Grootte van foto's iPhone 4s verschillend?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03-10 17:20
Het viel mij op dat de foto's die mijn vrouw maakt met haar iPhone 4s 16GB een stuk kleiner zijn dan de foto's die ik met mijn 4s 32GB maak. Het scheelt meer dan de helft.
Hier even een voorbeeld (let vooral niet op het onderwerp):
32GB model 1,7MB groot
16GB model 615,3 KB groot

Afgezien dat er een verschil in de ISO zit, zit er volgens mij geen verschil. Of wat zie ik over het hoofd? Heeft de 16GB gezien de "beperkte" opslag capaciteit een grotere compressie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-10 13:58
Is het met alle foto's of alleen met deze? Verder waren de instellingen hetzelfde (HDR aan/uit?). In ieder geval een bijzonder verschil. Ik kan het niet verklaren. Ben benieuwd of iemand het antwoord hierop heeft. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dazzyon
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13-10-2024
Bij een hogere ISO waarde krijg je meer ruis. Dit is lastiger te comprimeren, dus krijg je een groter bestand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nixjuh
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-09 16:50
probeer anders eens echt vergelijkende foto's te maken, bijvoorbeen een wit vel papier met daarop diverse grijze vlakken, onder de zelfde belichting, afstand en hoek, dan kan je het wat beter vergelijken denk ik.

Trotse eigenaar van:https://heroesoftomorrow.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:32

breinonline

Are you afraid to be known?

Dat verschil kan prima met de verschillende ISO waarde te maken hebben.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Zo'n groot verschil door alleen een andere ISO lijkt mij sterk. Hier een foto genomen onder wat betere omstandigheden van een test plaatje:

32GB 2,2MB

16GB 620,2KB

Beide foto's hebben nu dezelfde ISO (64).
Alle foto's die met de 16GB iPhone 4s genomen worden zijn kleiner in formaat. Zijn er hier mensen met een identiek model die wel foto's schieten van rond de 2MB? Is er ergens een instelling die ik niet weet? De flits staat bij beide uit, net als HDR.

[ Voor 0% gewijzigd door Prutsky op 28-12-2011 14:55 . Reden: bestandsgrootte verkeerd vermeld ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
Ik heb zelf de witte iPhone 4s met 16gb opslag en heb m'n filmrol even doorlopen.
Ik kan ze vanaf hier niet uploaden maar de grootte ligt ongeveer rond de 2.3mb per foto. Een foto van m'n scherm met veel detail is zelfs 4,9mb. Een foto in een donkere omgeving is amper 1.5mb.

In ieder geval geen kleinere filesizes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloys
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Beide keren vind ik de foto gemaakt met het 16GB model er beter uitzien. Mogelijk werkt de compressie beter doordat je een ander focuspunt kiest? Wel apart om zo'n verschil te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Aloys schreef op woensdag 28 december 2011 @ 15:07:
Mogelijk werkt de compressie beter doordat je een ander focuspunt kiest? Wel apart om zo'n verschil te zien.
Dat kan toch niet verklaren dat alle foto's kleiner zijn. Alleen als er altijd meer compressie wordt gebruikt, maar bij Johnvh is dit dan weer niet zo?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:41

Metten

ik hou het graag simpel

Misschien een stomme vraag maar heeft een van jullie Photostream van iCloud aanstaan? Ik kan me voorstellen dat er dan zwaarder gecomprimeerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een iPhone 4S mijn foto's verschillen van 1.5mb tot 3.0mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Metten schreef op vrijdag 30 december 2011 @ 16:22:
Misschien een stomme vraag maar heeft een van jullie Photostream van iCloud aanstaan? Ik kan me voorstellen dat er dan zwaarder gecomprimeerd wordt.
Staat aan (bij beide toestelen), maar de vergelijking is met de originelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Ik ben erachter. Het lag aan een verschil in de upload kwaliteit van de dropbox app }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnvh
Haha :D
Pagina: 1