Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 23:26
Beste Tweakers,

Ben nu de hele middag al aan het zoeken naar hoe 3D content te bekijken op via m'n beamer/projector.
De beamer is dus een Emachines V700 en deze is 3D-Ready.
In het menu van kan je kiezen tussen NVidia 3D Vision en DLP 3D.

De NVidia kit is wel redelijk duidelijk. Je koopt 'm voor 120e; zit een transmitter en een bril bij. Vervolgens moet je wel een GTX graka hebben en de ini file van de Acer HD5360 om het daadwerkelijk aan de praat te krijgen.

DLP 3D had ik echter nog nooit van gehoord dus ik ben daar naar op zoek gegaan. En die optie is voor mij wel interesant, mits ik het allemaal goed begrepen heb. En daar komen jullie om de hoek kijken :)

Ik kijk alles via m'n HTPC, daar zit een Ati HD5770 in. Op de site van AMD staat dat deze HD3D ondersteund.
Dan heb je de IZ3D drivers nodig en een 120Hz Display device (de beamer dus.)
Gezien de beamer DLP 3D ondersteund heb ik een bril nodig die wel active is maar niet met een transmitter hoeft te 'praten' , klopt dit?!

Zulke brillen kun je namelijk vanaf 59e vinden. Deze is wel van Optoma maar werkt volgens dezelfde techniek volgens mij. Deze brillen syncen dus via het beeld op het scherm?

Site van AMD staat mijn beamer niet als supported device:
http://www.amd.com/US/PRO...s/supported-hardware.aspx

Dit een bril die AMD support en zou ook met mijn beamer moeten werken:
http://www.xpand.me/shop/...dlp-link-edux-3d-glasses/

De acer DLP 3D bril:
http://tweakers.net/price...l-(jz-punt-jbu00010).html

Kort samengevat:
NVidia optie gaat mij redelijk wat geld kosten (de 3d kit + extra bril + GTX video kaart) valt wat mij betreft af.
Of
Ik koop 2 DLP 3D brillen en de drivers van IZ3d en dan werkt het en ben ik klaar?

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
Gezien de beamer DLP 3D ondersteund heb ik een bril nodig die wel active is maar niet met een transmitter hoeft te 'praten' , klopt dit?!
Je hebt een 3D bril nodig die ondersteund wordt door jouw projector.
Dus die xpand werkt via DLP Link en zal werken als jouw projector via DLP link werkt.
Site van AMD staat mijn beamer niet als supported device:
http://www.amd.com/US/PRO...s/supported-hardware.aspx
*Projector als primair beeldscherm instellen en resolutie op 1280*720@120Hz instellen.
*software register aanpassen OF inf spoofen

software register aanpassen:
- Projector has to be connected and setup to 120hz for support AMD HD3D

- Install iZ3d driver, goto "help" and press "Diagnostic" it will show you a required key.

Example:
Found the right key in "HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\C lass\{4D36E968-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\0001"

- Start - run - regedit.exe
And go to:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Cl ass\{4D36E968-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}\0001

create DALForceStereoSupport parameter

REG_DWORD
value = 1

if you have \0002,\0003... then do the same for all these keys.

- Reboot PC
Inf files:
En dan in stereoscopic player bij viewing method "AMD Stereo Driver" selecteren.
Bij IZ3D ook AMD HD3D/AMD Stereo Driver selecteren, zelfde voor PowerDVD / Arcsoft TotalMedia Theater.
In IZ3D heet AMD HD3D dacht ik 120Hz device ofzo.

Kan je allemaal al eens testen zonder dat je hiervoor een 3D bril moet kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
Petillan, thanks voor de info!

Heb vandaag een Optoma ZD201 bril gekocht en aan de slag gegaan.
Op een of andere manier krijg ik IZ3d niet helemaal werkend.
Ongeacht welke optie ik kies het beeld blijf hetzelfde. De reg tweak heb ik gedaan, de inf file moet ik nog proberen.

Trial versie van PowerDVD 11 geprobeerd en als ik daar 3D Enable en dan idd kies voor 120Hz Display device dan heb ik wel gewoon 3D beeld bij films. Zelfs nadat ik de IZ3D Driver uninstalled heb.

M'n AVR (Marantz SR 5003) Gaat jammer genoeg niet helemaal goed om met het signaal. Er komen groene strepen/blokjes in het beeld maar het 3D effect wordt er niet minder door gek genoeg.

Op zich werkt het wel allemaal maar nog niet 'makkelijk' en met redelijk wat haken en ogen.
Mischien toch maar even gaan sparen voor een Optoma 3D-XL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
IZ3D is enkel voor games, dus werkt pas als je een game speelt of de test van IZ3D uitvoert.
Maar IZ3D was in dit geval handig om te weten welk register aangepast moest worden om de AMD HD3D driver te activeren.

In feite maak je nu nog niet gebruik van de AMD HD3D driver in PowerDVD, maar gebruik je de native support van PowerDVD. Normaal gezien zou je in PowerDVD AMD HD3D moeten kunnen selecteren en zou dit ook moeten werken. Indien niet dan heeft blijkbaar de register tweak niet geholpen en zal je moeten spoofen, als je gebruik wilt maken van AMD HD3D support (voornamelijk voor games).
M'n AVR (Marantz SR 5003) Gaat jammer genoeg niet helemaal goed om met het signaal. Er komen groene strepen/blokjes in het beeld maar het 3D effect wordt er niet minder door gek genoeg.
Het is een HMDI 1.3a receiver dus misschien geen support voor 3D. Laat hem er eens uit, heb je het probleem nog dan is het eerder de kabel. Kies voor een HDMI High Speed kabel.

[ Voor 24% gewijzigd door petillan op 31-12-2011 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duzzan
Receiver is idd HDMI1.3a; als ik de HDMI kabel direct in de beamer prik is het beeld perfect.
Alle kabels die ik heb zijn allemaal High Speed.

Ik ga nog even aan de gang met de INF file, mischien dat dat beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennuske1983
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23-04 09:55
Ik heb ongeveer dezelfde setup:
Emachines v700
Optoma ZD201 3D bril
Radeon HD5770

Nu gebruik ik PowerDVD 11 om 3D bluray af te spelen op mijn PC. Mijn PC is rechtstreeks verbonden met de beamer en op de beamer heb ik de 3D optie aangezet op DLP link. Ook mijn Optoma ZD201 bril heb ik aangezet.

Echter als ik vervolgens de 3D functie binnen PowerDVD aanzet (het is een 3D bluray - Avatar 3D) en kies voor de optie 120 hz monitor. Dan krijg ik de melding: 3D playback can't be enabled....

Wat doe ik verkeerd? Heb ik niet de juiste drivers voor mijn HD5770? Moet ik toch de iZ3D installeren....

HELP ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennuske1983
  • Laatst online: 23-04 09:55
Kicken binnen 24 uur is niet nodig.

[ Voor 91% gewijzigd door FeaR op 09-05-2012 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennuske1983