechten, voor als iemand op een of andere manier op je systeem weet in te breken en zo leuk is het root ww. te wijzigen. Zo kan je alles misschien redden zonder simpelweg de stekker er uit te trekken.
Ik zou trouwens niet jezelf dezelfde rechten als root geven, dat is niet bijzonder veilig.
Ik zou trouwens niet jezelf dezelfde rechten als root geven, dat is niet bijzonder veilig.
I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum