Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 435105

Topicstarter
Hai, heb menig topic doorzocht maar kon mijn antwoord niet zo snel vinden alsdat ik dat wens.

Ik heb een probleem met mijn mediabox. Het is de HDX1000 (waarvan een topic bestaat, weet ik...) welke is aangesloten via een thuisnetwerk waarop twee (wxp/w7) systemen zijn aangesloten. Wanneer ik een lowres film stream werkt dit prima vanaf beide systemen maar wanneer ik bijv een bluerayfilm (2g+) stream lukt dit alleen vanaf het xp systeem. Ik snap niet waarom dit zo is, alle permissions zijn hetzelfde. Ze draaien zelfs dezefde versie van wmediaplayer, dit schijnt het share/libraryplatform te zijn waarmee de mediabox werkt. Waarom kan ik vanaf het w7 systeem geen hd films streamen terwijl dit wel werkt op het xp systeem?
En ja, ik weet dat ik gewoon een hdd zowel in de box als in het wxp systeem kan beunen maar daar gaat het niet om. In ieder geval alvast bedankt voor de moeite!

Ik draai de setup trouwens via een bedraad netwerk (200 mbit) en wil het beeld weergeven op een fullhdtv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-05 20:31

Pogostokje

* twiet *

200 mbit is geen normaal bedraad netwerk. Heb je van die powerline adapters in gebruik? Best kans dat die het probleem zijn. Kun je wel met je XP machine streamen als je hem aansluit op waar nu je win7 systeem op aangesloten is?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:28
wat gaat er mis? wat voor foutmelding krijg je? dit is wel een heel vage omschrijving zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Haha, hoe incompleet kan een bericht zijn idd. Krijg je als je het niet naleest.

Wat gebeurt er:

Bij het afspelen van filmbestanden over het netwerk van een significante grootte begint de mediabox te zweten. De kwaliteit is 1/5 van wat het zou moeten zijn, geluid valt weg en stottert, net alsof je geen geduld hebt wanneer je een film gaat kijken die je nog niet helemaal gedownload hebt. Mijn idee is inderdaad ook netwerk, maar waar ligt het probleem exact? De box heeft een limiet van 200mbs, net zoals de powerline adapters waarmee de box zelf én het w7 systeem verbonden is aan het netwerk.

Denken jullie dat het aan de verbindingsmethode ligt? Powerline ethadapters zou dit toch moeten aankunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:28
probeer eens te kijken wat de gebruikte bandbreedte is als het gaat haperen. Ik heb zelf Gbit powerline adapters gebruikt om mijn HDX aan te sluiten, en max die er bij mij overheen wil is ongeveer 30Mbit/s. Heb je de powerline adapters netjes in het stopcontact gedaan (dus geen stekkerdozen oid)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beide apart aangesloten, ja. Jij hebt het over gebruikte bandbreedte, dat doet mij nu ergens aan denken.
Zou de oorzaak van het tekort kunnen zijn dat ik gelijktijdig een downloadmanager heb aanstaan die keihard files binnen staat te pompen (+/- 20mbs)? Shit. Nvm (:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:36

Ursamajor

Astrofotograaf

borft schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:34:
probeer eens te kijken wat de gebruikte bandbreedte is als het gaat haperen. Ik heb zelf Gbit powerline adapters gebruikt om mijn HDX aan te sluiten, en max die er bij mij overheen wil is ongeveer 30Mbit/s. Heb je de powerline adapters netjes in het stopcontact gedaan (dus geen stekkerdozen oid)?
Triest eigenlijk dat als je een Gbit powerline adapter hebt, je eigenlijk maar 30Mbit overhoudt... Dan is het de naam niet waard.

Gadgets FTW!

Pagina: 1