Access Denied in een frame?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vidyax
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-11-2024
Dames en heren,

Ik heb een Groundwork Open Source monitoring systeem staan. De naam van het systeem is onlangs veranderd en nu treedt er een probleem op.

Wat moet er gebeuren:

Zodra je inlogt op het systeem krijg je, waarschijnlijk is het een frame, een overzicht te zien van hoe je hosts ervoor staan. Dat zijn dus de resultaten van de monitoring.

Wat gebeurt er:

Ik krijg de melding dat ik geen rechten heb. Dit gebeurt met elk account dat inlogt op het Groundwork systeem.

Mogelijke oorzaak:

Verandering van hostname en andere naam gerelateerde files.

Oplossing:

Daar heb ik jullie bij nodig. Ik heb al zo'n beetje alles geprobeerd en heel het internet afgestruind.

- Iets met cross-domain communication in een frame? Oude naam was GWOSITP2 en nu GWOSITP. Daarom denkt systeem misschien ander domein?

Afbeeldingslocatie: http://www.flickr.com/photos/72927701@N05/6582747947/

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Geef even aan welke versie Groundwork je gebruikt op welk OS.

Een snelle Google search levert mij onderstaande hit op:
Starting with GroundWork Monitor 6.4 the JBoss portal implements Java Open Single Sign-on (JOSSO). All URLs used to reference GroundWork Monitor portal pages must be formed with the same host name specification if JOSSO is to work correctly. The release notes for version 6.4 describe where the host name specification for JOSSO is configured (a file called josso-agent-config.xml).

Not all GroundWork Monitor portal pages honor the host name specification as configured for JOSSO. As a result access to those pages may fail. An example of this is the Configuration page which Administrators use to set up monitoring of hosts and services. Until you apply this technical bulletin the host name used to form the URL for the Configuration page is derived from a hostname lookup on the GroundWork Monitor server which may be different to the setting used for JOSSO.
https://kb.groundworkopen...uration+URL+inconsistency

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vidyax
Ik maak gebruik van Groundwork Open Source 6.5 op CentOS.

En de file "josso-agent-config.xml" is mij bekend en is al aangepast. Daarom vind ik het zo raar dat het niet werkt.

Dit geldt ook dat sinds de update alle groundwork users toegevoegd moeten zijn aan bepaalde regels in nagios.cfg als het gaat om het bekijken van nagios pagina's. Dit is ook al gebeurd.

Ik heb zelfs de "use_authentication" op 0 gezet om het te testen. Er wordt dan helemaal geen authenticatie uitgevoerd op de users...maar zelfs dat werkt niet.

Ik ben radeloos en mijn collega's ook.

[ Voor 52% gewijzigd door vidyax op 28-12-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vidyax
Dames en heren, het is opgelost!

In de httpd.conf heb ik een aantal regels aangepast die iets te maken hadden met de CGI pagina's.

Deze regel is: AllowOverride AuthConfig

Deze heb ik veranderd naar: AllowOverride None