[Lion] compatible 3G/UMTS-dongles

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Afgelopen vrijdag heb ik van mijn werkgever een 3G-dongle mogen ontvangen voor gebruik onderweg. Hartstikke handig, ware het niet dat mijn dongle (X220L-2FALNL1) het niet doet op Mac OS X Lion. Nu kan ik gaan tweaken om het ding aan de praat te krijgen. Dat heb ik inmiddels ook geprobeerd, maar met de brakke software en geen 64-bit-compatibiliteit, ook niet na het downloaden van de geschikte driver, kom ik niet ver. Nu wil ik het via een andere weg oplossen: een dongle kopen die wel geschikt is voor Lion.

Dat blijkt wat ingewikkelder dan gedacht. Veel dongle's stellen dat Mac OS X vanaf minimaal 10.x.x ondersteund wordt. Op dit moment geloof ik dat niet echt: ik wil zonder gedoe (32-bit, hack-achtige dingen) een dongle kunnen draaien. Alcatel valt daarin in ieder geval af. Maar welke dongle niet?

De vraag is dus simpel: welke dongle kan ik zonder veel moeite gebruiken om internet via HSPA te ontvangen op mijn laptop?

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Ik heb van m'n werkgever een Option iCON225 die het (met de laatste software van de provider, Mobistar in mijn geval) prima werkt onder Lion.

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik zou eens kijken naar Mifi's, die heb je van een flink aantal merken en werken gewoon met alle apparatuur die ook wifi ondersteund. Daarmee voorkom je het gedoe met drivers, en kun je eventueel ook via die dongle online met iPad, iPhone etc.

Vodafone verkoopt ze: http://www.vodafone.nl/sh...1650029?_requestid=184987

Deze heb ik ook en is simlock vrij, in NL zit er een Vodafone kaartje in, maar met vakantie en buitenland trips gaat er een lokaal prepaid kaartje met een paar GB data in. Ideaal.

[ Voor 38% gewijzigd door Sander op 27-12-2011 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 07:37

HaterFrame

Well... Poo came out!

Volgens mij werkte het standaard huwei dongeltje van Vodafone ook prima bij mij hoor....

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Ik heb een dongel voor 15 euro bij ah mobiel gekocht, daar kan ik verder alle simkaartjes van kpn in stoppen. ik draai dat op een macbook pro early 2011 met lion erop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:31
En het prettigste aan die Mifi's - je hebt geen dongel aan je laptop hangen. Hij zit niet in de weg, hij slurpt je interne batterij niet, etc. Echt een aanrader - plus dat het overal mee werkt is wel fijn.

Ik heb een Vodafone (Huawei R201) met wat functies zoals SMB-share en media server, al gebruik ik die nooit.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb ook zo'n Vodafone gebrande Huawei, perfect ding, ook simlockvrij :)
De bijgeleverde software is niet noodzakelijk, maar werkt wel prima op Mac OS.
Voordeel is dat je met zo'n 3g-modem ook tegelijkertijd met je tablet of smartphone (of die van collega's) online kunt.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

coptician schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 13:40:
En het prettigste aan die Mifi's - je hebt geen dongel aan je laptop hangen. Hij zit niet in de weg, hij slurpt je interne batterij niet, etc. Echt een aanrader - plus dat het overal mee werkt is wel fijn.
Daar staat tegenover dat het een eigen accu heeft en je 'm dus ook moet opladen. Als je op reis gaat is dat wel weer een extra adapter die je meesleept plus dat je dan ook zit met accuduur van dat kastje. Het fijne is echter wel dat je niet beperkt bent tot 1 apparaat, je kunt allerlei apparaten tegelijkertijd met die Mifi laten praten. Volgens mij kun je er ook een gewoon netwerkje mee bouwen zodat je bij elkaars bestanden e.d. kunt.

Kun je dit probleem niet gewoon aan je werkgever voorleggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Topicstarter
Dank voor alle tips, ik ga morgen even bij de AH langs om een dongle te kopen. Mooie prijs en toch compatible. :)
ppl schreef op dinsdag 27 december 2011 @ 18:15:
[...]

Kun je dit probleem niet gewoon aan je werkgever voorleggen?
Dat zou kunnen, maar ik ben zelf verantwoordelijk voor het functioneren van mijn eigen systeem. Dan kan ik natuurlijk terug gaan en daar het probleem neerleggen, maar op deze manier heb ik het ook opgelost. Dat scheelt weer tijd, moeite en dus geld. :)

Merk dat ik overigens niet helemaal volledig was over de specificaties. Het ging over een Alcatel X220L-2FALNL1, in combinatie met KPN.

[ Voor 11% gewijzigd door Krisp op 27-12-2011 19:47 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lrrr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-10 15:43
Ik heb een Huawei van T-Mobile gehad, en een Novatel MiFi van Vodafone Duitsland, en allebei werkten ze prima.

I am Lrrr, ruler of the planet Omicron Persei 8! | Mijn custom CSS-snippets

Pagina: 1