waar openen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 19:45

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Topicstarter
Waar zou ik een topic kunnen openen met vragen/feiten over Android vs. Apple vs. Windows phone evt. BB

In een specifiek forum van bijv. android komen weinig apple en windows gebruikers enz.

Wat ik ook niet wil (maar wel bang voor ben) is dat je van alle kampen fanboy reacties krijgt.

Over een paar maanden mag ik een nieuw abbo nemen en is m'n desire aan vervanging toe. Android bevalt erg goed, HTC ook dus het zou makkelijk zijn om weer voor deze combi te kiezen. Maar ik zou ook graag meer willen weten over windows mobile. Nu heb ik even met een nokia omnia800 gespeeld en dit was erg mooi en prima, maar ik vind het tot nu toe niet anders dan ik gewend ben (o.k. andere interface) De gebruikers kwamen van een oude nokia met symbian, dus deze kwamen met dingen op de vraag : 'wat is er nou zo nieuw of goed aan deze phone" die ik al heel lang ken van apple en android.

Ik wil dus niet zozeer een discussie starten wat "beter" is maar gewoon feiten c.q. of plussen, minnen en gebruikerservaring van elk platform.

of bestaat dit topic al?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 01:03
Die kun je toch bekijken op Youtube?

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 12:22
Grappig maar ik speel enigzins met dezelfde vraag. Ik heb ooit Android gehad (G1...niet meer echt te vergelijken met hedendaagse Android) en heb nu iPhone 3GS (iOS5).

Ik ben nu dus eigenlijk op zoek naar mensen die ervaring hebben met zowel iOS5, Android 4 en Windows Phone 7 (dus mensen die met 2 of 3 van deze OSsen ervaring hebben en kunnen aangeven wat ze als prettig en minder prettig ervaren m.b.t. een OS).

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
juist, Ik ken (maar heb geen iphone) IOS5 het is erg mooi, maar heeft niet de vrijheid van android.
Maar door de vrijheid van android heb je wel een wildgroei van roms en schillen en updates
Windows 7.5 lijkt mooi, maar.......

Ik wil dus vooral een topic dat niet escaleert, maar mensen gewoon toe durven te geven wat het nadeel is van een OS, en natuurlijk de voordelen.
Maar er zijn weinig mensen die alle os-en goed kennen

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik gooi het even in de mobiele en apple-groep. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

@TS: Daar ga je toch geen algemeen antwoord op krijgen? Het is een vraag die uiteindelijk persoonlijk is. Kijk naar de tablets, wat de een goed vind (beperkte tweakability, niet kapot te krijgen) is voor de ander een zwakte (dwangbuis). De kans dat iemand alle OSen goed kan vergelijken is ook erg klein. Plussen en minnen is nog steeds een waardeoordeel, en je moet uiteindelijk appels, robots met mango's vergelijken... ;)

Hoe ga je voorkomen dat het niet een "boodschappenlijstje" wordt voor je, want je wilt toch iets uit het topic halen en het is gelinkt met je aankoopbeslissing?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:09

Fiber

Beaches are for storming.

Pinin schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 11:43:
[...]
Ik wil dus vooral een topic dat niet escaleert...
Keep on dreaming... :z

Als Tweakers er nou eens een mooie vergelijkende test tegenaan gooit, dan hebben we gelijk een leuk startpunt... Bedenk wel dat je niet alleen met het OS en de hardware te maken hebt, maar tegenwoordig ook met alles wat er omheen hangt aan mogelijkheden. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

Topicstarter
Ja dat is idd het probleem, maar als vervangen van m'n desire (android) overweeg ik serieus een Nokia met windows, maar aan ff spelen heb ik niet genoeg, en natuurlijk kan ik een gebruikte telefoon niet inleveren/omruilen.

Nu kan ik natuurlijk gerichte vragen stellen maar soms weet je niet wat je wilt weten, maar zijn het handigheidjes of beperkingen waar je niet eens vanaf weet.

Zo is android ook niet altijd android omdat er al een stuk of 3 schillen zijn en ook nog vele versies. Het is dus moeilijk, maar mijn vraag blijft wel

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Pinin schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 15:46:
Ja dat is idd het probleem, maar als vervangen van m'n desire (android) overweeg ik serieus een Nokia met windows, maar aan ff spelen heb ik niet genoeg, en natuurlijk kan ik een gebruikte telefoon niet inleveren/omruilen.

Nu kan ik natuurlijk gerichte vragen stellen maar soms weet je niet wat je wilt weten, maar zijn het handigheidjes of beperkingen waar je niet eens vanaf weet.
Het is uiteindelijk toch wel simpel: lees je in, eventueel over de specifieke telefoon, en neem een beslissing. Daarna zorg je gewoon dat je werkt met wat je hebt, en pas je je aan aan de mogelijkheden en onmogelijkheden. De perfecte oplossing zal nooit bestaan en een topic gaat daar ook geen verandering in brengen :) .

Zelfs met mijn nieuwe laptop moet ik nu over van Windows XP naar Windows 7, Office 2003 >2010. Er zijn zat dingen die anders werken, lang niet alles gemakkelijker (eerder moeilijker) maar ik leer er gewoon mee werken. Alle mobiele OSen kunnen de belangrijkste dingen, en je zult je gewoon aan moeten passen aan het OS. En accepteren dat sommige dingen niet mogelijk gaan zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 01:03
Daarom raad ik in het kader van kunnen/niet kunnen Android aan, dan kan je net zo lang tweaken tot het toch kan :Y)

There is no replacement for displacement!

Pagina: 1