[Defect] Iphone 4 Powerbutton & Homebutton defect

Pagina: 1
Acties:

• nubcaek
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:29
Hoi,

even een vraagje. Ik heb 15 maanden geleden een iphone 4 in Frankrijk gehaald voor mijzelf en mijn zusje. Nou heb ik mijn i4 3 maanden geleden verkocht maar mijn zusje heeft haar telefoon nog, inclusief aankoopbewijs.

*Edit: Ik heb de telefoon los gekocht en ben in de veronderstelling dat het niet uit zou moeten maken waar de telefoon gekocht is.. het lijkt mij dat het gaat om het land waar in je leeft en de telefoon inlevert, toch? We hebben het hier immers over een internationaal bedrijf.

Alleen nu werkt haar powerbutton niet meer en haar homebutton begint ook al af te takelen. We hebben geen extra garantie of wat dan ook gekocht. Nou begreep ik dat volgens de nederlandse wet men 2 jaar standaard garantie krijgt op telefoons en dat apple dit beleid sinds 2009 veranderd heeft, klopt dit?

Zo ja, waar kan ik de garantie claimen in nederland ?

Alvast bedankt voor de reacties.

Guido

[ Voor 18% gewijzigd door nubcaek op 27-12-2011 18:18 ]

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:51

MsG

Forumzwerver

Het lijkt me dat je niks met Nederland te maken hebt, maar met de Franse wetgeving. Hoe heb je hem daar gekocht? Los in een winkel of bij een abbo?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• nubcaek
Los gekocht, verders zie edit in post.

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:44
In principe claim je altijd je garantie bij de verkoper.
Dus moet je daar ook weer aankloppen..

Wat de nederlandse wet zegt is niet van toepassing

[ Voor 21% gewijzigd door Katerin op 27-12-2011 18:19 ]

• nubcaek
De verkoper is in dit geval een officieel Apple verkooppunt, en Apple opereert internationaal.. dus dat leek mij vrij weinig uit te maken. Meen me ook te herinneren dat dit een publiek discussiepunt was waardoor Apple uiteindelijk besloot om het mogelijk te maken dat je in het land waar je woont je apple producten kan retourneren onder garantie, ook al had je 'm bijvoorbeeld in amerika gekocht.

Dit alles staat vaag in mijn geheugen, dus ik zoek even bevestiging bij deze. :)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Garantiekwesties horen in het Shopping Forum, dus een move die kan op.

3i > SF

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

nubcaek schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:21:
Meen me ook te herinneren dat dit een publiek discussiepunt was waardoor Apple uiteindelijk besloot om het mogelijk te maken dat je in het land waar je woont je apple producten kan retourneren onder garantie, ook al had je 'm bijvoorbeeld in amerika gekocht.
Volgens mij is dat alleen continentaal, dus als je bijvoorbeeld je iPhone 4 (like me) in de UK hebt gekocht en nog recht hebt op garantie (via bijvoorbeeld AppleCare) dan kun je daar in Nederland aanspraak op maken. Bel de klantenservice van Apple eens op zou ik zeggen.

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-12-2025
http://store.apple.com/nl/help/warranty wat lees materiaal, apple nederland geeft meteen al aan 1 jaar fabrieksgarantie te leveren. Ik denk dat je flink je best moet doen om het een en ander te claimen, je kan ook de iphone 4 laten repareren. kost je wss incl reparatie 100+- eu en dan vervangt een 3rd party bedrijfje je homebutton etc.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-01 18:24

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

In Nederland heb je niet per definitie 2 jaar garantie, dit is zolang je mag verwachten dat een produkt rederlijkewijs mee moet gaan waarvan het eerste half jaar de bewijslast bij de leverancier ligt en daarna bij de consument. Ook geldt in Nederland dat de garantie afhandeling ten lle tijden door de leverancier geregeld dient te worden, tenzij je anders afspreekt met de leverancier (dee blijft wel verntwoordelijk).

In dit geval heb je de iPhone in Frankrijk gekocht, nu weet ik niet hoe de Fransen dit gergeld hebben. Mogelijk dat in Frankrijk de EU richtlijn wel letterlijk is overgenomen en dat je daar per definitie 2 jaar garantie hebt.

Bij het kopen in het buitenland moet j altijd nagaan hoe dergelijke zaken geregeld zijn. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

thijszor schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 22:16:
http://store.apple.com/nl/help/warranty wat lees materiaal, apple nederland geeft meteen al aan 1 jaar fabrieksgarantie te leveren. Ik denk dat je flink je best moet doen om het een en ander te claimen, je kan ook de iphone 4 laten repareren. kost je wss incl reparatie 100+- eu en dan vervangt een 3rd party bedrijfje je homebutton etc.
Dan zou ik een goedkopere telefoontoko zoeken of het zelf doen, z'n knopje kost echt niks en het in en uit elkaar halen is bij de iPhone enkel veel schroeven

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Leuk dat Apple zegt 1 jaar garantie te geven op haar producten. Dat is echter in strijd met de Nederlandse wet. Zoals _Dune_ aangeeft, is de Nederlandse wet anders. Je behoort dan zolang de economische levensduur van het elektronische apparaat niet verstreken is (en dat is met 15 maanden zeker niet voor een iPhone 4) gewoon garantie te krijgen (itt de 2 jaar die hij noemt, dat is de Europese norm, wat bij ons (= NL) dus zelfs beter is). Moet hier echter wel bij zeggen: Je hebt de telefoon in Frankrijk gekocht, daar dien je dan dus ook de garantieclaim neer te leggen. Aan de andere kant is Frankrijk ook een schengenland.

EDIT: Van die WikiPedia pagina:
In 1986 is de Europese Akte gesloten door de twaalf toenmalige leden van de Europese Gemeenschap. Deze Europese akte houdt in dat er vanaf 1993 een interne Europese markt is met vrij verkeer van kapitaal, goederen, diensten en personen. Deze akte draagt sommige bevoegdheden van lidstaten over aan instellingen van de Europese Unie.
Garantie is imo nog altijd een dienst, dus ik neem aan dat je gewoon naar een Nederlandse Apple-store kan gaan om garantie te claimen.

[ Voor 34% gewijzigd door CH4OS op 28-12-2011 01:22 ]

• nubcaek
CptChaos schreef op woensdag 28 december 2011 @ 00:15:
Leuk dat Apple zegt 1 jaar garantie te geven op haar producten. Dat is echter in strijd met de Nederlandse wet. Zoals _Dune_ aangeeft, is de Nederlandse wet anders. Je behoort dan zolang de economische levensduur van het elektronische apparaat niet verstreken is (en dat is met 15 maanden zeker niet voor een iPhone 4) gewoon garantie te krijgen (itt de 2 jaar die hij noemt, dat is de Europese norm, wat bij ons (= NL) dus zelfs beter is). Moet hier echter wel bij zeggen: Je hebt de telefoon in Frankrijk gekocht, daar dien je dan dus ook de garantieclaim neer te leggen. Aan de andere kant is Frankrijk ook een schengenland.

EDIT: Van die WikiPedia pagina:
[...]
Garantie is imo nog altijd een dienst, dus ik neem aan dat je gewoon naar een Nederlandse Apple-store kan gaan om garantie te claimen.
Hmm ja dat leek mij dus ook, tijd om het maar gewoon eens te proberen dunkt mij. Bedankt voor de reacties.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Post wel je bevindingen, ik denk dat de search dat erg zou waarderen (en uiteindelijk dus mede tweakers!)

En stiekem ben ik zelf ook wel benieuwd

• nubcaek
Haha ja goed punt, maar helaas. Mijn zusje heeft er voor gekozen om lui te zijn en de telefoon te laten repareren door een kennis, á 65 euro. Wellicht niet gratis/garantie, maar wel met 20 minuten geklaard.

Hoe dan ook bedankt voor de reacties!
Pagina: 1