Afgelopen vrijdag heb ik van mijn werkgever een 3G-dongle mogen ontvangen voor gebruik onderweg. Hartstikke handig, ware het niet dat mijn dongle (X220L-2FALNL1) het niet doet op Mac OS X Lion. Nu kan ik gaan tweaken om het ding aan de praat te krijgen. Dat heb ik inmiddels ook geprobeerd, maar met de brakke software en geen 64-bit-compatibiliteit, ook niet na het downloaden van de geschikte driver, kom ik niet ver. Nu wil ik het via een andere weg oplossen: een dongle kopen die wel geschikt is voor Lion.
Dat blijkt wat ingewikkelder dan gedacht. Veel dongle's stellen dat Mac OS X vanaf minimaal 10.x.x ondersteund wordt. Op dit moment geloof ik dat niet echt: ik wil zonder gedoe (32-bit, hack-achtige dingen) een dongle kunnen draaien. Alcatel valt daarin in ieder geval af. Maar welke dongle niet?
De vraag is dus simpel: welke dongle kan ik zonder veel moeite gebruiken om internet via HSPA te ontvangen op mijn laptop?
Dat blijkt wat ingewikkelder dan gedacht. Veel dongle's stellen dat Mac OS X vanaf minimaal 10.x.x ondersteund wordt. Op dit moment geloof ik dat niet echt: ik wil zonder gedoe (32-bit, hack-achtige dingen) een dongle kunnen draaien. Alcatel valt daarin in ieder geval af. Maar welke dongle niet?
De vraag is dus simpel: welke dongle kan ik zonder veel moeite gebruiken om internet via HSPA te ontvangen op mijn laptop?
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)