Toon posts:

BSOD na installeren AMD Driver

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het installeren van mijn systeem wil ik mijn videokaart drivers installeren. Echter na de installatie krijg ik een BSOD bij het opnieuw opstarten als hij Windows laadt. Het betreft hier een Powercolor Radeon HD 6950.

Verdere specs:

Intel I7 2600k
16gb RAM
OCZ Vertex 3 60gb x2
Asus P8P67 Pro Rev 3.1
OCZ ModXstream 500W voeding

Ik heb al oudere versies geprobeerd maar ik krijg telkens weer een BSOD, Windows is helemaal geupdate etc..

Iemand enig idee hoe dit komt?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-02 12:20

Mavamaarten

Omdat het kan!

Probeer eens je driver te installeren in veilige modus?

Android developer & dürüm-liefhebber

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:27

Nemesizz

Untouchable

Misschien kun je nog vertellen welke bsod code je krijgt (vaak iets in de geest van 0x0000016 of iets dergelijks) en welk bestand het veroorzaakt (vaak een .sys bestand).

Is er een optie om de kaart in een ander systeem te testen? (om uit te sluiten dat het aan de videokaart ligt, kan namelijk ook een DOA zijn).

Zie ook dat je 16GB geheugen hebt, welke snelheid en staan de timings en voltage wel goed? (als dat niet goed staat kan je systeem ook instabiel worden en allerlei crashes veroorzaken).

Verwijderd

Topicstarter
Geheugen is 1333 Mhz, de rest staat allemaal standaard. Ga nu de kaart testen in een andere PC...

Verwijderd

Topicstarter
Net de graka in een ander systeem geprobeerd, hier krijg ik ook een BSOD na het installeren van de drivers...

• Lawrentium
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik vind je voeding wat aan de krappe kant voor dit systeem. Weet je zeker dat je voeding het trekt? Het hoeft echt geen 1000 Watt te zijn, maar 500 Watt is denk ik niet genoeg.

Verwijderd

Topicstarter
500 Watt moet genoeg zijn voor dit systeem. PSU Calculators raden minimaal 400 Watt aan, het andere systeem heeft een sterkere voeding en daar doet hij het ook niet in.

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/photo/my-images/607/bsodr.jpg/

Hierbij de BSOD..

Verwijderd

Topicstarter
Bij apparaatbeheer staat het volgende:

AMD Radeon HD 6900 series

Kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. (Code 19)

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12:34
Gebruik even de edit knop als je iets toe te voegen hebt terwijl je zelf de laatste poster bent (vooral 21:01 & 21:02 is wel heel erg krom).

Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/bGXC

[ Voor 12% gewijzigd door Paprika op 27-12-2011 21:50 ]

Pagina: 1