Ik zit hier met een ontzettend vreemd probleem waar ik de oplossing maar niet voor gevonden krijg. Ik heb hier een PC, een HP 7900SFF met een Intel Q45 grafische adapter. Hier zijn twee monitoren op aangesloten, één via een VGA kabel en de ander via de displayport naar de DVI aansluiting van de andere monitor. Het probleem is dat zodra de PC Windows 7 start de monitor die via DVI aangesloten is op standby valt.
Wat ik al heb geprobeerd is het volgende:
- Drivers verwijderen en opnieuw installeren
- Volledige herinstallatie W7
- Oudere drivers installeren
- Andere monitoren en kabels (tegen beter weten in) geprobeerd
- één enkele monitor aansluiten via display-port.
Geen van dat alles hielp. Exact dezelfde set-up werkt bij een collega wel goed.
Zodra de PC ingeschakeld wordt geven beide monitoren beeld. Eerst kort de post, daarna "Starting Windows" scherm. Zodra het scherm komt dat er ingelogd kan worden valt het beeld op de monitor die via de displayport is aangesloten helemaal weg. Google geeft me wat dit betreft ook helemaal geen hulp.
Uitgesloten is in ieder geval al de bekabeling en de monitoren. De grafische adapter is ook goed, want zodra de PC start krijg ik op beide monitoren beeld, dat zou in Windows ook moeten werken dan.
Wat ik al heb geprobeerd is het volgende:
- Drivers verwijderen en opnieuw installeren
- Volledige herinstallatie W7
- Oudere drivers installeren
- Andere monitoren en kabels (tegen beter weten in) geprobeerd
- één enkele monitor aansluiten via display-port.
Geen van dat alles hielp. Exact dezelfde set-up werkt bij een collega wel goed.
Zodra de PC ingeschakeld wordt geven beide monitoren beeld. Eerst kort de post, daarna "Starting Windows" scherm. Zodra het scherm komt dat er ingelogd kan worden valt het beeld op de monitor die via de displayport is aangesloten helemaal weg. Google geeft me wat dit betreft ook helemaal geen hulp.
Uitgesloten is in ieder geval al de bekabeling en de monitoren. De grafische adapter is ook goed, want zodra de PC start krijg ik op beide monitoren beeld, dat zou in Windows ook moeten werken dan.