Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-01-2022
Hallo,

Ik ben het bezit van een Dymo labelwriter 320, heerlijk apparaat en werkt naar behoren.

Sinds deze week zag ik dat er een mogelijkheid is om digitale postzegels te printen bij TNT met behulp van een Dymo laberprinter, echter staat er op de site van TNT dat dit kan vanaf de DYMO LabelWriter 400 of 450 serie.

Aangezien ik een ouder model heb (labelwriter 320) vraag ik mijzelf af of ik hier ook postzegels mee kan printen.

Ik snap dat TNT alleen dit heeft getest op de nieuwe modellen en geen ondersteuning biedt op oudere modellen, echter kan ik weinig verschil vinden (technisch aspect) tussen deze twee apparaten.

Mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft, zover ik heb kunnen zien is het DPI op de 320 en 400 hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der Rudi
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:28
Je kunt een proef postzegel afdrukken via digitalepostzegel.nl site, dan weet je het zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
Der Rudi schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 14:16:
Je kunt een proef postzegel afdrukken via digitalepostzegel.nl site, dan weet je het zeker.
Jah deze test-postzegel komt er goed en duidelijk uit. Maar uiteraard kan ik deze niet testen omdat dit een neppe test-postzegel is.

Zodoende hoop ik dat er iemand is die ook dezelfde printer als mij gebruikt en de werking kan beamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:29
Ik vermoed dat het vooral te maken zal hebben met de kwaliteit van de printer, de nieuwere/betere modellen van Dymo kunnen fijner afdrukken en meer ingewikkelde karakters aan en dus (beter) leesbare postzegels produceren. Dat hoeft nog niet te betekenen dat die 320 niet zal werken, maar in hun testproces zullen de nieuwere/betere modellen zeer wss beter uit de test zijn gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dean88
Jah, maar het aantal DPI is hetzelfde, dus volgens mij kan de 320 net zo mooi printen als de nieuwe modellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 00:29
Als het aantal DPI hetzelfde is zou je idd kunnen stellen dat het zou moeten werken. Je moet dat ook meer zien als een advies, daarmee is het getest en werkend bevonden... er wordt niet gesteld dat het met andere/oudere series niet zal werken. Wel kans dat je met eventuele problemen geen ondersteuning mag verwachten omdat je dan volgens hun een te oude printer gebruikt, zoals je zelf al stelt.

Maarrr, dan nog zou het met de software/drivers te maken kunnen hebben, ga er dus echt niet zomaar vanuit dat het gaat werken. Er zou bijvoorbeeld verschil kunnen zitten in het soort karakters wat de machientjes kunnen produceren, ook al lijken ze technisch hetzelfde, dergelijke dingen kunnen qua firmware en software beperkt zijn... je zal er zeer wss een stukje software voor moeten gebruiken, als daar bijvoorbeeld een controle aan vast zit welke kijkt naar het gebruikte apparaatnummer etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304426

Loop anders langs het postkantoor (volgens mij heeft de bruna doorgaans een loket) en desnoods stuur je jezelf een kaartje :P
Pagina: 1