Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[UPC] Nieuwe modem -> router geeft geen internet door

Pagina: 1
Acties:

• rickyy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-02 11:10
Hallo,

We zijn overgestapt van 25mbit internet naar 50mbit internet. Hierbij kregen we een nieuwe modem. Een modemrouter. Router en modem in één. Dit wil ik echter niet, want dan moet ik overal nieuwe kabels gaan doortrekken in het huis.

Echter, wanneer ik deze nieuwe modem aansluit op de router krijg ik geen internet. Met de oude modem was dit wel het geval. Direct uit de modem via een draad heb ik wel internet. Mijn moeder via wifi via de modem ook.

Als ik dus een draad vanuit de nieuwe modem naar de router trek, en vanuit de router naar de PC's ga heb ik geen internet.

Iemand die weet wat hier aan gedaan kan worden?

Alvast bedankt.

Edit: Router betreft een WRT320N van Linksys.

[ Voor 3% gewijzigd door rickyy op 27-12-2011 19:25 ]

Core i5 4670k, 8gb, MSI GTX460 HAWK TA

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Ziggo? Helpdesk vragen om de modem in bridge-modus te zetten. (De router in de modem uitzetten mocht de helpdesk het niet snappen....)

edit/aanvulling: Wat waarschijnlijk het probleem zal zijn dat jouw router het internet niet doorgeeft is dat de meeste routers (voor zover ik weet) geen interne IP-adressen toestaan op de WAN-poort, de modem/router combo deelt interne adressen uit en ik vermoed dat de kabel van de modem naar jouw router op de WAN-poort is aangesloten? Dat zou het kunnen verklaren, het in bridge-modus laten zetten van de modem óf jouw router als switch gebruiken is een oplossing hiervoor. Voor het 2e hoef je eigenlijk maar 2 dingen te doen: DHCP-server in jouw router uitschakelen en de kabel naar de modem die in de WAN-poort zit in een van de andere poorten stoppen.

[ Voor 110% gewijzigd door Raven op 27-12-2011 19:34 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 28-11 13:29

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

rickyy schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 19:24:
Router en modem in één. Dit wil ik echter niet, want dan moet ik overal nieuwe kabels gaan doortrekken in het huis.
Volg dit even niet, dit zorgt er toch voor minder (-1 kabel) ?

• rickyy
Stom, vergeten. Het gaat om UPC. De helpdesk kon mij niet verder helpen omdat ze router niet in hun verantwoordelijkheid is.

@Crazymonkey, de draden liggen boven. De modem beneden.

Verwijderd

Instellingen aanpassen, vermoedelijk deelde het oude modem geen IP-adressen uit, de nieuwe modem / router wel. Gevolg is 2 apparaten die IP-adressen aan het uitdelen zijn --> geen internet.

Je kan bijvoorbeeld de DHCP-functie van de Linksys uitschakelen.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Rickyy, zou je even aan willen geven hoe alles nu exact (dus ook op welke poorten, LAN en/of WAN) is aangesloten?

[ Voor 3% gewijzigd door Raven op 27-12-2011 19:58 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• rickyy
De modem zit via zo'n korte glasvezel kabel aangesloten aan de muur waar het UPC signaal uitkomt. Dan zit er een internet kabel in die nu op het moment direct naar mijn PC toegaat. (de modem staat beneden, mijn PC boven, dus er loop nu 30 meter kabel door het huis)

Wanneer ik die diezelfde kabel aansluit op de router. (de internet poort). En vanuit de router een andere kabel aansluit op de PC krijg ik dus geen internet (wat wel zo hoort)

Afbeeldingslocatie: http://www5.pcmag.com/media/images/202732-linksys-by-cisco-dual-band-wireless-n-gigabit-router-wrt320n-back.jpg

Dat is de gele poort.

@pvdvelde. Hoe doe ik dat?

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 27-11 01:54
Je hebt denk ik ook de nieuwe modem gekregen omdat de oude niet de snelheid aankan, en misschien zit er ook snellere wifi op.
Dus sluit de nieuwe aan en gooi de oude weg.

• rickyy
jan99999 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:07:
Je hebt denk ik ook de nieuwe modem gekregen omdat de oude niet de snelheid aankan, en misschien zit er ook snellere wifi op.
Dus sluit de nieuwe aan en gooi de oude weg.
Die router heeft me vorig jaar 80 euro gekost. Ik zou alles wel willen aansluiten op die modem. Maar dan moet ik allemaal nieuwe draden van beneden naar boven gaan boren.

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:43
rickyy schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:06:
Wanneer ik die diezelfde kabel aansluit op de router. (de internet poort). En vanuit de router een andere kabel aansluit op de PC krijg ik dus geen internet (wat wel zo hoort)
Best kans dat je nieuwe modem en je router dezelfde reeks interne ip-adressen gebruiken, dus bv 192.168.1.x waardoor NAT in de router niet goed werkt. Oplossing is zoals al werd aangegeven de routerfunctie niet te gebruiken door de router via één van de LAN poorten (dus niet de WAN) op het modem aan te sluiten en DHCP uit te schakelen: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Of je vraagt UPC om je Modem/router in te wisselen voor een natief modem zonder router functionaliteit, die functioneren toch beter dan die brakke (thompson?) combinatie dingen.

http://specs.tweak.to/15535

• rickyy
Nielson schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:19:
[...]
Best kans dat je nieuwe modem en je router dezelfde reeks interne ip-adressen gebruiken, dus bv 192.168.1.x waardoor NAT in de router niet goed werkt. Oplossing is zoals al werd aangegeven de routerfunctie niet te gebruiken door de router via één van de LAN poorten (dus niet de WAN) op het modem aan te sluiten en DHCP uit te schakelen: [HOWTO]Draadloze Router gebruiken als Access Point
Bedankt. Dit ga ik morgen eens proberen.

@bovenstaande. Ik riskeer niet weer 3 of meer dagen zonder internet. Het zijn nogal domme lui bij UPC en die raken al de kluts kwijt zodra er iets afwijkt van de standaard procedure.

Verwijderd

rickyy schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 21:15:
[...]

Bedankt. Dit ga ik morgen eens proberen.

@bovenstaande. Ik riskeer niet weer 3 of meer dagen zonder internet. Het zijn nogal domme lui bij UPC en die raken al de kluts kwijt zodra er iets afwijkt van de standaard procedure.
Lees dit eens door http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=38905.0

daar staat hoe je eigen router toch kunt gebruiken met een Thomson TWG870

hou er rekening mee dat de wlan op de modem niet meer te gebruiken is icm met je eigen router

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-11 12:57
Mijn tip:

zoek een upc winkel in de buurt. Ga daar naartoe en wissel je modem/router om voor een Modem. Heb ik ook gedaan en ik heb een cisco modem meegekregen :)

en anders volg de link hierboven om het 1 en ander in te stellen.

Verwijderd

hhoekstra schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:07:
Mijn tip:

zoek een upc winkel in de buurt. Ga daar naartoe en wissel je modem/router om voor een Modem. Heb ik ook gedaan en ik heb een cisco modem meegekregen :)

en anders volg de link hierboven om het 1 en ander in te stellen.
je mag het niet zeggen marre ...is ook een kl..tte ding :+

h,mm, ruilen ligt er gewoon aan wie je dan treft

in arnhem is a no go ,ken er een paar die ook die thomson hebben gekregen ,webcare moest er aan de pas komen om het modem te kunnen ruilen ,dus zo makkelijk is het niet helaas ..is UPC he |:(

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

rickyy schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 20:06:
De modem zit via zo'n korte glasvezel kabel aangesloten aan de muur waar het UPC signaal uitkomt. Dan zit er een internet kabel in die nu op het moment direct naar mijn PC toegaat. (de modem staat beneden, mijn PC boven, dus er loop nu 30 meter kabel door het huis)

[afbeelding]

Dat is de gele poort.

@pvdvelde. Hoe doe ik dat?
Okee, dan zit het dus aangesloten op de manier die ik al vermoedde. Ik blijf bij mijn 1e post ;) , routerfunctie in de modem laten uitschakelen door UPC of de DHCP server van je eigen router uitzetten en de kabel die in de gele poort zit op een van de andere poorten aansluiten. Dan zou het moeten werken, of je moet toevallig vaste IP-adressen hebben ingesteld op de pc's die in een andere reeks zitten dan wat de nieuwe modem aan het uitdelen is.

Oscar Wilde

Pagina: 1