Advies gevraagd: audio(video) setup + platenspeler

Pagina: 1
Acties:

• pbrink
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025
Beste experts,

Voor mijn ouders ben ik me aan het oriënteren op een nieuwe audio/video setup. De huidige setup gaat het ieder moment begeven, dus het is tijd voor iets nieuws. Mijn vader is echter nog altijd fanatiek zijn oude platen aan het draaien in plaats van bijvoorbeeld streaken van muziek via het netwerk. Omdat het tegenwoordig allemaal om moderne technieken gaat vraag ik jullie om advies in het samenstellen van een goede setup.

Wensen:
A/V receiver + dolby surround set
Blu-ray speler
Platenspeler

Het is natuurlijk gewenst dat de verschillende componenten eenzelfde uitstraling hebben, al besef ik me dat zoiets lastig kan worden. De A/V receiver moet zijn voorzien van HDMI zodat de UPC mediabox, TV en blu-rayspeler aangesloten kunnen worden. Ook moet er rekening gehouden worden met de aansluiting van de platenspeler op de A/V reciever.

Het budget is ongeveer €700,-

Alvast bedankt voor het meedenken!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:38
Wat had je zelf al gevonden in je zoektocht eigenlijk :) ?

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik zou het budget wel omhoog gooien. Voor 700 euro een receiver en nog eens 5 speakers + sub gaat wel lukken, maar de rest gewoon niet.

Rekening houden met een platenspeler is opzich niet eens nodig, daar kan je eventueel een losse versterker bij aanschaffen. Ik vermoed namelijk dat niet alle receiver nog een extra platenspeler voorversterker meer aan boort hebben.

Denk toch dat je richting de 1.000 - 1.100 moet gaan.

Ey!! Macarena \o/

• pbrink
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik ben zelf al enkele jaren in het bezit van een onkyo receiver + surround set. Hier ben zeer tevreden over. Een goede prijs/kwaliteit verhouding. Ik zat daarom te kijken naar een complete set van Onkyo, inclusief speakers en een blu-rayspeler. Dan zijn al 3 van de 4 onderdelen ingevuld voor zo'n €450,-. Een platenspeler maakt het echter lastig, omdat ik graag dezelfde breedte wil hebben. Er wordt echter weinig info gepubliceerd daarover. Daarom hoop ik een beetje op jullie hulp.

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-01 16:58
Waarom moet zo'n audio set toch altijd voor een paar honderd euro klaar zijn? Ik kan dit niet begrijpen. Mensen geven duizenden euro's uit door de jaren heen aan platen/CD's/DVD's en dan spelen ze het af op zo'n prut 5.1 set. 8)7

Met een goede set ga je pas echt genieten! :*)