kan games die ik naar .iso heb omgezet niet afspelen

Pagina: 1
Acties:
  • 412 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-07 20:10
Ik heb een vraagje:

Ik heb op een cd een oude, maar wel erg leuke Formule 1 manager game staan. Omdat ik dit spel wil spelen op een computer zonder cd drive heb ik met Toast er een .iso van gemaakt. Nadat dit klaar was heb ik hem met Deamon tools gemount en geinstalleerd. Dit werkte allemaal perfect en snel. Nu wilde ik het spel opstarten, alleen lukt dit niet, want dat zegt hij dat de originele cd geplaats moet worden. Nou vind ik dit gek, want de iso zou in de virtuele schijf gewoon als cd gezien moeten worden toch?

Wat doe ik hier fout?

ps. bij Toast heb ik de eerste optie uit het menu gekozen. Dat was "data'' o.i.d. En daarna koos ik om een iso 9660 te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwittrooper
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:48
Je doet niks fout, dit is een beveiliging in de game zelf. Om te voorkomen dat je een gekopieerde cd gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:09

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sommige 'kopieerbeveiligingen' zijn soms makkelijk te omzeilen door de CD gewoon dezelfde naam te geven, maar andere games hebben iets complexere beveiliging. Optie is altijd nog om een no-CD patch te zoeken, voor best veel games zijn deze beschikbaar.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
okee, maar is er wel een andere manier om games om te zetten naar een bestand, waardoor ik ze zonder de originele schijf kan spelen? Net zoals je dat ook kan doen bij dvd's.

ja ik kan wel gaan zoeken naar deze patch, alleen denk ik dat dat moeilijk wordt, omdat het een best oud spel is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-10 13:57

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Bij Daemon tools kan je geloof ik nog wat vinkjes zetten om bep. beveiligingen te simuleren, misschien helpt dat al?

[ Voor 7% gewijzigd door Mr_gadget op 27-12-2011 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AzzKickah
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 18:23

AzzKickah

06-CENSORED

Linken naar een NO-CD patch site ed. is niet de bedoeling.

F1 Official Team Manager toevallig?

[ Voor 47% gewijzigd door psychoclown op 28-12-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalphvR
ik heb voor het spel een nocd patch gevonden, en het werkt nu. bedankt voor jullie antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Zonder dat de TS er echt om vraagt, wordt hier toch om een crack gevraagd, getuige ook de laatste post. Deze gaat dus, eigenlijk te laat, dicht
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.