Toon posts:

driverprobleem met videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik heb een grafisch probleem met mijn PC (Intel® Core™ i7-860, 4x 2.8 Ghz. 8 MB ASUS P7P55 Mainboard s1156 4 GB DDR3-1600 Geheugen Corsair CL9,ATi 5850 1 GB DDR5 DX11 Videokaart ) met als OS W7 32 bits Ultimate en een Samsung Syncmaster 2433.

Het is een vaag probleem, zie foto's,een foto zegt meer als duizend woorden.
Ik heb de nieuwste en oudere drivers geprobeerd,ook Guru-drivers maar geen resultaat.
Driver voor het scherm heb ik ook geinstalleerd.
Op een browser komen de meeste pagina's goed uit de verf alleen als er een witte achtergrond is dan krijg je soms een dergelijk effect als op de foto en dat wisselt ook weleens.
Het is een vaag probleem .
Ook heb ik Cleartype uitgezet maar ook geen effect...
De kaart is niet overclocked of overclocked geweest.
Als ik de videokaart alleen op W7 laat draaien , dus geen ATI of Guru drivers dan is het wel wat minder van kwaliteit wat ik gewend ben maar vind het wel jammer.
Het probleem met de witte achtergrond is dan wel weg.
Het gamen met BF2 en CoD WAW gaat erg goed zonder crashes.

Weet iemand een oplossing voor mij hoe ik van dit probleem af kan komen ?
Hier heb ik een screenshot met wat ik bedoel :

http://www.pa3hgt.nl/scherm.jpg

Het plaatje betreft het programma Frostwire dat op het hele scherm is geprojecteerd.
Het is zeer wazig en als je naar de allerhoogste balk kijkt zie je duidelijk Frostwire,share with your friends.
Daaronder is het niet meer leesbaar.
Bij de taalbalk zie je wel heel duidelijk de datum en de iconen staan.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

het lijkt wel alsof je een of ander vaag filter er overheen gegooid hebt. Driver issues lijkt het mij niet. Een probleempje met een van de software applicaties of services die je hebt draaien wel.

Schoon je pc eens op en schakel eens wat meuk uit tijdens het opstarten.

-_-

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:11
Controleer eens de kabel tussen je videokaart en monitor (aandrukken, andere kabel proberen).

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:55

Perkouw

Moderator General Chat
Sinds wanneer is het probleem begonnen? Probeer dat na te gaan en probeer dan te bedenken wat voor wijzigingen je hebt aangebracht de afgelopen tijd in software e.d. en wat je de afgelopen tijd hebt geïnstalleerd. Dot dit probleem zich nu alleen met frostwire en de browser of met alle programma's op games na ?

Denk ook, net zoals M2M, dat het geen driver issue is maar dat we het ergens anders moeten zoeken. Dit omdat je al verschillende driver versies e.d. hebt geprobeerd zonder resultaat.
NitroX infinity schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:49:
Controleer eens de kabel tussen je videokaart en monitor (aandrukken, andere kabel proberen).
Wellicht maak ik nu een hele domme opmerking, maar dat zien wij toch niet terug in een screenshot of wel ? Als je de monitor immers loskoppelt en op printscreen zou drukken heb je niet ineens een zwart beeld beeld als screenshot ofzo... :?

[ Voor 51% gewijzigd door Perkouw op 27-12-2011 19:55 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-02 15:09
Dit gezeik heb ik ook gehad na installatie van mijn huidige HD5770... je foto ziet er iig exact hetzelfde uit.

Dit heeft te maken met een issue tussen grafische hardware acceleratie in browsers e.d. en Cleartype van Windows. Ik kreeg het opgelost door eerst even goed de drivers e.d. te verwijderen, cleartype uit te schakelen... drivers opnieuw installeren en als je dan eventueel wil weer cleartype inschakelen... je moet zeg maar eventjes terug naar nul, zorgen dat er geen laat ik zeggen 'beeldverbeteraars' e.d. ingeschakeld staan. Het heeft mij eventjes wat tijd gekost met het rommelen daarmee, want je hebt ook weer verschillende instellingen van cleartype etc etc. Je moet het iig wel in die hoek zoeken.

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit heeft met een bepaalde instelling te maken in de CCC van je Catalyst driver. Ik heb op dit moment geen CCC draaien, aangezien mijn standaard AMD kaart niet optimaal werkt. Werk nu met een onboard videokaart.

Maar het heeft met de Morphological Anti-Aliasing te maken. Zoek dit op en haal het vinkje daar weg en daarna moet het probleem opgelost zijn.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Verwijderd

Topicstarter
Larrs schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:41:
Dit heeft met een bepaalde instelling te maken in de CCC van je Catalyst driver. Ik heb op dit moment geen CCC draaien, aangezien mijn standaard AMD kaart niet optimaal werkt. Werk nu met een onboard videokaart.

Maar het heeft met de Morphological Anti-Aliasing te maken. Zoek dit op en haal het vinkje daar weg en daarna moet het probleem opgelost zijn.
Jullie zijn super _/-\o_ ..... het is opgelost !

Ik had ook een andere tip en dat was om de Aero uit te schakelen. :>
Dat gaf een verbetering maar niet nog optimaal.
Nadat ik jullie tips had uitgevoerd..... is het probleem opgelost ! _/-\o_

Nogmaals bedankt ! _/-\o_
Pagina: 1