Ik neem binnenkort via ziggo digitale tv, ik krijg daar een HD Ontvanger bij. Ik wil graag weten hoe ik die het beste tussen mijn huidige apparatuur kan aansluiten.
Mijn huidige setup:
Analoge TV met 2 scart aansluitingen.
* SCART 1: PC (extended desktop)
* SCART 2: Philips home cinema set aangesloten voor het geluid.
Philips Home Cinema Set
* SCART: naar tv
* Audio ingang (zwarte en rode tulpstekker): geluid PC.
PC
* Composite video: naar SCART TV (via SCART-blokje)
* Audio: naar Home Cinema
Ik kan dus films op mijn pc starten en ze op tv kijken met geluid via home cinema zet, dit wil ik blijven kunnen doen.
Mijn vraag is hoe ik de HD ontvanger hier tussen moet zetten? Ik zie dat de meeste ontvangers (Ziggo kan niet zeggen welke het exact gaan worden) 2 SCART aansluitingen hebben. kan ik dan gewoon de HD ontvanger op de tv via SCART aansluiten, en mijn home cinema set op de 2e SCART van de HD ontvanger aansluiten? Zal dan alles (geluid van tv via home cinema, videosignaal pc naar tv en geluid pc via home cinema) blijven werken? Of moet ik dit anders aansluiten?
Ik heb hier al voor gegoogled, maar ik krijg dan alleen resultaten voor nieuwe HD TV's met HDMI.
Mijn huidige setup:
Analoge TV met 2 scart aansluitingen.
* SCART 1: PC (extended desktop)
* SCART 2: Philips home cinema set aangesloten voor het geluid.
Philips Home Cinema Set
* SCART: naar tv
* Audio ingang (zwarte en rode tulpstekker): geluid PC.
PC
* Composite video: naar SCART TV (via SCART-blokje)
* Audio: naar Home Cinema
Ik kan dus films op mijn pc starten en ze op tv kijken met geluid via home cinema zet, dit wil ik blijven kunnen doen.
Mijn vraag is hoe ik de HD ontvanger hier tussen moet zetten? Ik zie dat de meeste ontvangers (Ziggo kan niet zeggen welke het exact gaan worden) 2 SCART aansluitingen hebben. kan ik dan gewoon de HD ontvanger op de tv via SCART aansluiten, en mijn home cinema set op de 2e SCART van de HD ontvanger aansluiten? Zal dan alles (geluid van tv via home cinema, videosignaal pc naar tv en geluid pc via home cinema) blijven werken? Of moet ik dit anders aansluiten?
Ik heb hier al voor gegoogled, maar ik krijg dan alleen resultaten voor nieuwe HD TV's met HDMI.
[ Voor 22% gewijzigd door Fudgem op 27-12-2011 15:27 ]
AMD Atlon 64 X2 3800 - Asrock ALIVENF4G-DVI - 2GB PC6400 DDR2 - Seagate Barracuda 320 GB SataII HD - Geforce GT520 1GB