Ik heb een auto te koop staan, en kreeg een reactie.
Op zich al vreemd: ik kreeg in mijn SMS-lijst (Androidtelefoon) een bericht binnen van een contact die alleen een emailadres had tina.emery8@hotmail.com (een mail naar mijn SMS?), met het verzoek te mailen naar herry.bant10@hotmail.com.
Ik had al twijfels hierover, maar toch maar even een neutrale mail verstuurd (van onder naar boven lezen):
Ik vind het bijv. verdacht dat niet één keer expliciet gesproken wordt over de auto die ik aanbiedt, maar alleen vage termen als "the item" of "this". Ik zie weinig kwaad in het vooraf betaald krijgen via Paypal (want als het op mijn paypalrekening staat boek ik het over naar mijn betaalrekening en heb ik het geld).
Ook vreemd dat ik een SMS binnen krijg van een emailadres, en dat ik twee keer toch wel erg identieke mailtjes krijg.
Verder probeert men mij te overtuigen dat het veilig is door ongevraagd te vermelden dat er 0 criminal records zijn...
Aan de andere kant weinig taalfouten, en ik zou t jammer vinden een potentiele koper te neus op de deur te slaan. Het is niet echt courant wat ik aanbiedt (deftige Delta Integrale EVO2, zie signature)
Waar gaat dit mis? Vermoedelijk op de een of andere manier bij de overdracht van de auto (met een pistool op je kop je auto afgeven en ook nog even het geld retourneren)
Wat denken jullie? Zijn dit de typische mailtjes van bendes die ik me kan herinneren?
Op zich al vreemd: ik kreeg in mijn SMS-lijst (Androidtelefoon) een bericht binnen van een contact die alleen een emailadres had tina.emery8@hotmail.com (een mail naar mijn SMS?), met het verzoek te mailen naar herry.bant10@hotmail.com.
Ik had al twijfels hierover, maar toch maar even een neutrale mail verstuurd (van onder naar boven lezen):
Ik kan me herinneren dat ik jaren (8-10) geleden ook dit soort mailtjes kreeg: ze bieden de vraagprijs, en vervolgens via een tussenpersoon wordt de auto opgehaald, want "meneer" kan zelf niet. Dat waren nigeriaanse bendes die je zo op de één of andere manier willen "tricken".Hi,
I was browsing through sites and your ad caught my eye. I am very interested in purchasing this from you. At present I am currently out of town due to the work I do, I am based in Calais and work as an engineer on ships. Now what I propose to you is this; Due to the fact that I am so far away right now I will gladly transfer you the amount via PayPal plus any excess transfer charges, what I would then also do is arrange for a private courier company to pick up from your address once you have received the payment into your Paypal account. The reason I choose paypal is that it is a reliable and secure way of making a payment online so works out better for both parties.
Herry Bant
Date of Birth: 10/09/1949
Most Recent Address:
200 Wardour Street London ,W1F 8WN
Country : United Kingdom
Criminal Records:
0 records found
So in order to enable me to proceed with the payment could you please provide me with the following information:
Name
Your PayPal e-Mail Address :
Amount
Phone Number
Kind regards,
Herry.
--------------------------------------------------------------------------------
On Sun, Dec 25, 2011 at 5:49 AM, Stefijn wrote:
Hi
Do'nt want to offend anyone, but your email looks "somewhat" suspicious, and that's a bit of an understatement. Can you perhaps send a copy of your ID/passport so that I know you really are Herry Bant, and how do you suggest the car is transported/handed over? As far as the bargain you're looking for, the price is as mentioned in the ad, and the pictures are recent.
Stefijn
--------------------------------------------------------------------------------
Date: Sun, 25 Dec 2011 11:19:02 +0100
Subject: Re: FW: autoscout24
Hi mate, after great consideration and hours trawling the internet I would love to purchase this as it is exactly what i have been looking for! but what's your actual price for it. I love a bargain so lets make a deal, so i would like to get it as soon as i can. I would be able to make payment through paypal, i find it the easiest way to use my credit card safely and is a safe and reliable method of payment... Let me know your price for it . I hope to hear from you soon, and i will make all transportation preparations for the it to be transported to my home in London,UK. If possible can you send me some recent picture or video of the item ?
-Cheers-
----------------------------------------------------------------------
On Fri, Dec 23, 2011 at 11:06 AM, Stefijn wrote:
Hello
I have received a message from you (Tina.emery8?) regarding a car on autoscout24.nl. It is available. Who are you and what do you want to know.
Stefijn
Ik vind het bijv. verdacht dat niet één keer expliciet gesproken wordt over de auto die ik aanbiedt, maar alleen vage termen als "the item" of "this". Ik zie weinig kwaad in het vooraf betaald krijgen via Paypal (want als het op mijn paypalrekening staat boek ik het over naar mijn betaalrekening en heb ik het geld).
Ook vreemd dat ik een SMS binnen krijg van een emailadres, en dat ik twee keer toch wel erg identieke mailtjes krijg.
Verder probeert men mij te overtuigen dat het veilig is door ongevraagd te vermelden dat er 0 criminal records zijn...
Aan de andere kant weinig taalfouten, en ik zou t jammer vinden een potentiele koper te neus op de deur te slaan. Het is niet echt courant wat ik aanbiedt (deftige Delta Integrale EVO2, zie signature)
Waar gaat dit mis? Vermoedelijk op de een of andere manier bij de overdracht van de auto (met een pistool op je kop je auto afgeven en ook nog even het geld retourneren)
Wat denken jullie? Zijn dit de typische mailtjes van bendes die ik me kan herinneren?