Extern Harddisk Fout

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Ik heb een probleem met mijn externe HDD. Hij vermeld dat ik de hard disk moet formateren. Maar dit wil ik proberen te voorkomen. Hij zegt ook het volgende: "Fout: Parameter"(iig iets met parameter). Ik wil het liefst mijn data save kunnen stellen. Als dit kan. Want er staan ook belangrijke bestanden op.

Ik weet ook niet of de HDD misschien stuk is gegaan. Is er geen software om te checken of de HDD stuk is? Hoe zou ik deze fout kunnen fixen? Als de HDD aanstaat dan wordt het systeem ook heel erg sloom. Zodra ik hem uitschakel is hij weer super snel.

Ik heb een Lacie 1TB extern hdd , usb, en met voeding.

Hopelijk is er iemand die mij te helpen.

Met vriendelijke groet,
Paul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Deze fout kan vele oorzaken hebben. Je hebt wellicht geen goede backup? Lees allereerst het topic over datarecovery eens goed door en laat ondertussen de schijf uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
okey bedankt voor de tip. ik zal is effe checken..

Waar kan ik die topic vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:38

D4NG3R

kiwi

:)

Als het goed is zou je die al moeten hebben gezien ;)

Opslagmedia & I/O Controllers

Bovenaan.

Houd er trouwens rekening mee dat we hier best hard zijn qua backups. Als de data die je terug wilt hebben echt zo belangrijk was had je er een backup van gehad. Geen backup == Niet belangrijk!

Komt d'r in, dan kƶ-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is ook niet super belangrijk uiteraart:P maar toch ik hb wel graag die data die erop staat nog..:) Bedankt Ik zal er naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Als het niet erg belangrijk is zou ik gewoon eerst Recuva proberen. Tenzij de schijf vreemde geluiden maakt natuurlijk. Lees ook eens de Smart waarden uit met bijvoorbeeld Crystaldiskinfo. Niet elke externe harde schijf behuizing ondersteunt dit echter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

šŸ¤¦šŸ»ā€ā™‚ļø

Waarom boot je niet met een live linux cd (ubuntu oid) en kijk je of je de data zo kunt veilig stellen.

šŸŽ® Steam
šŸ’» i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
šŸ“± Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
oh scoption GINIAAL dat ga ik nog effe proberen.. heb ik toevallig net met school geleerd:D
ik zal laten weten of het me gelukt is:D
Pagina: 1