MSN probleem

Pagina: 1
Acties:

• Kasper
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:32
ik heb sinds een tijdje last een irritant probleem. Het begon dat mijn msn telkens uitviel. (nieuwste versie msn, draadloze verbinding, windows 7 (64)) Telkens moest ik weer handmatig aanmelden, deed hij niet automatisch. Later kwam ik erachter dat ik soms de berichten niet over kwamen, terwijl msn dit helemaal niet meldt.

Nu is t zo verergerd dat er helemaal geen berichten meer verzonden worden. (ik test dit met mijn rabobankbot, die reageert als je bijv. gdgdf zegt, krijg niets terug dus)
Mijn msn is schijnbaar zo af en toe wel zichtbaar voor mijn contacten, want soms ontvang ik wel berichten.

Als ik inlog op mijn hotmail, heb je ook een messengergedeelte, het zelfde als msn maar dan in de hotmailsite verwerkt. Hier kan ik wel gewoon met mijn contacten communiceren.

Op een andere pc in het zelfde netwerk (oudere msn, bedraad internet, windows 7 (32)) kan ik ook geen berichten verzenden, getest met bovengenoemde rabobankbot.

Ik ben zelf al een beetje aan het kloten geweest met mijn modem/router om te kijken of daar het probleem ligt. Microsoft Security Essentials, CCleaner en RegClean Pro meerdere malen gedraaid, maar niets helpt. Iemand enig idee wat er aan de hand is en hoe ik het kan oplossen?

[ Voor 3% gewijzigd door Kasper op 27-12-2011 19:13 ]

• Kasper
zou het aan mijn internet provider kunnen liggen? ik krijg volgende week nieuwe provider, dus ik zou er op kunnen wachten of dan mijn probleem is opgelost

• allure
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 22:59

allure

Titaan fase 2/3

Ik had dit enige tijd geleden ook, maar dit is uit zichzelf weer weggegaan.
Vermoedelijk ligt dit probleem aan de kant van Microsoft.

• Kasper
oke, ik zal het wel even afwachten! bedankt voor je reactie

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Hmm, ik heb precies hetzelfde probleem al een week of 2. Begon heel plotseling en nu altijd last van, zelfde symptomen, valt ook automatisch uit. Irritant want ik gebruik het o.a. voor het snel zien of ik nieuwe mail heb.

• Kasper
ik heb gister nieuw internet aangesloten gekregen en warempel, msn doet het weer naar behoren!!

• Proxx
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-05-2024
misschien handig om te vermelde welke internet provider die problemen heeft voor eventuele andere mensen met de zelfde klachten

Proxx wijzigde deze reactie 31-07-2015 13:37 (1337%)

• Gloeilamp
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-02 15:43
Ik heb dit probleem soms als ik tegelijk met mijn mobiel inlog. Ben je niet op 2 locaties tegelijk ingelogd?

• Hulkiedulkie
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12-02 14:40
Messenger vereist uPnP NAT. Misschien ondersteunt je router dit niet of staat het uit.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:33

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hulkiedulkie schreef op dinsdag 10 januari 2012 @ 21:50:
Messenger vereist uPnP NAT. Misschien ondersteunt je router dit niet of staat het uit.
Nonsens, MSN kan zelfs over alleen HTTP als het nodig is. Kun je alleen niet cammen enzo en al die andere fratsen gebruiken, maar dat boeit niet :P

Anyway, problem solved lijkt me.

My best gues: DNS die niet helemaal lekker meer was

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Kasper
eigenlijk ben ik gewoon bij KPN gebleven.

eerst hadden we nog hetnet, afgelopen week hebben wij glasvezel aangesloten gekregen, ook van KPN.

mijn router was t probleem niet denk ik, het probleem was er plots terwijl de router al veel langer in gebruik had. bovendien heb ik de router opnieuw ingesteld en nog bleef het probleem bestaan.

vreemd genoeg werkt alles weer naar behoren nu ik het andere internet heb..

• Piet91
  • Niet online
Ik zit nog wel met het probleem.
Wat heb ik geprobeerd?
* Eerst dit geprobeerd, maar Live Messenger staat al onder programma's waarvoor DEP is uitgeschakeld.
* Vervolgens heb ik dit gedaan.
* Toen heb ik dit gedaan:
Type cmd in Vista’s search bar. Rt click on search results ‘cmd’ and click on Run as Administrator. Then copy paste

bcdedit.exe /set {current} nx AlwaysOff

and hit enter. Reboot.
Toen leek het even te werken (MSN bleeft aangemeld, langer dan normaal leek me).
Maar toen ben ik gaan eten en viel laptop in slaapstand(? Beeldscherm uit maar met muisklik direct weer op aanmeldingsscherm) en toen weer hetzelfde dat MSN weer afmeld.

[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 19-01-2012 14:17 ]

• Piet91
  • Niet online
En nou flipt MSN 'm helemaal. Ik meld me aan ik heb ineens niet geen contactpersonen staan :F

Vaag klote programma. Was altijd zo prettig werken en handig met mail.

EDIT: nu ziet hij wel weer mijn contactpersonen :F

[ Voor 13% gewijzigd door Piet91 op 21-01-2012 14:57 ]

Pagina: 1