booten van recovery partitie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attimos
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-12-2014
hoi allen,

Ik zit met een probleem: ik heb een vrij recente hp pavilion laptop dv6 zonet overgekocht van iemand. Standaard bevat die alle Hp drivers en software, waaronder ook de recovery manager om alles terug naar de fabrieksinstellingen te krijgen. De persoon van wie ik deze laptop heb overgekocht heeft echter de voorgeïnstalleerde windows 7 verwijderd en er de Engelse windows 7 enterprise opgezet. Hij heeft wel de D: recovery partitie onaangeroerd gelaten.
IK wil nu echter opnieuw de pc downgraden naar de fabriekinstellingen waardoor de oorspronkelijke software en besturingssysteem er terug op komen.
Nu stuit ik op het volgende probleem: door zijn wijziging van besturingssysteem heeft hij de HP recovery manager verwijderd die normaal ervoor zorgt dat je de recovery partitie kan gebruiken. Deze opnieuw downloaden lukt niet, want hij krijgt het niet geïnstalleerd doordat hij geen HP software meer vindt op deze laptop.
Ik heb reeds geprobeerd op de D partitie actief te zetten om op die manier rechtstreeks op te starten, maar dit blijkt niet mogelijk. Via diskmgmt is die optie voor de D schijf niet aanwezig.

Kunnen jullie mij helpen?

Mvg,

TIm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:21
Zelf heb ik een hp probook, de recovery partitie zou je ook moeten kunnen Benaderen tijdens het opstarten.
Als je de laptop aanzet en op F9 (geloof ik) druk krijg je een lijstje te zien met je opties. Als het goed is zou de recovery procedure daar ook in voor moeten komen. Als je hier vanaf boot zou het allemaal moeten lukken.

[ Voor 1% gewijzigd door HKLM_ op 27-12-2011 21:33 . Reden: Typ fout ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attimos
<thx voor de tip maar dit werkt helaas niet. Ik krijg dan een rebootopstartprocedure vanuit windows. Er moet gewoon een manier bestaan om die partitie te activeren van bij het opstarten. Helaas lukt dat mij voorlopig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
Is het geen mogenlijkheid om alle HP software op de laptop te installeren. Dit kan je doen door de meegeleverde CD/DVD te gebruiken (als je die hebt) of door middel van ze van de website van hp te downloaden.

http://h10025.www1.hp.com...ang=&product=3879971#N630

[ Voor 79% gewijzigd door HKLM_ op 27-12-2011 22:31 ]

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
attimos schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:40:
<thx voor de tip maar dit werkt helaas niet. Ik krijg dan een rebootopstartprocedure vanuit windows. Er moet gewoon een manier bestaan om die partitie te activeren van bij het opstarten. Helaas lukt dat mij voorlopig niet.
Ik heb men laptop ondertussen even aangezet en de F9 toets brengt me naar het boot device options (Hdd,Optical drive.etz)

Als je op ESC dan krijg je als het goed is een menu te zien met alle F toetsen die beschikbaar zijn.
Als je recovery intact is staat die er zeker bij. het is alleen ff kijken welke F toets je moet hebben

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attimos
ALs ik op F9 druk dan krijg ik enkel de keuze tussen internal hard driver ( zonder verdere opties ) en boot from dvd/cdrom.
Ik zoek mij overal suf om dat hier te fixen , grr. Toch bedankt voor de input :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
attimos schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:44:
ALs ik op F9 druk dan krijg ik enkel de keuze tussen internal hard driver ( zonder verdere opties ) en boot from dvd/cdrom.
Ik zoek mij overal suf om dat hier te fixen , grr. Toch bedankt voor de input :-)
"Als je op ESC dan krijg je als het goed is een menu te zien met alle F toetsen die beschikbaar zijn.
Als je recovery intact is staat die er zeker bij. het is alleen ff kijken welke F toets je moet hebben"

Cloud ☁️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attimos
NOg maar eens herstart en idd recovery staat erbij. Echter als ik die aanklik zegt hij dat de windowsinstallatiedisk ontbreekt en hij niet kan opstarten van /boot/...
Volgens mij wegens de simpele redenen dat hij tracht via windows te herstellen omdat de hp recovery manager niet meer aanwezig is. De D partitie is op die manier compleet nutteloze data die ik niet geactiveerd krijg.

Ik lees online overigens dat het blijkbaar niet mogelijk is om met een ander besturingssysteem dan het oorspronkelijke de HP recovery manager aan de praat te krijgen. Het enige wat ik dus nog kan proberen is de D partitie te activeren, doch dit lukt mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-10 20:36

Quad

Doof

Waarom niet gewoon een Windows 7 HomePremium (32 of 64bits afhankelijk wat je nodig hebt) downloaden, en activeren met je Windows 7 HP key?

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Laatst online: 15-10 15:03
Probeer eens met "super grub".
Vroeger kon ik hier mee linux en windows starten zonder bootloader.
Bij het booten van een OS moet je op een knop drukken, dit weigerde soms, door meerdere keren te proberen starte de OS wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• attimos
Quad schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 23:51:
Waarom niet gewoon een Windows 7 HomePremium (32 of 64bits afhankelijk wat je nodig hebt) downloaden, en activeren met je Windows 7 HP key?
Dat is mss nog het beste idee vermoed ik. Kan ik mij vergissen in windows home premium versie?
Vermoedelijk wel oem zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt even op de site van HP kijken om te zien voor welke versie de drivers zijn. Mochten er alleen 32 bit drivers zijn dan zou ik de 32 bit installeren. Zijn ze er beide dan de 64bit.
Zorg dat je van te voren even alle drivers van de site plukt en deze op usb stick zet, dan kun je direct na installatie meteen al je hardware installeren.
Als je je home premium installeert, kijkt dan even of deze activeert. Mocht dit namelijk niet lukken (dat is nogal vaak met niet OEM versies) dan moet je waarschijnlijk even telefonisch activeren (nummer komt dan op je scherm te staan, paar minuutjes wat nummertjes intypen en klaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
misschien is de image wel een imagex bestand. die kun je met behulp van een windows 7 cd ook "recoveren" als het goed is.

heb het hier al een keer eeder gedaan. weet niet zeker of dat een HP was.

al is het ooit beter om gewoon schone installatie te doen.
want wat een rommel levert HP als software mee op de computer :P

[ Voor 24% gewijzigd door Proxx op 28-12-2011 09:30 ]

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

Pagina: 1