Formulier met routing maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 336510

Topicstarter
Hallo,

Voor mijn werk ben ik op zoek naar een manier waarop ik een formulier kan opstellen met een bepaalde routing.

Voorbeeld:

Vraag 1:
- Antwoord = Ja ---> Ga naar vraag 5
- Antwoord = Nee ---> Ga naar vraag 2

enz enz.

Uiteindelijk moet er een bericht met een eindconclusie uitkomen.

Applicatie mag zowel voor windows als OSx zijn.

Het zoeken op google heeft me veel frustraties en weinig resultaat opgeleverd, dus ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

Ik hoor het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23:29

Grvy

Bot

Zoiets heet toch gewoon een enquête?

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 231253

Wat dacht je van een Excel om die enquete te maken? Bij het antwoord op vraag 1 test je in een volgende cel wat er is ingevuld en ga je met een if else statement naar vraag 2 of direct naar 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeeJeWel
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-05 11:36
Een PDF kan dit wel, zie die van de KVK.

Homey — Critics are those without skills to create.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dummy, wat jij zegt kan inderdaad, ik zocht alleen een andere manier om dit beschikbaar te stellen voor overige medewerkers (invulsheet in PDF bijvoorbeeld). Nu heeft iedereen het Excel document nodig.

WeejeWel, Het voorbeeld van de KVK is inderdaad ongeveer wat ik zoek. Alleen wil ik de vragen die niet relevant zijn niet tonen. Weet jij met welk programma deze vragenlijst gemaakt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:29

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
InfoPath is hier ook bruikbaar voor en anders simpelweg een web formulier gebruiken?

Beide oplossingen hebben het bijkomende voordeel dat ze gelijk de resultaten op kunnen slaan in een centrale database. Het web formulier is daarnaast ook platform onafhankelijk.

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb naar InfoPath gekeken, maar wat mij zo snel opviel was dat je dit op een server moet hebben draaien en niet slechts op 1 computer kan installeren. Ik wil een opstellen, deze het liefst in pdf opstellen zodat iedereen die dit nodig heeft het in kan vullen, direct een terugkoppeling krijgt op basis van de routing, en vervolgens het formulier kan verzenden.

De routing is al klaar in Visio, maar wat Fiber zegt, kan ik in ieder geval niet terugvinden in Visio.

De webformulieren die ik tot nu toe heb gebruikt, zijn niet handig omdat je geen velden over kan slaan, of niet direct een "antwoord" kan geven op basis van de ingevoerde gegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
Een webformulier is natuurlijk zo flexibel als dat je hem zelf programmeert. Met wat php of door jquery te gebruiken is het redelijk eenvoudig om vragen over te slaan.

Maar goed, verschillende opties zijn gegeven en voor verdere hulp zal je denk ik echt wat specifieker moeten zijn in je probleemstelling. Wat will je wel en wat wil je niet gebruiken? Wat heb je tot je beschikking? Waarom is het bezwaarlijk om vragen welke overgeslagen kunnen worden toch te tonen?

Zoals WeeJeWel al aangaf, en aangezien je kennelijk zelf ook de voorkeur hebt voor een pdf-bestand, dan kun je dat met Adobe Acrobat opstellen, met het enige nadeel dat overgeslagen vragen wel zichtbaar blijven;
http://www.adobe.com/prod...e-fillable-pdf-forms.html

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemrah
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-10-2024
Je zou ook eens kunnen kijken naar Adobe LifeCycle, hiermee kan je formulieren bouwen in een pdf bestand, inclusief functies, verwijzingen en dat soort grappen. Is niet een super simpel pakket, maar wel krachtig.
Ik heb het formuliertje van de KvK niet gezien, maar als het een PDF is dan heb je een grote kans dat het hiermee gemaakt is...

Plant eens een boompje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko_J
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Anoniem: 336510 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 23:25:
De webformulieren die ik tot nu toe heb gebruikt, zijn niet handig omdat je geen velden over kan slaan, of niet direct een "antwoord" kan geven op basis van de ingevoerde gegevens.
Google Docs heeft een optie om web-enquetes te maken, waarbij adhv antwoorden naar bepaalde vragen gesprongen kan worden. Antwoorden worden opgeslagen in een online spreadsheet (en is vervolgens te downloaden in verschillende formats)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kortom; eigenlijk kan zo goed als ieder webformulierentool het. Dus: lees een paar specsheets, probeer wat, en laat ons weten wat het (tool & code) geworden is :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1