Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Gman2oo6
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-10 01:16
Goedendag

Ik heb een raar probleem met een pc
Deze valt gewoon ineens uit zonder melding of wat dan ook gewoon ineens zwart en alle ledjes uit

Kan hem wel weer gewoon opstarten en dat gaat ook meestal gewoon goed

Het is niet tijd gebonden dus soms doet hij het al bij de opstart en soms gewoon tijdens het werken op de pc
De temps zijn allemaal goed
Alle hardware is ook al getest ( HDD , CPU , GK , MEM )
niks raars te ontdekken

Heb de pc nu meegegeven aan een vriend deze heeft hierop 1 week gewoon alles kunnen doen zonder ook maar enige uitval
Vandaag terug gekregen start op wil een foto bekijken en bij de 3de foto hup alles weer zwart !!

Iemand enig idee waar dit nu te zoeken ??
gaat om de volgende hardware

CPU : Intel 6400 DualCore
MEM: 2 x 2GB DDR2 GEIL PC 6400 Cas 5
GK : Nvidea GTX260 PCI-e
HDD: 2 x 500GB Samsung hj106 In RAID
MB : Gigabyte EP35-UD3R
Voeding : Silencer 500Watt

Het lijkt net alsof iemand de stekker uit trekt op die manier gaat ie uit !!
Nooit een bluescreen gehad heb dus ook geen mini-dump die ook maar iets aangeeft

[ Voor 0% gewijzigd door Gman2oo6 op 25-01-2012 02:04 . Reden: update ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:30

D4NG3R

kiwi

:)

"Silencer" is voor mij een onbekend PSU merk. Misschien even een andere PSU proberen?

Als ik op google zoek is het een merk wat onder OCZ valt, en lijken de Silencer PSU's niet geweldig te zijn.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

Misschien een rare vraag, maar heb je eens geprobeerd de PC op een andere stop contact te zetten, bij voorkeur één op een geheel andere groep?

Misschien dat er apparaten zijn aangesloten die te veel spanning opnemen waardoor je een mogelijke dip kunt krijgen in het circuit?

Of verwijder zoveel mogelijk apparaten van die aansluiting zodat alleen je PC en monitor overblijven?

Vergezocht misschien maar je zou ook eens kunnen kijken achter de stopcontact of misschien daar geen sluiting plaats vindt? ( zwarte contact punten o.i.d. )

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:17

ManiacsHouse

Scheisse!

Stopcontact waar je de pc op aansluit wel geaard?
Gaatie echt pof uit? Dus geen reset en dat de pc dan weer vanzelf opstart?
Check je logs eens of daar een melding staat dat Windows niet correct is afgesloten.
Optie is om op hetzelfde stopcontact een ander apparaat er naast te zetten. Gaat je pc uit en dat apparaat ook dan zit het in je stroomaanvoer (wat mij toch stug lijkt).

[ Voor 77% gewijzigd door ManiacsHouse op 27-12-2011 12:55 ]

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-11 14:17

Perkouw

Moderator General Chat
ManiacsHouse schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:52:
Ook het eerste dat in mij op kwam, probeer het eens op een ander stopcontact waarvan je zeker weet dat deze geaard is. En kijk ook inderdaad even of je stopcontact in orde is, wellicht vergezocht zoals Mostrow aangeeft maar het zou een mogelijk oorzaak kunnen zijn. ;). Verder ook allebei dezelfde voedingskabel gebruikt ? Zo ja probeer dan ook eens een andere. We kunnen het maar uitgesloten hebben.

[ Voor 32% gewijzigd door Perkouw op 27-12-2011 13:30 ]

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 20:30

D4NG3R

kiwi

:)

Een geaard stopcontact maakt eigelijk vrij weinig uit. Het kan voor problemen zorgen. Maar alle PC's hier in huis hangen ook aan ongeaarde stopcontacten. En toch is de oudste alweer uit 2005 ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
D4NG3R schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:56:
Een geaard stopcontact maakt eigelijk vrij weinig uit. Het kan voor problemen zorgen. Maar alle PC's hier in huis hangen ook aan ongeaarde stopcontacten. En toch is de oudste alweer uit 2005 ;) .
Het hoeft inderdaad niet per definitie het probleem te zijn, maar een mogelijk is het zeer zeker wel ja. In het geval van problemen, zoals nu, kunnen we beter alles proberen uit te sluiten dan dat het er wel ineens aan blijkt te liggen. ;)

• Gman2oo6
D4NG3R schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:50:
"Silencer" is voor mij een onbekend PSU merk. Misschien even een andere PSU proberen?

Als ik op google zoek is het een merk wat onder OCZ valt, en lijken de Silencer PSU's niet geweldig te zijn.
is dit merk : http://www.xilencetec.com...sp?sn=578&area=25&cat=143
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:51:
Misschien een rare vraag, maar heb je eens geprobeerd de PC op een andere stop contact te zetten, bij voorkeur één op een geheel andere groep?

Misschien dat er apparaten zijn aangesloten die te veel spanning opnemen waardoor je een mogelijke dip kunt krijgen in het circuit?

Of verwijder zoveel mogelijk apparaten van die aansluiting zodat alleen je PC en monitor overblijven?

Vergezocht misschien maar je zou ook eens kunnen kijken achter de stopcontact of misschien daar geen sluiting plaats vindt? ( zwarte contact punten o.i.d. )
Hmm dit nog niet getest de pc zit NIET geaard en komt op een verdeeldoos met een aan/uit schakelaar
zal het eens uitproberen
ManiacsHouse schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 12:52:
Gaatie echt pof uit? Dus geen reset en dat de pc dan weer vanzelf opstart?
Check je logs eens of daar een melding staat dat Windows niet correct is afgesloten.
Optie is om op hetzelfde stopcontact een ander apparaat er naast te zetten. Gaat je pc uit en dat apparaat ook dan zit het in je stroomaanvoer (wat mij toch stug lijkt).
Nee geen reset gewoon echt uit zoals je een stroomuitval hebt
en dan start hij dus ook niet vanzelf weer op dat gaat alleen als ik weer op de power button druk

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:47
Wat vind je in de eventviewer?

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Verwijderd

Het lijkt er op dat je spanningsdippen krijgt uit je stopcontact. Een goede voeding kan dit meestal wel opvangen. De voeding die bij jou in de PC zit heb ik mijn twijfels over.

Het lijkt mij een combinatie van voeding en stopcontact.

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13-11 22:36
Heb je alleen de pc kast meegegeven?
Dus lcd scherm, muis, toetsenbord, en andere externe apparaten kunnen dit veroorzaken.
Dus alles 1 voor 1 uitwisselen.

Heb je zelf aan de pc gezeten?

Kontroleer alle stekkers in de kast, kijk of er iets verbrand/kortsluiting maakt.
Ook of er kabels los of niet goed ingedrukt zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door jan99999 op 27-12-2011 13:21 ]

Verwijderd

Het lijkt er op dat je spanningsdippen krijgt uit je stopcontact. Een goede voeding kan dit meestal wel opvangen. De voeding die bij jou in de PC zit heb ik mijn twijfels over.

Het lijkt mij een combinatie van voeding en stopcontact.
Misschien dan eens aan je vriend vragen hoeveel apparaten op het betreffende stopcontact had aangesloten zitten dan?

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook ooit eens gehad. Bij mij lag het aan de kabel van stopcontact naar voeding. Heb je misschien een andere om dit uit te testen?

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
jan99999 schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:18:
Heb je alleen de pc kast meegegeven?
Dus lcd scherm, muis, toetsenbord, en andere externe apparaten kunnen dit veroorzaken.
Dus alles 1 voor 1 uitwisselen.

Heb je zelf aan de pc gezeten?

Kontroleer alle stekkers in de kast, kijk of er iets verbrand/kortsluiting maakt.
Ook of er kabels los of niet goed ingedrukt zijn.
De pc heeft een week bij zijn maat gewerkt, dit lijkt me dan ook niet echt de oorzaak toch ?!
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:19:
[...]

Misschien dan eens aan je vriend vragen hoeveel apparaten op het betreffende stopcontact had aangesloten zitten dan?
Dat heeft toch niet zoveel zin als we weten dat zijn maat bijvoorbeeld 10 apparaten meer erop aan had gesloten ? Die gebruikt vast weer een andere stekkerdoos, en grote kans dat zijn groepen ook weer heel anders zijn ingedeeld dan bij Gman2oo6 thuis dus wellicht zit er op dezelfde groep nog wel meer zwaar spul.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:28:
Ik heb dit probleem ook ooit eens gehad. Bij mij lag het aan de kabel van stopcontact naar voeding. Heb je misschien een andere om dit uit te testen?
Dit had ik inderdaad ook al aangekaart, wellicht heeft hij er overheen gelezen gezien hij hier niet op heeft gereageerd. Benieuwd of dit wellicht het probleem is, namelijk vaak de oorzaak. Een tijd geleden gaf bijvoorbeeld een monitor geen goed beeld meer, bleek de DVI kabel niet meer helemaal lekker te werken. Dus wie weet is het in zijn geval de voedingskabel. :+

[ Voor 55% gewijzigd door Perkouw op 27-12-2011 13:38 ]

• rem4rk4ble
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-06 03:25
Ok nu komt de domste opmerking ever misschien maar ik weet dat sommige appareten gevoelig zijn hiervoor:
Draai de stekker eens om ;) Soms is de bekabeling in het huis niet goed en zorgt dit ervoor dat de + en de - niet over allebij de gaten kunnen. (ben hier the hardway achtergekomen door een sauna bij een klant te demonteren en te monteren en uiteindelijk op dit lumineuze idee gekomen, 3.5 uur tijd verspilt).

• Gman2oo6
Ok zijn we weer
Heb het volgende gedaan

Nieuwe stekker doos = geen succes
Op andere groep aangesloten enkel en alleen de PC = geen succes
Alles los gekoppeld op monitor en toetsenbord na = geen succes

En ineens de monitor los gekoppeld en ja hoor hij start gewoon op ??
Dus zonder de monitor erop te zetten heb ik geen problemen meer

De vriend van mij heeft een andere monitor erop gehad ( een CRT )
Zelf heb ik een ASUS VW225N deze zit op de 9600GT
nou met de CRT werkt het wel en met de ASUS VW225N niet

Kan een monitor ervoor zorgen dat je pc gewoon uitgaat ??
Moet ik het daar zoeken of in de grafische kaart ?

• Perkouw

Perkouw

Moderator General Chat
Gman2oo6 schreef op dinsdag 03 januari 2012 @ 02:29:
Ok zijn we weer
Heb het volgende gedaan

Nieuwe stekker doos = geen succes
Op andere groep aangesloten enkel en alleen de PC = geen succes
Alles los gekoppeld op monitor en toetsenbord na = geen succes

En ineens de monitor los gekoppeld en ja hoor hij start gewoon op ??
Dus zonder de monitor erop te zetten heb ik geen problemen meer

De vriend van mij heeft een andere monitor erop gehad ( een CRT )
Zelf heb ik een ASUS VW225N deze zit op de 9600GT
nou met de CRT werkt het wel en met de ASUS VW225N niet

Kan een monitor ervoor zorgen dat je pc gewoon uitgaat ??
Moet ik het daar zoeken of in de grafische kaart ?
De CRT monitor word toch evengoed op de 9600GT aangesloten lijkt mij ? Probeer het thuis eens met een andere monitor of heb je dat al gedaan en/of probeer anders is de kabel te vervangen welke van je monitor naar je pc gaat.

• Gman2oo6
Ok met de CRT monitor start de PC gewoon op en idd deze komt met een verloopstukje
( VGA - DVI ) op de GT9600
Met de LCD springt de PC meteen helemaal uit ...MAAR
Doe ik eerst de PC opstarten en dan de LCD aanzetten werkt alles gewoon zoals het moet
doe ik eerst de LCD aanzetten en dan de PC dan springt deze weer uit ??

Kabel is helaas niet te vervangen is een vaste aansluiting

Dus met LCD Later aan zetten alles OK
LCD eerst aanzetten is NOK
Met de CRT maakt het helemaal niks uit is altijd OK

ps dit is allemaal vanuit een cold boot dus totale stroom via schakelaar op stekkerdoos uit
( niks staat in standby )

Bij mijn vriend heeft het steeds gewerkt maar dan had hij wel alles op stand-by staan dus overal bleef spanning op staan en dan opstarten
Pagina: 1